Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hur han beter sig nu i desperation, förtvivlan och längtan efter sonen har väl för fan inget att göra med hans faderskap, alla som har barn vet vilken kärlek man känner till sitt barn - skulle han fått sonen ikväll så skulle han växlat ifrån twittrande dåre till en ansvarsfull pappa på nolltid.
Men sådant fattar inte en P17 som helt saknar livserfarenhet, en människas psyke är komplicerat och det är först under extrema motgångar allt visar sig.
Har man aldrig haft några extrema motgångar, ja då ska man hålla käften!
Fast Jonas har ju väldokumenterade psykiska problem, dessutom en beroendeproblematik. Det är inte ens två veckor sedan han tvångsvårdades. Och du vill fortfarande få detta till "mamman är dum och låter inte pappan få ha barnet"?! Jag tror du är så påverkad av dina egna erfarenheter att du inte kan se på den här situationen med klara ögon. Visst, jag förstår smärtan och ilskan över att bli orättvist behandlad. Jag fattar. Sedan är det ju inte alls säkert att han ens ÄR motarbetad av mamman. Om han är så sjuk som det ser ut av hans tweets att döma så är det hennes förbannade ansvar att se till att barnet inte utsätts för honom.
Att skriva som han gör på Twitter med dödshot, förolämpningar, kränkningar.. Det gör man inte om man är frisk. Man kanske skriver ett tweet med hårda ord, ångrar sig när vreden lagt sig och deletar. Man sitter inte i timtals och bara öser ur sig skit helt ohämmat. Jag skiter i hur upprörd man är, en vuxen människa beter sig inte så. Med tanke på dödshot både mot andra och sig själv så säger det sig självt att han är en uppenbar fara för barnet.
Btw, om du insinuerar att jag inte skulle ha mött några stora motgångar i livet då har du jävligt fel. En av de största "motgångar" jag upplevt är att ha växt upp med psykiskt sjuka och missbrukande föräldrar. Jag känner igen en olämplig förälder när jag ser den. Det är en erfarenhet jag helst hade velat vara utan.