2013-03-29, 00:06
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yazoom
Inde har flippat idag. Han gör nog bäst i att sova på psykakuten. Gör det honom olämplig som vårdnadshavare? Jag tycker inte det och det gör kanske inte tingsrätten heller. Det beror på samtliga omständigheter som varken du eller jag har kännedom om.

Inde har flippat tidigare. Jag tror på moderns version, inte Indes. Han har inte direkt jobbat hårt för att få folk att ha förtroende för honom.
Citera
2013-03-29, 00:10
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Jonas Inde måndag 3 december 2012.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5367513

Vet inte om jag håller med att manodepressivitet är enklare att förstå. Bipolär betyder ju att det är två poler (depression och mani i Indes fall, i mitt fall depression och hypomani). Har man lite insikt i sjukdomen förstår man vad bipolär syftar till.

Hoppas att Inde får hjälp, han behöver det. Tar han inte sina mediciner?
Citera
2013-03-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yazoom
Inde har flippat idag. Han gör nog bäst i att sova på psykakuten. Gör det honom olämplig som vårdnadshavare? Jag tycker inte det och det gör kanske inte tingsrätten heller. Det beror på samtliga omständigheter som varken du eller jag har kännedom om.
Helt rätt.
Det blir över huvud taget fånigt att Flashback sitter och dömer honom vare sig hit eller dit. Vi vet helt enkelt inte tilltäckligt.

Och ett bryt på Twitter tycker inte jag vänder upp och ner på världen, som vissa verkar tycka. Visst, det är olämpligt, men alla hade redan gjort det tusen gånger om för 100 år sedan, om tekniken bara fanns. Betyder inget.
Citera
2013-03-29, 00:19
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vet inte om jag håller med att manodepressivitet är enklare att förstå. Bipolär betyder ju att det är två poler (depression och mani i Indes fall, i mitt fall depression och hypomani). Har man lite insikt i sjukdomen förstår man vad bipolär syftar till.

Hoppas att Inde får hjälp, han behöver det. Tar han inte sina mediciner?
De orden får stå för honom. Av de uttalat bipolära personer som jag känner så säger sig åtminstone två vara manodepressiva.
Citera
2013-03-29, 00:19
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det håller jag inte alls med om. Om en offentlig person spårar ur så måste människor få iakta och kommentera detta. Han bryter stundvis mot lagen och man behöver inte ha blivit skjuten av ett vapen för att vara av åsikten att de kan vara skadliga.
Det låter såklart inte roligt alls och jag tycker synd om dig om det var så det gick till. Nu verkar dock Inde vara väldigt instabil här. Det har han gjort väldigt klart på Twitter under dagen.

Han kommer säkert ha ångest men inte för att han skadat människor utan förmodligen för att han just idag skrev ner sina chanser att träffa barnet till någonstans nära nollstrecket.

Det är så övertydligt att du valt parti i detta. Du är på Jonas "sida" och det är helt fine, men då tycker jag att du skall stå för det och upplysa oss andra, mindre vetande, om situationen. Du kallar henne fitta och att hon beter sig som en prinsessa. Det är väldigt tendentiöst och din poäng går inte att missa.

Nå, ta tillfället i akt. Ut med språket. Vad är det som gör att det är så synd om Inde och att hon är, för att använda ditt språk, en "fitta"?

Notera att du är i princip den enda i hela den här tråden som väljer parti. Det gör dig till en person med information. Alla andra har varit noga med att hålla sig neutrala eftersom att familjejuridik kan vara bland de mest komplicerade fallen att sätta sig in i. Tydligen inte för dig dock vilket är skönt för oss för då kommer vi nu att få sanningen serverad på ett fat.

Ja det finns ett gott skäl till att jag säger emot er barnlösa p18, jag har information genom livserfarenhet bla, Det behövs inte mer än livserfarenhet i det här fallet och en viss inblick i psykiatri för att dra mina slutsatser, den egenskapen saknar pojke12
Citera
2013-03-29, 00:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
De orden får stå för honom. Av de uttalat bipolära personer som jag känner så säger sig åtminstone två vara manodepressiva.

Ja, absolut får det stå för honom. Det hela är egentligen en semantisk fråga mer än något annat. Kanske beror det på vilken typ (av sjukdomen) man lider av som avgör det hela.

Jag tillhör en yngre generation också så det kan säkert bero på det.
Citera
2013-03-29, 00:32
Medlem
cliffnotes?
Citera
2013-03-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hur han beter sig nu i desperation, förtvivlan och längtan efter sonen har väl för fan inget att göra med hans faderskap, alla som har barn vet vilken kärlek man känner till sitt barn - skulle han fått sonen ikväll så skulle han växlat ifrån twittrande dåre till en ansvarsfull pappa på nolltid.

