2006-02-21, 14:13
Medlem
Samaels avatar
Är det bara jag som tycker att alla dessa minut för minut-grejer (oftast om sport) i webbtidningarna är jävligt irriterande skrivna? Fyllda med stavfel, hejarop och småskämtande. Som om det vore en halvfull fåne på sportkrogen som skrev skiten på en gammal laptop fylld med AIK-klistermärken.
Kan dom inte bara hålla sig till fakta?

Följande text från herrstafetten i skidskytte nyligen (ren idioti och mina påpekanden i fet stil). Den är lite sönderklippt, men utan övriga ändringar:

- Det ser ut som om Frankrike vinner med cirka 4,3 cm eller nåt sånt. Nej, det får inte hända. "nåt sånt"?
- Han går om.... nej, jo nej han snubblar till. Det blir målfoto. "Nej, jo nej"?
- Begman efter. Begman
- Nu börjar dom BÖRJAR VADÅ?

Frankrike 2 bom (eller om det var tre, det gick lite snabbt) Skicklig analys

Mja, tjecken ser inte heller ut som blixtens brorsa om vi ska vara ärliga.
"Mja"? "BLIXTENS BRORSA"?

Tyskland på väg in på vallen. Bergman hänger på Frankrike fortfarande.
1,7 km: Tyskland - Ryssland +21,4 - Frankrie +42,0 - Sverige +42,6

6,7 km: Sven Fischer fortfarande först, 31,7 sekunder efter. Frankrieke trea, 53,7 efter. Mattias Nilsson sex sekunder från brons, på femte plats. Kom igen nu!! Dubbla utropstecken och hejarop. Varför?

Många åkare skjuter som krattor. Vad i helvete..

Mattias Nilsson kör för Sverige. Ligger tia. 50 sekunder efter bronset (jojo, vi hoppas fortfarande) För många punkter i det stycket, pucko. (Jo, jag tycker att han är puckad)
Citera
2006-02-21, 14:22
Medlem
Trentors avatar
Äh, var inte så jävla gnällig. Tycker det är festligt att se vad de ska hitta på härnäst, var grymt kul under Sverige-Kazakstan när AB:s gubbe skrev "Liv gör en otrolig matchavgörande räddning" när pucken gick mitt i magen och det stod 5-1, typ.

Om du vill ha fakta kan du kolla in livescore.com istället, dock gäller det endast fotboll/hockey har jag för mig.

Men jag kan hålla med om att det känns väldigt amatörmässigt, stavfel och överdrifter i massor. Är de journalister ska det sitta i ryggmärgen att skriva "något" och inte "nåt". Så vad jag vill säga med mitt inlägg; De är sämst men festliga.
Citera
2006-02-21, 14:26
Medlem
Samaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trentor
Äh, var inte så jävla gnällig. Tycker det är festligt att se vad de ska hitta på härnäst, var grymt kul under Sverige-Kazakstan när AB:s gubbe skrev "Liv gör en otrolig matchavgörande räddning" när pucken gick mitt i magen och det stod 5-1, typ.

Om du vill ha fakta kan du kolla in livescore.com istället, dock gäller det endast fotboll/hockey har jag för mig.

Men jag kan hålla med om att det känns väldigt amatörmässigt, stavfel och överdrifter i massor. Är de journalister ska det sitta i ryggmärgen att skriva "något" och inte "nåt". Så vad jag vill säga med mitt inlägg; De är sämst men festliga.

Anledningen till att jag är gnällig är att detta är sveriges största tidning, som man kan tycka ska förmedla olika sorters nyheter på ett trovärdigt och bra sätt.
Hade det varit en privatägd hemsida som hette "sportkollen.se" eller liknande hade jag inte brytt mig alls.

Jävla medie-förfall.
Citera
2006-02-21, 14:57
Medlem
Om det här kommer från expressen eller aftonbladet kan jag i och för sig inte påstå att mitt förtroende för dessa tindningar minskar pga detta...

Båda tidningarna har väl sedan länge slutat ha nyhetsförmedling som sin främsta huvuduppgift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in