2019-01-14, 05:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvattmedel
Tack för tipset, som sagt vill jag helst vara utan sånt där egentligen men kanske är värt att prova.
Blir man inte lätt beroende av det dock?
Jag har använt melatonin av och till i flera år nu, jag märker inget som helst beroende eller toleransökning...jag har provat det mesta som finns på den lagliga marknaden och melatonin är det som i särklass har fungerat bäst och det helt utan bieffekter.
Citera
2019-01-14, 05:36
Medlem
Du är inte nöjd med ditt jobb. Egentligen vill du inte vara där. Du mår dåligt.
Citera
2019-01-14, 05:44
Medlem
tvattmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Jag har också sovit skit sedan en månad tillbaka ungefär....

Det kanske är något i luften?

Känner att jag behöver sova men är på högvarv.

Propavan lär inte hjälpa ett jävla skit förövrigt, inte Atarax eller Lergigan heller.
Ja man undrar ju vad fan det beror på.
Tror det började för mig att jag vände dygnet rejält för 1-2 månader sen. Efter det har det varit så här knas.

Tack för du berättar vilka piller som inte funkade för dig föresten!
Citera
2019-01-14, 05:46
Medlem
tvattmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag har använt melatonin av och till i flera år nu, jag märker inget som helst beroende eller toleransökning...jag har provat det mesta som finns på den lagliga marknaden och melatonin är det som i särklass har fungerat bäst och det helt utan bieffekter.
Okej då ska jag nog testa det ändå, har en poolare som använt det förr och det funkade väll okej för han.
Antar att det fungerar olika från person till person så får helt enkelt testa själv.
Citera
2019-01-14, 05:47
Medlem
tvattmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ucallthisdeep
Du är inte nöjd med ditt jobb. Egentligen vill du inte vara där. Du mår dåligt.
Är väll inte supernöjd med det men det funkar, tror inte det är det som är anledningen faktiskt.
Citera
2019-01-14, 05:48
Medlem
asdfarns avatar
Bara ta en 24 timmars o sen fixa till sömnrutinerna på riktigt... du vet stänga av dator och mobil en timma innan sängdags. kolsvart i rummet, gärna kallt också.

Det brukar hålla i en två dagar tills det är något som fångar ens intresse och man vill gärna vara uppe en timma till och sen en till o sen är man tillbaka där man började. Galenskap tror jag det kallas.
Citera
2019-01-14, 05:54
Bannlyst
Citat:
Grejen är att jag brukar sätta på en film men det blir bara att jag ser klart den och ser en till. Blir liksom inte trött alls, kanske är svårt att tro men det är det som är mitt problem.

Du kommer bli trött till slut jag lovar dig, går du upp till jobbet två dagar i rad helt utan sömn bara filmtittande om natten så kan jag nästan garantera att du sover på den tredje natten!
Citera
2019-01-14, 05:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Du märker inte av något men vi andra på forumet gör faktiskt det även om inte speciellt många bryr sig om tala om det för dig, du är helt blåst trög och dum i huvudet!
Citera
2019-01-14, 06:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Bara ta en 24 timmars o sen fixa till sömnrutinerna på riktigt... du vet stänga av dator och mobil en timma innan sängdags. kolsvart i rummet, gärna kallt också.

Det brukar hålla i en två dagar tills det är något som fångar ens intresse och man vill gärna vara uppe en timma till och sen en till o sen är man tillbaka där man började. Galenskap tror jag det kallas.

Nja galenskap. Man blir faktiskt helt ärligt galen om man inte får sömn. Så bra råd det där. Man måste bara lägga sig ner sedan kommer naturen att ta vid. Alternativt göra något fysiskt så ansträngande att man bara slocknar. Om icke detta funkar är det mer sjukligt att du inte kan somna och du lider av insomnia. Då är det väl dags att börja kolla på läkemedel.
Citera
2019-01-14, 07:01
Medlem
tvattmedels avatar
Citat:

Exakt så är det, så jävla sant
Citera
2019-01-14, 07:53
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Sömnmedel vill jag helst vara utan så länge som det går. Men låter som en väldigt bra idé att börja gå promenader och kanske börja gymma igen som jag gjorde förr.

Låter bra att du vill hålla dig ifrån sömnmedel. Avsluta skärmtittandet ca 2 timmar innan du går till sängs. Börja gymma och lägg dig i sängen 30 minuter innan du skall sova och läs i en bok.
Citera
2019-01-14, 07:54
Medlem
FlyingBees avatar
Citat:
Ja det kan stämma. Men grejen är att det är ett stort intresse att sitta och spela osv framför datorn, men det kanske är bäst att försöka minska på skärmtiden.
Minska ljusstyrkan till svagare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in