2019-01-22, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av douglas.adams
Det hoppas jag verkligen. Jag tycker att du förenklar det och nedvärderar kvinnor. Att utforska bröst, fitta och andra utstående kroppsdelar, och att äga varandras kroppar på andra sätt, är aldrig OK! Drömmer du inte om känslan att vakna upp och veta att din andra hälft sitter i köket och redan dricker kaffe, och får livsmening av att undra om hon kommer att ge dig en smörgås, en smäll, fråga dig om du sov gott, skälla ut dig eller försöka sätta på dig?

Precis som min mamma brukade göra. Kvinnor är ett äventyr, en gåta. De skapades för att ge män spänning och för att styra upp dem, särskilt de dominerande männen. Det är något väldigt vackert. Eller bara något som vi hittills har gått på, som bibeln.

Utforska vad? Kvinnor är precis som män, funkar mer eller mindre likadant som varandra, det enda som skiljer dem åt är hur känsliga de är och är det inte exakt detsamma med män? Vad är det som ska utforskas som jag inte redan utforskat tillräckligt många gånger? Wow, ett par nya bröst, en ny fitta, wow, det har man aldrig sett förrut, booooring.

Har redan haft det där flera gånger, ser inget speciellt med det. Huvudvärkarna som kommer med en kvinna som vill nästla sig in i ens ekonomi vägs verkligen inte upp av något av det där, jag har viktigare prioriteringar, en kvinna är inte en av dem.

Din mamma har lurat dig, det är en del av myterna man spinner om kvinnor för att män ska se dessa som speciella sagoväsen som skall placeras på piedestal.
Så nej, jag känner inte som dig, alla utom de mest exceptionella kvinnorna är otroligt förutsägbara, lätta att manipulera och tråkiga. Vill du se dem som enhörningar får det stå för dig.
Citera
2019-01-22, 18:22
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Snälla, vi är alla fullständigt medvetna om att kvinnor inte vill ha jämställdhet, kvinnor vill ha kvotering och positiv särbehandling, hade de önskat jämställdhet hade det märkts. Lika lön för olika arbete är feministens motto.
Jämställdhet inför lagen till att börja med, utan speciella lagar för bögar, kvinnor och andra "utsatta". Sånt här får gehär hos en mikroskopisk andel kvinnor, i en jämställd värld hade kvinnor som medvetet lurar män till att ta hand om andras bastarder och blöder dessa män på omtanke, ork, kärlek och en helvetes massa tid och ekonomiska medel samt möjligheten till egna biologiska barn inom en vettig tidsram, dömts som de vidriga bedragerskorna av den värsta sorten som de är. I en jämställd värld hade faderskapstest varit standard (notera ej obligatorisk) så att stigman hade hamnat på otrogna kvinnor och inte osäkra män som vill begära testet. Kvinnor skiter i rättvisa, de har aldrig brytt sig om den, de vill bara ha på mäns bekostnad, detta är sanningen och detta är varför en man aldrig är älskad för den han är, bara vad han kan förse sin kvinna med.

Jag går inte med på något av det, jag håller subborna på avstånd och knullar den jag känner för varje tillfälle jag får. Att se en kvinna bryta ihop för att hon inte får som hon vill trots att mannen (jag) varit fullkomligt ärlig med hans intentioner visar bara på hur banala den överväldigande majoriteten av dessa är, kommer aldrig att se kvinna som en jämlike, aldrig någonsin och jag skiter i vad vita riddare, feminister och andra varianter av manjinor har att säga om saken.

Sist så skiter jag i hur långt upp i vädret kvinnan har hennes näsa och hur självgod hon är, jag skiter fullständigt i hennes uppblåsta attityd och hennes övertro på hennes egna värde. Är hon inte exceptionell mot mig kan hon förvänta sig att bli behandlad som damm tillbaka. Det är lika mycket männens fel att kvinnor agerar som de gör, är rätt säker på att kvinnor skulle betee sig på ett helt annat sätt om män tog tummen ur och slutade jaga världens mest övervärderade valuta (fitta) och faktiskt behandlade dåliga kvinnor som luften de är istället för att belöna dem och placera dem på berg. Men män är slavar till kuken occh då blir det som det blir. Kan inte tänka mig att det kommer bli bättre så antingen anpassar man sig eller så blir man utan, simple as that.

