2019-03-26, 11:32
Medlem
1c9r5s avatar
29de kommer nytt album! Spänd!
Citera
2019-03-29, 11:04
Medlem
1c9r5s avatar
HONESTLY nya. SÅ JÄVLA BRA.
Citera
2019-03-29, 18:20
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vilken då?

Hennes debutalbum som släpptes idag, duh
Citera
2019-03-31, 13:36
Medlem
Joomlas avatar
Märklig inställning i tråden, jag är långt förbi tonåren men jag tycker mycket om Billie Eilish, soundet och i vissa fall också även texterna. idontwannabeyouanymore och when the party's over har jag gillat länge. You should see me in a crown kändes lite slätstruken efter några varv och så även några andra låtar.

Men i överlag bra, jag gillar hennes sound trots att jag i överlag inte lyssnat eller haft någon dragning på det ni i tråden tycks beskriva som deppig edgy emo tonårsmusik på hyfsat många år.

Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Hennes debutalbum som släpptes idag, duh
Jag trodde don't smile at me var hennes debutalbum? Med nio spår känns det lite långt för att klassas som en EP, eller? Men jag håller med, tycker albumet i överlag var väldigt bra. Gillar xanny, 8, ilomilo och goodbye-outrot. Wish you were gay har jag hört som singel före albumet kom men den har jag inte ännu lyckats spela sönder.
Citera
2019-03-31, 13:41
Medlem
Även jag har fastnat för denna brud. Gillar hennes röst starkt.

Lyssnar för det mesta på musik från min uppväxt (90's), men det händer att radion levererar lite nya intressen också.

Mvh.
Citera
2019-03-31, 14:45
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Märklig inställning i tråden, jag är långt förbi tonåren men jag tycker mycket om Billie Eilish, soundet och i vissa fall också även texterna. idontwannabeyouanymore och when the party's over har jag gillat länge. You should see me in a crown kändes lite slätstruken efter några varv och så även några andra låtar.

Men i överlag bra, jag gillar hennes sound trots att jag i överlag inte lyssnat eller haft någon dragning på det ni i tråden tycks beskriva som deppig edgy emo tonårsmusik på hyfsat många år.

Jag trodde don't smile at me var hennes debutalbum? Med nio spår känns det lite långt för att klassas som en EP, eller? Men jag håller med, tycker albumet i överlag var väldigt bra. Gillar xanny, 8, ilomilo och goodbye-outrot. Wish you were gay har jag hört som singel före albumet kom men den har jag inte ännu lyckats spela sönder.

Ah nä, detta är debuten!
Bad guy är FAAAB
Citera
2019-03-31, 14:46
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Även jag har fastnat för denna brud. Gillar hennes röst starkt.

Lyssnar för det mesta på musik från min uppväxt (90's), men det händer att radion levererar lite nya intressen också.

Mvh.

Ja, P3 spelar friskt vet jag!
Citera
2019-03-31, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Ja, P3 spelar friskt vet jag!

Precis. Det är bara P3 som gäller här hemma.
Citera
2019-03-31, 16:53
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

9 låtar, kanske bra passar på en svart sak, för de som inte gillar att typ Per Andersson kommer in och vrålar i låtarna
dvs vinylskiva
Citera
2019-03-31, 17:14
Medlem
Citat:

För mig är inte det största problemet egentligen att hon är extremt "teen angsty" på ett sätt som
jag störde mig på redan när jag själv var tonåring (fanns en och annan brud som henne i grundskolan). Det jag inte fattar är hur hon kan vara så hyllad när hon låter som miljontals andra vita tjejer som sjunger på det där generiska viskande sättet. Ibland tror jag på riktigt det är Lorde eller Lana del Rey som sjunger när jag hör hennes låtar. Ibland låter hon även som Tove Styrke. Det är nästan en parodi. Soundcloud rappare har redan rappat/sjungit om precis samma melodramatiska grejer som tonåringar upplever i flera år nu men de ses som ett skämt av musikpressen. Hon har även snott deras estetik rakt av. Förstår inte heller vad som ska vara nyskapande med produktionen. Mycket låter som Lordes Pure Heroine från 2013 som även den var en blandning mellan mörk elektronisk pop och hiphop beats. Sedan påminner hon mycket om Avril Lavigne som jag minns blev promotad som en kontrast till dåtidens tuggummipop och beskrevs som mer "äkta". Hennes grej blev gammal snabbt.

Jag förstår att hon är stor för unga artister med deppig image verkar vara extremt säljbart för alla generationers tonåringar däremot förstår jag inte kritikerhyllningarna. 80-talet hade goth, 90-talet hade grunge och Marilyn Manson, 00-talet hade alla emo band etc. Dagens prat om att tonåringar knaprar på xanax påminner väldigt mycket om hur man talade om generation-X kids som också beskrevs som knarkande deppungar. Alla major labels kommer vilja hitta fler tonåringar som ska spela på sin "relaterbarhet" och mörka image nu.

På samma sätt som jag tycker 13 Reasons Why är töntig klarar jag inte av Billies image och melodramatiska texter.
Citera
2019-03-31, 18:05
Medlem
Vad jag menar med generisk röst https://www.acelinguist.com/2018/10/dialect-dissection-indie-girl-voice.html
Citera
2019-03-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Provar lyssna trots jag är enligt er för gammal

Äh massa medelålders människor gillar henne. Ser att många föräldrar beskriver henne som "äkta" och som en bra förebild för unga medan Ariana Grande och andra artister som anspelar mer på sex anses hemska. Finns en sanning i att det är tröttsamt med alla kvinnliga artister vars enda rebelliska akt verkar vara att ha en super sexualiserad image som om Madonna inte gjorde det för hundra år sedan men att massa mammor och pappor gillar Eilish musik bekräftar bara för mig hur grå och tråkig den är för det mesta hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in