2019-01-15, 04:15
Medlem
rosacykels avatar
Gillette belyser mansrollen hos vita män i sin nya reklamfilm, får sådär lagom svalt mottagande av sin största kundbas.

https://youtu.be/koPmuEyP3a0
Citera
2019-01-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrandil
Kanonbra, vad vill du diskutera? Förutsätter du att det räcker att posta något som inte följer den gemene flashback-tonårsrasistmentaliteten och att det triggar någon slags reaktion bland den ärofyllda flashbackhögern?
Vi ska bara ignorera de tidigare Gilette reklamfilmerna som förespråkade den tradionela mansrollen och signalerade till långhåriga män "klipp dig och skaffa dig ett jobb"-attityd?
Jag kan inte minnas att Gilette någonsin har flörtat med subkulturella män, så som gothare eller punkare, de alternativa stilarna lyser med sin frånvaro även i detta klipp, vilket tyder på projicering hur de antar att alla män beter sig och klär sig från Gilettes håll.
De måste nu välja om de vill ha eller äta kakan, ska man vara kritisk till den traditionella mansrollen så får deras reklamfilmer i framtiden sluta upp med "väx upp för fan, du är en vuxen karl!"-signalering.
Senast redigerad av xenomorph-ball 2019-01-15 kl. 09:23.
Citera
2019-01-15, 09:12
Medlem
Ja filmen är helt klart en flört med sojamännen och ett angrepp på de traditionella. Ska köpa mina rakhyvlar på Lidl i fortsättningen.

Fan inte ens utegrillen får vara i fred. Det är tydligen en toxiskt maskulin aktivitet.

Filmen har redan över 200 000 negativa kommentarer på Youtube fast tiotusentals redan har tagits bort. Är det rekord?
Senast redigerad av Ottokar 2019-01-15 kl. 09:25.
Citera
2019-01-15, 09:57
Medlem
TheJackets avatar
Kolla likes/dislikes ration. Gillette har även tagit bort över 20 000 kommentarer. Dom har gjort bort sig ordentligt.
Citera
2019-01-15, 10:34
Medlem
Lachlans avatar
Självklart negrer eller andra icke-vita som visar de elaka vita den rätta vägen. Antivit propaganda kan inte bli mycket tydligare. Sälj rakhyvlar istället ffs!
Citera
2019-01-15, 10:45
Medlem
hieroboams avatar
De är provocerande med flit för att fjantar som er ska göra reklam åt dom, all PR är bra PR.
Citera
2019-01-15, 10:45
Medlem
Haha! Kanske att Libresse borde köra en kampanj om onda brudar som fryser ut och mobbar? Eller att Werthers Original kör en om snuskgubbar som lurar med småbarn hem med en både godis?

Tanken är väl att detta skulle få stor spridning på sociala medier. Vilket man lyckats med. Men de kallar ju sin kundgrupp för sexistiska mobbare. Aktiekursen lär rasa.
Citera
2019-01-15, 10:51
Medlem
Åh herregud vilka lågintelligenta slödder ni är. Att man stör sig på en reklamfilm som uppmanar män att bete sig som normala människor talar ju verkligen för att reklamfilmen är en nödvändighet. Att det ens ska behövas är ju tragiskt. Vilka jävla inavel ni män är alltså. Gå och köp era rakhyvlar på Lidl istället, men skyll er själva den dagen er dotter blir våldtagen och ni inte gjorde ett skit för att förhindra det.
Citera
2019-01-15, 10:52
Medlem
hieroboams avatar
Snart kommer expressen-artikeln "Gillette under angrepp från högerextremistiska flashback-nazist-chauvinist-extremister", med SVT-rapporter och mer marknadsföring som hade kostat miljarder, precis som Gillette planerat.
Citera
2019-01-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
De är provocerande med flit för att fjantar som er ska göra reklam åt dom, all PR är bra PR.
Get woke, get broke.
Citera
2019-01-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Åh herregud vilka lågintelligenta slödder ni är. Att man stör sig på en reklamfilm som uppmanar män att bete sig som normala människor talar ju verkligen för att reklamfilmen är en nödvändighet. Att det ens ska behövas är ju tragiskt. Vilka jävla inavel ni män är alltså. Gå och köp era rakhyvlar på Lidl istället, men skyll er själva den dagen er dotter blir våldtagen och ni inte gjorde ett skit för att förhindra det.
Du menar alltså att detta klipp ej förespråkar "toxic masculinity"?:
https://www.youtube.com/watch?v=mgzHu3pxgG8
Citera
2019-01-15, 11:15
Medlem
Europes avatar
Hmm, fast just den här reklamen förefaller väl för en gångs skull inte endast rikta sig mot vita män? Eftersom jag inte finner den för PK typiska rasismen mot vita, så tror jag att jag ignorerar den. När det gäller "budskapet", så drog jag aldrig ens på ljudet, så jag har egentligen ingen uppfattning om det. Jag ville bara se om den var typiskt rasistisk mot vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in