2019-01-14, 22:31
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Jag satte kaffet i halsen, när jag hörde att talmannen sköt fram det från onsdag till fredag, man börjar undra om talmannen gör det medvetet, en komvuxklass, håller ju högre tempo
Andreas Norlén är frimurare, vilket måhända kan ligga till grund för hans göranden och låtanden:

https://civilkurage.org/2018/12/30/andreas-norlen-talman-och-frimurare/
Citera
2019-01-14, 23:02
Medlem
micro113s avatar
Nej, han bör inte bytas ut -- han gör det som krävs i den här situationen. Han är nog den första talmannen i modern tid som ställs inför detta läge ... Han skall styra upp processen, inte bestämma vilka som får regera.

Jag tycker han är den som gör det oväntat bra i den här processen.
Citera
2019-01-15, 12:18
Medlem
JustZlatans avatar
Blir det ny talmansomröstning efter extravalet?
Citera
2019-01-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han bör inte bytas ut -- han gör det som krävs i den här situationen. Han är nog den första talmannen i modern tid som ställs inför detta läge ... Han skall styra upp processen, inte bestämma vilka som får regera.

Jag tycker han är den som gör det oväntat bra i den här processen.

Ja, han ska givetvis bytas ut, eller på annat sätt avlägsnas från processen.
Citera
2019-01-15, 17:05
Avslutad
Det viktigaste är att vi får en BRA regering inte att vi får en regering. Extraval kan vara det bästa alternativet något liberalerna så klart fruktar, men dom lever ändå på övertid, deras dagar i regeringen är räknade till nästa val ändå. Talmannen borde ha satt större press på partiledarna helt klart.
Citera
2019-01-15, 17:52
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja, han ska givetvis bytas ut, eller på annat sätt avlägsnas från processen.
Varför tycker du det, vad gör han fel? Själv tycker jag att han har agerat mycket pragmatiskt och verkligen försökt lösa problemet. Jag har svårt att se att någon hade kunnat agerat annorlunda och kommit längre i regeringsbildningen.

Nu ska jag inte sticka under stol med att jag föredrar läget som det är nu, så jag ser gärna att han misslyckas. Det enda som är bättre än en kastrerad och handlingsförlamad regering, är ingen regering. Men tyvärr är ingen regering ett alternativ, så en kastrerad regering får duga.
Citera
2019-01-16, 17:57
Medlem
rostigamazons avatar
Borde talmannen bytas ut ?

Tycker talmannen borde ha ingripit nu när vänstern blandade sig i det här, för C och L hade som krav att vänstern inte skulle få någon politiskt inflytande. Nu måste C och L lista med krav, vara bruten. När Socialdemokraterna tycks ha något hemligt avtal med vänstern, som Löfven inte vill prata om.

Talmannen skulle ha avbrytit valet på fredag, och försökt hitta något parti, som har ett bättre regeringsförslag. Måste även tillägga, talmannen arbetar väldigt långsamt, det är därför det har tagit så lång tid.
Senast redigerad av rostigamazon 2019-01-16 kl. 17:59. Anledning: skrev makt skulle vara inflytande
Citera
2019-01-16, 18:10
Medlem
Är inte Moderat men han har gjort ett riktigt bra jobb. Kanske att han skulle slå näven i bordet och blivit hårdare lite tidigare, men han får 10 av 10.
Citera
2019-01-16, 18:28
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Är inte Moderat men han har gjort ett riktigt bra jobb. Kanske att han skulle slå näven i bordet och blivit hårdare lite tidigare, men han får 10 av 10.

Säger du samma sak, när tjänstemannen på försäkringskassan, förhalar ditt ärende ?
Citera
2019-01-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Säger du samma sak, när tjänstemannen på försäkringskassan, förhalar ditt ärende ?

Ja om det tar 14 eller 20 dagar skiter jag i.
Citera
2019-01-16, 18:33
Medlem
rostigamazons avatar
Jag vill bara påpeka, när talmannen ger dom flera dagar att förhandla, det brukar vara ett telefonsamtal, dom sitter inte och förhandlar i dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in