2006-02-21, 14:13
Är det bara jag som tycker att alla dessa minut för minut-grejer (oftast om sport) i webbtidningarna är jävligt irriterande skrivna? Fyllda med stavfel, hejarop och småskämtande. Som om det vore en halvfull fåne på sportkrogen som skrev skiten på en gammal laptop fylld med AIK-klistermärken.
Kan dom inte bara hålla sig till fakta?
Följande text från herrstafetten i skidskytte nyligen (ren idioti och mina påpekanden i fet stil). Den är lite sönderklippt, men utan övriga ändringar:
- Det ser ut som om Frankrike vinner med cirka 4,3 cm eller nåt sånt. Nej, det får inte hända. "nåt sånt"?
- Han går om.... nej, jo nej han snubblar till. Det blir målfoto. "Nej, jo nej"?
- Begman efter. Begman
- Nu börjar dom BÖRJAR VADÅ?
Frankrike 2 bom (eller om det var tre, det gick lite snabbt) Skicklig analys
Mja, tjecken ser inte heller ut som blixtens brorsa om vi ska vara ärliga.
"Mja"? "BLIXTENS BRORSA"?
Tyskland på väg in på vallen. Bergman hänger på Frankrike fortfarande.
1,7 km: Tyskland - Ryssland +21,4 - Frankrie +42,0 - Sverige +42,6
6,7 km: Sven Fischer fortfarande först, 31,7 sekunder efter. Frankrieke trea, 53,7 efter. Mattias Nilsson sex sekunder från brons, på femte plats. Kom igen nu!! Dubbla utropstecken och hejarop. Varför?
Många åkare skjuter som krattor. Vad i helvete..
Mattias Nilsson kör för Sverige. Ligger tia. 50 sekunder efter bronset (jojo, vi hoppas fortfarande) För många punkter i det stycket, pucko. (Jo, jag tycker att han är puckad)
Kan dom inte bara hålla sig till fakta?
Följande text från herrstafetten i skidskytte nyligen (ren idioti och mina påpekanden i fet stil). Den är lite sönderklippt, men utan övriga ändringar:
- Det ser ut som om Frankrike vinner med cirka 4,3 cm eller nåt sånt. Nej, det får inte hända. "nåt sånt"?
- Han går om.... nej, jo nej han snubblar till. Det blir målfoto. "Nej, jo nej"?
- Begman efter. Begman
- Nu börjar dom BÖRJAR VADÅ?
Frankrike 2 bom (eller om det var tre, det gick lite snabbt) Skicklig analys
Mja, tjecken ser inte heller ut som blixtens brorsa om vi ska vara ärliga.
"Mja"? "BLIXTENS BRORSA"?
Tyskland på väg in på vallen. Bergman hänger på Frankrike fortfarande.
1,7 km: Tyskland - Ryssland +21,4 - Frankrie +42,0 - Sverige +42,6
6,7 km: Sven Fischer fortfarande först, 31,7 sekunder efter. Frankrieke trea, 53,7 efter. Mattias Nilsson sex sekunder från brons, på femte plats. Kom igen nu!! Dubbla utropstecken och hejarop. Varför?
Många åkare skjuter som krattor. Vad i helvete..
Mattias Nilsson kör för Sverige. Ligger tia. 50 sekunder efter bronset (jojo, vi hoppas fortfarande) För många punkter i det stycket, pucko. (Jo, jag tycker att han är puckad)