• 6
  • 7
2019-01-16, 07:03
Medlem
jay.simpsons avatar
Köp stora paket pasta, ris och potatis. Det går att göra mycket gott med potatis som råstekt eller umgsbakad. Fyll på med tillbehör som kyckling, tonfisk, köttfärs kolla bästa priser.

Pannkakor är alltid billigt och enkelt oftast har man ingredienser hemma.
Citera
2019-01-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Köp stora paket pasta, ris och potatis. Det går att göra mycket gott med potatis som råstekt eller umgsbakad. Fyll på med tillbehör som kyckling, tonfisk, köttfärs kolla bästa priser.

Pannkakor är alltid billigt och enkelt oftast har man ingredienser hemma.

Klyfta potatis och in i ugnen på bakplåtspapper. Billigt, gott, passar till typ allt och ingen disk. Skala inte utan bara skär bort en liten bit om något är extra fult.
Citera
2019-01-16, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Värdefull tid? Som att sitta och göra skit-trådar på flashback då eller?

Fast det fixar jag ju med luren och 4g😁
Citera
2019-01-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All.
När det har varit som värst har jag överlevt på tjugo kronor om dagen i två veckor.

100kr per dag är en överflödig matbudget.
Så brukar det vara för mig då jag bränner mina pengar på några dagar men jag brukar ha mat och inte tomt två veckor innan jag får pengar

Jag lever ensam och behöver inte vara ekonomisk.
Citera
2019-01-16, 23:50
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Klyfta potatis och in i ugnen på bakplåtspapper. Billigt, gott, passar till typ allt och ingen disk. Skala inte utan bara skär bort en liten bit om något är extra fult.

Jag förstår inte folk som köper klyftpotatis egna är godare En annan potatis jag kan föräta mig på är hasselbackspotatis Glömde bort namnet. Potatis är underskattat så mycket man kan göra

Omelett är som pannkakor billigt och bra studentmat.
Senast redigerad av jay.simpson 2019-01-16 kl. 23:52.
Citera
2019-01-17, 06:00
Medlem
Kokt potatis som du mosar, salt och peppar och mjölk. Gott och hälsosamt. Lyxvarianten är med tärnad stekt lågpris korv eller annan köttprodukt. Egen pizza är god, jag gör tomatsås själv med krossade eller passerade tomater och lågpris tomatpuré samt en klyfta vitlök. Ost är dyrt men försök hitta utgången datum. Som topping vad som helst som är billigt.

Har du riktig tur har Lidl sista-dagen-köttfärs i kilopack för några tior som du kan steka upp på en gång, krydda, portionsförpacka och frysa in.
Citera
2019-01-17, 06:22
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Kokt potatis som du mosar, salt och peppar och mjölk. Gott och hälsosamt. Lyxvarianten är med tärnad stekt lågpris korv eller annan köttprodukt. Egen pizza är god, jag gör tomatsås själv med krossade eller passerade tomater och lågpris tomatpuré samt en klyfta vitlök. Ost är dyrt men försök hitta utgången datum. Som topping vad som helst som är billigt.

Har du riktig tur har Lidl sista-dagen-köttfärs i kilopack för några tior som du kan steka upp på en gång, krydda, portionsförpacka och frysa in.

Egen potatismos och falukorv i ugn med skivad tomat Det var alltid ekonomisk mat när jag var liten eller bruna bönor med stekt korv/bacon. Är man ensam kan man lätt få till några matlådor med bräckt falukorv och mos Ibland har ica och Coop rabatt på klassisk svensk mat som blodpudding och kroppkakor.

Korvstroganoff. Dela upp falukorven för variering stroganoff en dag korv i ugn en annan.
Senast redigerad av jay.simpson 2019-01-17 kl. 06:25.
Citera
2019-01-17, 08:25
Medlem
Tack alla...blir riktigt taggad av alla bra tips.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in