2019-01-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Eftersom du kanske behöver förändra dig.
Istället på att klaga på männen. Du låter redan toxic. Jag belyser bara problemet som vissa kvinnor har. Det är lättare att skylla på män, än att förändra sig själv. Feminismen har inte direkt hjälpt er, det kan du vara säker på.
Visserligen behöver män förändra sig också, till en viss gräns. Problemet är dock feminismen, enligt feminismen så skylls allt på män. Så oavsett hur mycket de kämpar så räcker det inte till. Till slut så ger de upp. Det är min teori i alla fall. Det är kanske MGTOW har blivit så stort den senaste tiden.

Offerkoftor är aldrig sexiga oavsett kön. Tror du missade att läsa min trådstart.
Citera
2019-01-13, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Det kan röra sig om mindre saker som att tex tugga med munnen stängd, inte tjafsa och skapa drama, bli en doer eller slipa på sin sociala förmåga.

Fanns det något bra med dessa herrar? Gillar du renovera och slipa gamla möbler osv?
Citera
2019-01-13, 19:02
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Offerkoftor är aldrig sexiga oavsett kön. Tror du missade att läsa min trådstart.

Jag håller med dig angående offerkoftor. Jag försökte att ge dig lite feedback, på vad som skulle kunna vara problemet. Och tro mig feminismen är en del av problemet. Varken män eller kvinnor mår bra av det, och det sätter käppar i hjulet för relationen mellan män och kvinnor. Läs det som jag har markerat i din trådstart. Förändringen du pratar om är att inte vara toxisk. Feminister brukar vara toxiska, och män finner det oattraktivt. Ta det för vad det är, eller strunta i det. Jag har sagt mitt.

Citat:
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?
Citera
2019-01-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Fanns det något bra med dessa herrar? Gillar du renovera och slipa gamla möbler osv?

Ja absolut. Dom har allihopa bra sidor och är nog schyssta.

Haha, ja alltså mannen i mitt liv behöver inte vara perfekt, men han behöver ha någon slags insikt och vilja att förändras. Det intressanta är inte vad han är idag utan potentialen, men viljan måste ju såklart komma inifrån honom själv. Han ska ju inte bli en helt annan människa. Det är att göra våld på sig själv och sin själ.
Citera
2019-01-13, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ja absolut. Dom har allihopa bra sidor och är nog schyssta.

Haha, ja alltså mannen i mitt liv behöver inte vara perfekt, men han behöver ha någon slags insikt och vilja att förändras. Det intressanta är inte vad han är idag utan potentialen, men viljan måste ju såklart komma inifrån honom själv. Han ska ju inte bli en helt annan människa. Det är att göra våld på sig själv och sin själ.

Men lite de du nämner med att tugga med öppen mun, är väl sånt man lär sig som barn och det går inte att träna in sånt genuint runt 30+.

Jag har inte det problemet , men jag svär ibland när jag uttrycker mig .
När någon påpekar det så tycker jag bara det blockerar än förbättrar.
Talar man ifrån hjärtat med ren ärlighet så går det inte att dra allting genom ett filter och tänka på ordval, det blir istället kort och tillbakadraget.

Det var inte ett sånt exempel du tog upp men , jag tycker inte det hjälper att någon säger jag inte ska göra något, om det inte finns ett alternativ och massa tillfällen att träna.
Senast redigerad av rusur 2019-01-13 kl. 19:32.
Citera
2019-01-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag har en tjejkompis som illustrerar detta. Hon har inte jobbat på 2 år och är en riktig slacker. Sitter hemma och skriver "noveller" och saknar målsättning i livet. Dåligt med pengar, ingen bil och en sunkig lägenhet. Hon har ett alldagligt utseende och är lite mullig. Hon verkar ständigt ha massa snubbar på gång och då snackar vi inte losers utan vältränade killar med bra jobb och ornad tillvaro.

Haha hur? De kanske i och för sig ser henne som en "practice girl" eller vad Family Guy kallade t.ex meg. Hur har hon råd med hyran förövrigt? CSN? Soc? Besparingar?
Citera
2019-01-13, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Ja, förstår att du ser upp till en störd människa som Madonna, rasblandare och globo homo förespråkare, som följer den subversiva Talmudiska agendan för Shekels.

