2019-01-14, 16:32
Medlem
Denoms avatar
Bara sjutton år gammal och har släppt hur mycket musik som helst redan, vad är grejen?

Har hört att hennes brorsa tydligen är den som skriver alla låtarna och att hennes föräldrar i princip köpte hennes skivkontrakt, låter ju lite Taylor Swift över att bli känd på så sätt men hon kanske egentligen är en riktig talang?

Sångröst har hon ju så det är ingenting jag anmärker på, vad är dina tankar om Billie Eilish?

Är hon nästa mainstream-stjärnan?
Senast redigerad av Denom 2019-01-14 kl. 16:35.
Citera
2019-02-05, 22:07
Medlem
Hon är redan "that girl", kommer bara bli större och större.
Citera
2019-02-10, 00:34
Medlem
1c9r5s avatar
Hon är en sinnessjuk talang. Sån jävla konstnär.

Kolla nya singeln som kom nu i dagarna; Bury a friend

Annars rekommenderar jag:
You should see me in a crown
when the party's over
Bored
Lovley

och massa fler men kolla in musikvideorna till de
Citera
2019-02-11, 02:19
Medlem
Hon har ju i princip snott Lordes Pure Heroine sound rakt av förutom att hon är mer emo och har en mer utstuderat "mörk" och deppig image. Minns att jag redan på 00-talet som 13-åring kände mig för gammal för emo musik. Förstår inte hur folk över 20 kan lyssna på henne. Väldigt generisk röst och tråkiga låtar också. Nåväl hon kan ju fortfarande mogna och ändra sound/image.

Kommer säkert bli megastor då artister med mörk och deppig image säljer som smör. Tonåringar älskar sånt.

Hennes bror var med i Glee samt Modern Family och föräldrarna är tydligen också artister. Hade väl rätt kontakter.
Senast redigerad av LittleBabyNothing 2019-02-11 kl. 02:46.
Citera
2019-02-12, 02:44
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Hon har ju i princip snott Lordes Pure Heroine sound rakt av förutom att hon är mer emo och har en mer utstuderat "mörk" och deppig image. Minns att jag redan på 00-talet som 13-åring kände mig för gammal för emo musik. Förstår inte hur folk över 20 kan lyssna på henne. Väldigt generisk röst och tråkiga låtar också. Nåväl hon kan ju fortfarande mogna och ändra sound/image.

Kommer säkert bli megastor då artister med mörk och deppig image säljer som smör. Tonåringar älskar sånt.

Hennes bror var med i Glee samt Modern Family och föräldrarna är tydligen också artister. Hade väl rätt kontakter.

Jag är långt över tjugo. Älskar henne. Tar dock emot att gå på signeringen på fredag så skippar nog den och spelningen är helt slutsåld reors att de flyttade till större aren. Ändå kul att detta är tredje gången hon är här. O sen blire i sommar med. Nice!
Citera
2019-02-12, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Jag är långt över tjugo. Älskar henne. Tar dock emot att gå på signeringen på fredag så skippar nog den och spelningen är helt slutsåld reors att de flyttade till större aren. Ändå kul att detta är tredje gången hon är här. O sen blire i sommar med. Nice!

Inget illa men hennes musik och image är väldigt juvenil och skriker ”teen angst!!” och ”deppig tumblr tonårstjej”. Känns lite pinsamt att man som 20 plussare lyssnar på en flicka som sjunger ”I WaNnA EnD mE” helt oironiskt medan hon gör videos med ”läskiga” demonögon. Men det är ju vad som säljer just nu. Ju mer suicidala och melodramatiska texter desto bättre. Så tråkigt att allt är så humorlöst.

Men som sagt jag kände mig redan som 13-åring för gammal för band som My Chemical Romance och Panic! At The Disco.
Senast redigerad av LittleBabyNothing 2019-02-12 kl. 04:51.
Citera
2019-02-12, 14:57
Medlem
Har rysligt svårt för såna här brådmogna tonåringar som ska spela så jävla edgy och världsvana. Usch nej, bort. Om några år kanske.
Citera
2019-02-12, 15:06
Medlem
Citat:
Inget illa men hennes musik och image är väldigt juvenil och skriker ”teen angst!!” och ”deppig tumblr tonårstjej”. Känns lite pinsamt att man som 20 plussare lyssnar på en flicka som sjunger ”I WaNnA EnD mE” helt oironiskt medan hon gör videos med ”läskiga” demonögon. Men det är ju vad som säljer just nu. Ju mer suicidala och melodramatiska texter desto bättre. Så tråkigt att allt är så humorlöst.

Men som sagt jag kände mig redan som 13-åring för gammal för band som My Chemical Romance och Panic! At The Disco.

Eller hur. Jag hoppar in i den här tråden för jag just såg denna kommentar av en 40-årig småbarnsmorsa på en annons för en signering:
"Stockholm känns lite b tycker jag. Dejtar henne ihop med Londonkidsen istället! 🇬🇧👊🏼😁"
Citera
2019-02-13, 09:05
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Hon är en sinnessjuk talang. Sån jävla konstnär.

Kolla nya singeln som kom nu i dagarna; Bury a friend

Annars rekommenderar jag:
You should see me in a crown
when the party's over
Bored
Lovley

och massa fler men kolla in musikvideorna till de
When the party is över och bury a friend är ju fan sämst. Hatar hennes sega jävla låtar som spelas på radio. Helvete vad dålig röst hon har. Hon pratar ju sig genom låtarna.
Citera
2019-02-18, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
When the party is över och bury a friend är ju fan sämst. Hatar hennes sega jävla låtar som spelas på radio. Helvete vad dålig röst hon har. Hon pratar ju sig genom låtarna.

Riktigt tråkiga sega låtar som radio plågar en med ja. Sättet hon visksjunger på låter väldigt forcerat och massa andra ”alternativa” sångerskor sjunger exakt med samma teknik. Så medioker.

Väldigt suspekt att hon blev så stor så pass snabbt. Jag köper inte att hon plötsligt bara blev stor via en SoundCloud låt och sedan kunde göra dyra videos och få massvis med PR. Hon hade definitivt kontakter från början.

Generation Z var barn på 00-talet när de lyssnade på emo och nu gör de en uppdaterad version av den typen av musik med lite trapbeats. Cyniska branchfolk som vill tjäna pengar älskar hur de anspelar på att vara deprimerade och relaterbara för ungdomar. Allt är fejk.
Citera
2019-02-21, 10:54
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Riktigt tråkiga sega låtar som radio plågar en med ja. Sättet hon visksjunger på låter väldigt forcerat och massa andra ”alternativa” sångerskor sjunger exakt med samma teknik. Så medioker.

Väldigt suspekt att hon blev så stor så pass snabbt. Jag köper inte att hon plötsligt bara blev stor via en SoundCloud låt och sedan kunde göra dyra videos och få massvis med PR. Hon hade definitivt kontakter från början.

Generation Z var barn på 00-talet när de lyssnade på emo och nu gör de en uppdaterad version av den typen av musik med lite trapbeats. Cyniska branchfolk som vill tjäna pengar älskar hur de anspelar på att vara deprimerade och relaterbara för ungdomar. Allt är fejk.
Håller med dig i allt. Förstår fan inte varför folk ska hylla den här skiten alltså...
Folk är idioter antar jag.
Citera
2019-02-23, 11:14
Medlem
turbolences avatar
Flashbackeliten måste lugna ner sig och inse att alla gillar olika. Dit pengarna finns kommer folk att dra sig, inget fel med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in