Citat:
Det hoppas jag verkligen. Jag tycker att du förenklar det och nedvärderar kvinnor. Att utforska bröst, fitta och andra utstående kroppsdelar, och att äga varandras kroppar på andra sätt, är aldrig OK! Drömmer du inte om känslan att vakna upp och veta att din andra hälft sitter i köket och redan dricker kaffe, och får livsmening av att undra om hon kommer att ge dig en smörgås, en smäll, fråga dig om du sov gott, skälla ut dig eller försöka sätta på dig?
Precis som min mamma brukade göra. Kvinnor är ett äventyr, en gåta. De skapades för att ge män spänning och för att styra upp dem, särskilt de dominerande männen. Det är något väldigt vackert. Eller bara något som vi hittills har gått på, som bibeln.
Precis som min mamma brukade göra. Kvinnor är ett äventyr, en gåta. De skapades för att ge män spänning och för att styra upp dem, särskilt de dominerande männen. Det är något väldigt vackert. Eller bara något som vi hittills har gått på, som bibeln.
Utforska vad? Kvinnor är precis som män, funkar mer eller mindre likadant som varandra, det enda som skiljer dem åt är hur känsliga de är och är det inte exakt detsamma med män? Vad är det som ska utforskas som jag inte redan utforskat tillräckligt många gånger? Wow, ett par nya bröst, en ny fitta, wow, det har man aldrig sett förrut, booooring.
Har redan haft det där flera gånger, ser inget speciellt med det. Huvudvärkarna som kommer med en kvinna som vill nästla sig in i ens ekonomi vägs verkligen inte upp av något av det där, jag har viktigare prioriteringar, en kvinna är inte en av dem.
Din mamma har lurat dig, det är en del av myterna man spinner om kvinnor för att män ska se dessa som speciella sagoväsen som skall placeras på piedestal.
Så nej, jag känner inte som dig, alla utom de mest exceptionella kvinnorna är otroligt förutsägbara, lätta att manipulera och tråkiga. Vill du se dem som enhörningar får det stå för dig.
Värdet på försvarsfunktionsskalan förefaller hamna högt. Att diskutera med individer som lider av förvrängd verklighetsuppfattning är mer skadligt än cigaretter. Mitt argument byggde alltså på att den verklighet du konstruerar och beskriver inte existerar för majoriteten av befolkningen och sålunda är du förpassad att dela den med andra som upplever sig marginaliserade och befinner sig i utanförskap. Kulturell hedgemoni är om något en härskarteknik. Politisera, bedriv någon form av konstruktiv verksamhet för att förändra diskursen i den riktning du önskar. Jag tolkar dina påståenden som strategier för att undvika och rationalisera dina känslor. Det är alltid lättare att bete sig berättigat istället för att ta ansvar, det är ju delvis det tråden handlar om. Ironiskt nog är det individer med beteende som mest skulle gagnas av att förändra sig själva men har lägst sannolikhet att göra det då de aldrig har fel och alla problem kommer utifrån. Tack för exemplieringen, för övrigt har jag faktiskt inte sett filmen; jag är mer av en bokperson men det är ju föränderligt...