Har jag skrivit det? Tycker det framgick, att jag är tveksam till, att trots tantens succé, är hennes liv inget och eftersträva. Tycker faktiskt synd om tanten..
Citera
2019-01-13, 21:44
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du glömt propagandalögnen "Du duger som du äääär" och "du är fääääääjnaste i världen" och "Var stolt för den du ääääj" som körts till leda de senaste 10-20 åren?
Det är bara om man är ute efter något seriöst.
Ons är en annan sak och där fejkas det hela tiden.
Citera
2019-01-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Haha hur? De kanske i och för sig ser henne som en "practice girl" eller vad Family Guy kallade t.ex meg. Hur har hon råd med hyran förövrigt? CSN? Soc? Besparingar?

Hon kanske är en intelligent och skön person. Om hon nu inte hade mål så hade hon antagligen inte haft dessa killar efter sig.
Citera
2019-01-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Men lite de du nämner med att tugga med öppen mun, är väl sånt man lär sig som barn och det går inte att träna in sånt genuint runt 30+.

Jag har inte det problemet , men jag svär ibland när jag uttrycker mig .
När någon påpekar det så tycker jag bara det blockerar än förbättrar.
Talar man ifrån hjärtat med ren ärlighet så går det inte att dra allting genom ett filter och tänka på ordval, det blir istället kort och tillbakadraget.

Det var inte ett sånt exempel du tog upp men , jag tycker inte det hjälper att någon säger jag inte ska göra något, om det inte finns ett alternativ och massa tillfällen att träna.

Tror inte någon skulle säga nej till dig för en sådan sak. Det är inte så svartvitt. För din egen skull så kan det vara en idé att iaf försöka undvika. Det kommer säkert gå bättre än du tror
Citera
2019-01-13, 22:50
Medlem
MrFolds avatar
Men sluta sagga om feminism och att allt är kvinnors fel. Även om det nu är sant så har vi just nu det samhälle vi har. Rasistiska, misogyna och antisemitiska gråtrunkare som Framtyr kommer inte att få doppa mer bara för att hans lilla judegubbeavatar syns i ett inlägg till där han bräker ur sig sin fosterländska ilska med massor av särskrivningar och utan att begripa att riktiga, patriotiska svenskar vet att väl stavas väl, inte väll.

Inte mycket tyder på att samhället kommer att kliva 80-100 år tillbaks i tiden i frågan om könsroller eller att den mest vulgära flashbackrasismen kommer att sätta agendan. Ytterst få kvinnor i Sverige har ett intresse av att träffa den sortens män som förespråkar detta, inklusive att män ska "sätta kvinnor på plats". Dessutom är den enda person man har en säker möjlighet att förändra sig själv, inte andra. Alltså är trådstartarens fråga i högsta grad berättigad: Hur ska männen som har svårt att få till det göra för att öka sina chanser?

Det borde ligga i mångas intresse att fundera över den frågan på djupet istället för att gå i försvarsställning för femtioelfte gången.
Citera
2019-01-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men sluta sagga om feminism och att allt är kvinnors fel. Även om det nu är sant så har vi just nu det samhälle vi har. Rasistiska, misogyna och antisemitiska gråtrunkare som Framtyr kommer inte att få doppa mer bara för att hans lilla judegubbeavatar syns i ett inlägg till där han bräker ur sig sin fosterländska ilska med massor av särskrivningar och utan att begripa att riktiga, patriotiska svenskar vet att väl stavas väl, inte väll.

Inte mycket tyder på att samhället kommer att kliva 80-100 år tillbaks i tiden i frågan om könsroller eller att den mest vulgära flashbackrasismen kommer att sätta agendan. Ytterst få kvinnor i Sverige har ett intresse av att träffa den sortens män som förespråkar detta, inklusive att män ska "sätta kvinnor på plats". Dessutom är den enda person man har en säker möjlighet att förändra sig själv, inte andra. Alltså är trådstartarens fråga i högsta grad berättigad: Hur ska männen som har svårt att få till det göra för att öka sina chanser?

Det borde ligga i mångas intresse att fundera över den frågan på djupet istället för att gå i försvarsställning för femtioelfte gången.

Fast det ändrar inte det faktum att Sverige har ett stort mansöverskott bland den yngre delen av befolkningen, i vissa åldersgrupper ligger man på nivåer som i Kina, i den kommunistiska enpartidiktaturen talat man iallafall om sitt mansöverskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in