Men sådant fattar inte en P17 som helt saknar livserfarenhet, en människas psyke är komplicerat och det är först under extrema motgångar allt visar sig.

Har man aldrig haft några extrema motgångar, ja då ska man hålla käften!

Fast Jonas har ju väldokumenterade psykiska problem, dessutom en beroendeproblematik. Det är inte ens två veckor sedan han tvångsvårdades. Och du vill fortfarande få detta till "mamman är dum och låter inte pappan få ha barnet"?! Jag tror du är så påverkad av dina egna erfarenheter att du inte kan se på den här situationen med klara ögon. Visst, jag förstår smärtan och ilskan över att bli orättvist behandlad. Jag fattar. Sedan är det ju inte alls säkert att han ens ÄR motarbetad av mamman. Om han är så sjuk som det ser ut av hans tweets att döma så är det hennes förbannade ansvar att se till att barnet inte utsätts för honom.

Att skriva som han gör på Twitter med dödshot, förolämpningar, kränkningar.. Det gör man inte om man är frisk. Man kanske skriver ett tweet med hårda ord, ångrar sig när vreden lagt sig och deletar. Man sitter inte i timtals och bara öser ur sig skit helt ohämmat. Jag skiter i hur upprörd man är, en vuxen människa beter sig inte så. Med tanke på dödshot både mot andra och sig själv så säger det sig självt att han är en uppenbar fara för barnet.

Btw, om du insinuerar att jag inte skulle ha mött några stora motgångar i livet då har du jävligt fel. En av de största "motgångar" jag upplevt är att ha växt upp med psykiskt sjuka och missbrukande föräldrar. Jag känner igen en olämplig förälder när jag ser den. Det är en erfarenhet jag helst hade velat vara utan.
Senast redigerad av edeis 2013-03-29 kl. 08:43.
Citera
2013-03-29, 09:10
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ja det finns ett gott skäl till att jag säger emot er barnlösa p18, jag har information genom livserfarenhet bla, Det behövs inte mer än livserfarenhet i det här fallet och en viss inblick i psykiatri för att dra mina slutsatser, den egenskapen saknar pojke12

1) Det hade inte förvånat mig om jag är äldre än dig eftersom att du nu som ett sista dödsryck i diskussionen spelar ut ålderskortet. Uppfriskande.

2) Jag är besviken. Det var exakt precis som jag trodde. Du sitter och uttalar dig om en familjesituation som haft rättsliga processer där du inte vet någonting om den över huvud taget. Det hade inte förvånat mig om det visar sig att du inte ens läst igenom hans Twitter idag. Låt mig gnida in detta ordentligt: Du väljer sida när du inte vet NÅGONTING om situationen, inte har en susning, absolut noll kunskap, totalt ovetandes om några fakta, helt frikopplad från allt form av vetande i frågan.

3) Här bör du nog tänka om. Bara för att du har en s.k. "inblick" i psykiatrin så räcker inte det. Du kan inte bygga dina statistiska kunskaper på enskilda besök som du eller någon i din närhet gjort. Använd statistik eller yrkeserfarenhet. De erfarenheter du själv tillskansat dig där när du varit kraftigt deprimerad tenderar ju att vara något... negativa?

/pojke12
Citera
2013-03-29, 12:45
Medlem
showdowns avatar
Geni och galenskap. Skillnaden hårfin. Dock finns inget geni hos denna idiot. Allt han gjort och står för är präglat av galenskap. Lås in och kasta bort nyckeln.
Citera
2013-03-29, 12:46
Medlem
"Vän vårdar två kliniskt efterblivna tonårsnazister. Båda skriver på Flashback. Läs tråden om mig. Myndigheter har exakt samma inställning."
- https://twitter.com/JonasInde/status/317603124493828096
Citera
2013-03-29, 15:17
Medlem
Det jag inte har förstått är att jag följde honom en tid förra året innan han blockade mig och redan då pratade han om att han inte fick träffa sitt barn. Om det nu vore sig att mamman hindrade honom från att göra det, borde han då inte ha anmält det till rätten, och det kommit ett beslut om att han ska få träffa sonen? Då vore det väl egenmäktigt förfarande om nu mamman vägrar låta honom träffa sonen? Hon skriver själv att han FÅR träffa sonen, men inte ensam. Så jag undrar vad som är sant egentligen?
Det finns väl bara två anledningar till att man kan neka en förälder att träffa sitt barn, ett: man har egen vårdnad. Två: Man tror barnet far illa hos andra föräldern.
Senast redigerad av susanlynette 2013-03-29 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in