Här var det svart eller vitt, och mycket känslotänkande/känsloargument. Bristen på nyansering och att dina påståenden gör ytterst lite av vad du skriver kan uppfattas som förankrat i verkligheten. Det må vara sättet du och en högljudd minoritet uppfattar verkligheten på, vissa av er är demagoger och andra idioter som lapar i sig doktriner som crackrökare puffar glaspipa.

Det som framträder som mest sannolik förklaring för ad naseum-regurgiteringen av samma trötta påståenden är att det är ett försvar mot utanförskap och känslomässigt försummande kombinerat med självberättigande. För övrigt hade det förmodligen varit rimligt att på förhand bemöta eventuella motargument istället för att göra valet att misstänkliggöra de som måhända framkastar dem.

Dogmatisk dekadens depraverar direkt deprimerade dysfunktionella diaboliska demografier, demonstrationer devalverar demokratier dessutom dränker delvis doktriner deltagares dödsdömda delaktighet.
Citera
2019-01-22, 18:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durzduran
Ledsen, du kan inte skylla på "psykisk störning" när det börjar handla om miljontals, ja MILJONTALS män i väst, som börjar inse hur samhället faktiskt fungerar.

Den enda som har en offermentalitet är du, ingen annan. De flesta kvinnor är absoluta experter på att framstå som offer, ni använder det av verktyget varenda jävla gång ni blir ställda mot väggen, "muhuu stackars mig jag är bara en liten tjej!!" för att någon ska komma och rädda dig, ni är helt otroligt jävla patetiska och svaga.

Som svar på tråden:

Svenska män är de mest jämställda, snällaste i världen, som gett kvinnan mer än någon annan man. Dessa svenska män är extremt attraktiva ur en nationell synpunkt, men ändå dissas de av medelmåttiga 35åriga kedjerökande singelmorsor som bor i soc-2or.

Det är inte männen, som ska förändra sig, det är kvinnor som behöver tas ner på jorden och inse att deras lilla självbild som social media och nuvarande politiska feministiska klimat lurat i dom är falsk, dom är inte "all that", i själva verket är dom inte mycket alls förutom en livmoder. Exakt vad har kvinnor rent historiskt bidragit med, mer än att föda barn då?

Det är män som skapat samtliga broar, brunnar, avloppssystem, dragit kablar, snickrat och murat ihop hus och byggnader. Det är män som skapat internet, datorn, telefonen, stolen, pianot, tallriken, spisen, mikrovågsugnen, biografen, tvn, videon, dvdn, wifi, vattenkranen, stekpannan, bilen, cykeln, infrastrukturen.

Det är män som skapat i princip ALLT i vårat samhälle, som kvinnor använder sig av.

Det är även (vita) män som uppfunnit den såkallade "jämställdheten", det är VITA män som gett kvinnan mer frihet än någon annan manlig folkgrupp i hela den mänskliga historien.

Fattar ni det, era bortskämda jävla fitthoror? Inser ni hur jävla mycket män har gjort för er och samhället eller? Sen har ni make att klaga, det är då fanimig helt jävla otroligt vad sjuka i huvudet ni är.

Fortsätt klaga ni bara, MGTOW och incels växer så det knakar, snabbare än någon annan subkultur någonsin gjort, till slut kommer vi till en punkt där det slår över en viss procent och då blir elden ett inferno som sprider sig otroligt snabbt.

Kanske ni då kommer uppskatta de gamla goa männen igen, för särskilt bra behandlade kommer ni antagligen inte bli efter erat jävla fittiga gnäll.

Svara nu på detta inlägg med något ironiskt eller sarkastiskt typiskt kvinnligt passivt aggressivt så jag kan fortsätta slå in pannan på dig rent verbalt, ditt jävla luder.

Hur jämställd och snäll är du själv?
Citera
2019-01-22, 19:02
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Då Durzduran blev avstängd, vore det lämpligt att stänga av även GatlingGunnar. I värsta fall för rättvisans skull och för att de har bråkat fram och tillbaka lika mycket i tråden.

Duck... durkz... ja... hade i alla fall vettiga åsikter och det gick att läsa hans inlägg med behållning. Men var i helvete är Flashback på väg, när det citerade inlägget är det närmaste sopor jag har läst?

Hur fan prioriterar ni?

0.06 upp i den här morsknullaren. Orsak, verkan, korrelation och kausalitet. Den hör tråden är full av skitposter från män som istället för att diskutera den egentliga frågeställningen har vridit narrativet till en i ärlighetens namn pinsamt genomskinlig och ensidig motangreppsstrategi mot både kvinnor såväl som eventuellt oliktänkande/meningsmotståndare. Vill man predika för kören är kyrkan en utmärkt plats, diskuteras det enbart för att få medhåll? Även om man är perceptivt, tanke och känslomässigt rigid är en diskussion möjlig att använda som underlag för förbättring av sina egna argument så att den i någon mån är produktiv.

I god ordning är det kraftigt förenklade förklaringsmodeller som används. Binära oppositioner och kulturella hedgemonier. Vad trådstartaren önskar diskutera är varför vissa män klagar över saker och när de får förslag på eventuella lösningar är dessa ej intressanta. Varför? Rigiditet, självberättigande, oförmåga, ovilja, etc? Utan att ha möjlighet att direkt kommunicera med någon av de individer som uppvisar detta beteende kan man endast spekulera. Sannolikt är vissa av de teoretiska förklaringarba som presenteras mer rimliga än andra, hur de uppfattas har naturligtvis med läsarens värderingar/bias att göra.

Naturligtvis är beteendet som diskuteras könspragmatiskt, det kan eventuellt ha högre prevalens hos x eller y; detta är egentligen mer eller mindre irrelevant för diskussionen frånsett att somliga individer dels är inkapabla att separera både sig själva och andra från de argument som presenteras. I det här fallet är det 'män' som känner sig utpekade och kritiserade vilket leder till affektiv härdsmälta, ad hominems, invektiv och pejorativa termer.

Tematiskt avhandlar tråden övergivenhet, misstro och utsatthet, känslomässig försummelse, utanförskap, skam och värdelöshet, misslyckande, perfektionism och berättigande. Bevarande, undvikande och kompenserande som strategier är i tråden lika tydliga som skolboksexempel. Detta är för mig oerhört tydligt, jag har full förståelse att det kanske inte är lika tydligt för andra. Jag förklarar gärna processerna som används för att förändra dissonans till assonans.
Citera
2019-01-22, 19:20
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Snygga härskartekniker och snygga personangrepp, hade du ett argument att komma med eller tänker du bara tramsa med din patetiska tillskrivningar av omständigheter och attribut?

Märks att du glor på för mycket V for Vendetta, fjant.

Tack för komplimangen även om den var sarkastisk. Värdet på försvarsfunktionsskalan förefaller hamna högt. Att diskutera med individer som lider av förvrängd verklighetsuppfattning är mer skadligt än cigaretter. Mitt argument byggde alltså på att den verklighet du konstruerar och beskriver inte existerar för majoriteten av befolkningen och sålunda är du förpassad att dela den med andra som upplever sig marginaliserade och befinner sig i utanförskap. Kulturell hedgemoni är om något en härskarteknik. Politisera, bedriv någon form av konstruktiv verksamhet för att förändra diskursen i den riktning du önskar. Jag tolkar dina påståenden som strategier för att undvika och rationalisera dina känslor. Det är alltid lättare att bete sig berättigat istället för att ta ansvar, det är ju delvis det tråden handlar om. Ironiskt nog är det individer med beteende som mest skulle gagnas av att förändra sig själva men har lägst sannolikhet att göra det då de aldrig har fel och alla problem kommer utifrån. Tack för exemplieringen, för övrigt har jag faktiskt inte sett filmen; jag är mer av en bokperson men det är ju föränderligt...
Citera
2019-01-22, 20:13
Medlem
Citat:
Det hoppas jag verkligen. Jag tycker att du förenklar det och nedvärderar kvinnor. Att utforska bröst, fitta och andra utstående kroppsdelar, och att äga varandras kroppar på andra sätt, är aldrig OK! Drömmer du inte om känslan att vakna upp och veta att din andra hälft sitter i köket och redan dricker kaffe, och får livsmening av att undra om hon kommer att ge dig en smörgås, en smäll, fråga dig om du sov gott, skälla ut dig eller försöka sätta på dig?

Precis som min mamma brukade göra. Kvinnor är ett äventyr, en gåta. De skapades för att ge män spänning och för att styra upp dem, särskilt de dominerande männen. Det är något väldigt vackert. Eller bara något som vi hittills har gått på, som bibeln.

Låter som våldtäkt och misshandel, förutom det där med smörgåsen då.
Citera
2019-02-04, 14:55
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
I naturen så visar hanar/killar upp sig på olika sätt som skönhet/styrka/sång/uthållighet etc inför honorna. Hanar är oftare vackrare än honor se fåglar exempelvis där hanarna har mer klara färger och honorna är oftast gråa och dämpade färger. Då hanar och honor oftast inte bor ihop i natruren får hanar leta upp honor att uppvakta.

Så jag tror att det ligger genetiskt på något sätt för människor med. Men många män idag orkar inte/vill inte/blir kränka av att anstränga sig på något sätt för en tjej. Då finns det andra män/hanar som gör den extra lilla ansträngningen och får tjejer. Då surar lata män och börjar hata kvinnor. Istället för att se till genetik och naturen.
Fågelmammor får i flesta fallen ta hand om avkomman själva. Hannen befruktar sedan är det hejdå.

Fågelmamman måste således skaffa mat och dämpade färgerna är så att hon inte syns och blir uppäten.

I det scenariot slösar fågelhanen ca 20 minuter av sitt liv till uppvaktning (19,99minuter) och 2 sekunder till befruktning.

Men vi människor är inte fåglar. I vår värld så måste man och kvinna hjälpas åt med barnet. Händer inte det och mamman blir ensamstående så växer barnen upp och blir kriminella eller psykfall (som i många fall inte ens vet om att de är psykfall sk dålig sjukdomsinsikt).

Men även om pappan inte vill betala så måste han betala via våld/hot om våld/utpressning via våldsmonopolet. Dvs han måste bidra till sin avkomma. Det är inte någon 20 minuters uppvakning och knull (kanske själva knullet), utan det är ett livslångt åttagande.

Detta har gemene lilla fläschbackhjärnan svårt att förstå. Det är olika arter. Bakterier bara delar på sig. Det är inte heller som människan.

I människovärlden väljer mannen och kvinnan sina partners. Allt annat är trams och båg.
Citera
2019-02-04, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
I människovärlden väljer mannen och kvinnan sina partners. Allt annat är trams och båg.

Nej, detta stämmer inte över huvud taget. Evolutionspsykologer och evolutionsbiologer är i princip 100% överens om att hos människor är det kvinnan som väljer, hanen konkurrerar med andra hanar för att visa sig värdig.
Citera
2019-02-04, 21:44
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confuvirrad
Nej, detta stämmer inte över huvud taget. Evolutionspsykologer och evolutionsbiologer är i princip 100% överens om att hos människor är det kvinnan som väljer, hanen konkurrerar med andra hanar för att visa sig värdig.
Nej inte alls stämmer ditt påstående, inte alls i det moderna samhället. Du kan läsa vad jag skrev trots att du har IQ 80 va?
Citera
2019-02-04, 22:35
Bannlyst
Citat:
Nej inte alls stämmer ditt påstående, inte alls i det moderna samhället. Du kan läsa vad jag skrev trots att du har IQ 80 va?

Det stämmer mycket väl, mitt IQ ligger enligt mensa på 120. Bli inte så butthurt, det är inte mitt fel att du är allmänt obildad.
Citera
2019-02-04, 23:28
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confuvirrad
Det stämmer mycket väl, mitt IQ ligger enligt mensa på 120. Bli inte så butthurt, det är inte mitt fel att du är allmänt obildad.
Varken ditt IQ eller din fakta stämmer.
Citera
2019-02-04, 23:30
Bannlyst
Citat:
Varken ditt IQ eller din fakta stämmer.

Hahhaa, ja, där övertygade du minsann alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto