2013-03-28, 22:57
Medlem
https://twitter.com/JonasInde/status/317393726827802626

Citat:
Polisbesök nyss. Kvinnlig och manlig polis konstaterade snabbt att jag är skärpt, vid mina sinnens fulla bruk. De har sitt jobb, jag mitt.

Undrar om de upplever det likadant?
Citera
2013-03-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Håller med, dom som inte gått i hans skor ska hålla käften. Jag har själv varit i hans situation där jag blev förvägrad att träffa min dotter, jag mådde fruktansvärt dåligt efter ett destruktivt förhållande men var samtidigt en perfekt och kärleksfull pappa, mamman som egentligen var det instabila, våldsamma och drogberoende lyckades vända på saken och alla tyckte hon var offret och jag var boven.

Det Jonas Inde skriver på twitter nu är förkastligt men jag har ändå full förståelse för den ilska, frustration och maktlöshet han känner just nu, han handlar tveklöst i affekt och tänker inte på vad han gör just nu.

Han kommer ha en helvetisk ångest imorgon för det han skrivit Lider som fan med honom Fittan som ställt till allt lever som en prinsessa med sin nya partner och har barnet hos sig. Inde sitter själv helt maktlös och håller på att gå sönder - den som står på mammans sida i det här fallet skulle jag vilja knäcka näsbenet på.

Så du tycker att Jonas Inde verkar bete sig som en trygg, kärleksfull vuxen? Att han borde ha ansvar för sonen? Skrämmande..
Citera
2013-03-28, 23:17
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Så du tycker att Jonas Inde verkar bete sig som en trygg, kärleksfull vuxen? Att han borde ha ansvar för sonen? Skrämmande..

Hur han beter sig nu i desperation, förtvivlan och längtan efter sonen har väl för fan inget att göra med hans faderskap, alla som har barn vet vilken kärlek man känner till sitt barn - skulle han fått sonen ikväll så skulle han växlat ifrån twittrande dåre till en ansvarsfull pappa på nolltid.

Men sådant fattar inte en P17 som helt saknar livserfarenhet, en människas psyke är komplicerat och det är först under extrema motgångar allt visar sig.

Har man aldrig haft några extrema motgångar, ja då ska man hålla käften!
Citera
2013-03-28, 23:18
Medlem
Tycker Lost-Soul har en poäng. Det är alltid så jävla ensidigt. Mamman har per definition rätt till vårdnaden, om mannen blir förtvivlad och uttrycker det i tal/skrift är det bara tecken på att han är "farlig".

Inde är säkert i grund och botten en mycket snäll och omtänksam människa. Klart att han är psykiskt labil, det är många av oss, men på Twitter och Facebook syns det.
I Jonas fall tror jag det handlar om desperation och förtvivlan. Han vill bara få vara med sina barn, är det så konstigt?

Släpp det här med vad han skriver en kväll på twitter. Alla har sina lash-outs.
Citera
2013-03-28, 23:23
Medlem
trillians avatar
Citat:
Håller med, dom som inte gått i hans skor ska hålla käften.
Det håller jag inte alls med om. Om en offentlig person spårar ur så måste människor få iakta och kommentera detta. Han bryter stundvis mot lagen och man behöver inte ha blivit skjuten av ett vapen för att vara av åsikten att de kan vara skadliga.
Citat:
Jag har själv varit i hans situation där jag blev förvägrad att träffa min dotter, jag mådde fruktansvärt dåligt efter ett destruktivt förhållande men var samtidigt en perfekt och kärleksfull pappa, mamman som egentligen var det instabila, våldsamma och drogberoende lyckades vända på saken och alla tyckte hon var offret och jag var boven.
Det låter såklart inte roligt alls och jag tycker synd om dig om det var så det gick till. Nu verkar dock Inde vara väldigt instabil här. Det har han gjort väldigt klart på Twitter under dagen.
Citat:
Han kommer ha en helvetisk ångest imorgon för det han skrivit Lider som fan med honom
Han kommer säkert ha ångest men inte för att han skadat människor utan förmodligen för att han just idag skrev ner sina chanser att träffa barnet till någonstans nära nollstrecket.

Citat:
Fittan som ställt till allt lever som en prinsessa med sin nya partner och har barnet hos sig. Inde sitter själv helt maktlös och håller på att gå sönder - den som står på mammans sida i det här fallet skulle jag vilja knäcka näsbenet på.
Det är så övertydligt att du valt parti i detta. Du är på Jonas "sida" och det är helt fine, men då tycker jag att du skall stå för det och upplysa oss andra, mindre vetande, om situationen. Du kallar henne fitta och att hon beter sig som en prinsessa. Det är väldigt tendentiöst och din poäng går inte att missa.

Nå, ta tillfället i akt. Ut med språket. Vad är det som gör att det är så synd om Inde och att hon är, för att använda ditt språk, en "fitta"?

Notera att du är i princip den enda i hela den här tråden som väljer parti. Det gör dig till en person med information. Alla andra har varit noga med att hålla sig neutrala eftersom att familjejuridik kan vara bland de mest komplicerade fallen att sätta sig in i. Tydligen inte för dig dock vilket är skönt för oss för då kommer vi nu att få sanningen serverad på ett fat.
Citera
2013-03-28, 23:26
Medlem
Inde har haft psykos förr länk. Hans twittrande hela dagen idag liknar en ny psykos - tyvärr förevigad via twitter.

Jag är normalt sett en papparättsaktivist men tror just i detta fall att just denna lilla pojke, Jonas Indes son, har det bättre utan sin pappa just denna påsk.
Citera
2013-03-28, 23:26
Medlem
nimrod666s avatar
Jonas Inde måndag 3 december 2012.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5367513
Citat:
En mycket naken och självutlämnande berättelse om Jonas liv i dag – och om den tuffa tillvaron att leva med dubbla diagnoser, alkoholism samt bipolär sjukdom.
- Jag vill inte vara den som gnäller över vad det heter men jag tycker att det är synd att det heter bipolär sjukdom och inte manodepressivitet. Det senare är enklare att förstå vad det betyder säger Jonas Inde.
Senast redigerad av nimrod666 2013-03-28 kl. 23:32.
Citera
2013-03-28, 23:30
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fake_shemp
Tycker Lost-Soul har en poäng. Det är alltid så jävla ensidigt. Mamman har per definition rätt till vårdnaden, om mannen blir förtvivlad och uttrycker det i tal/skrift är det bara tecken på att han är "farlig".

Inde är säkert i grund och botten en mycket snäll och omtänksam människa. Klart att han är psykiskt labil, det är många av oss, men på Twitter och Facebook syns det.
I Jonas fall tror jag det handlar om desperation och förtvivlan. Han vill bara få vara med sina barn, är det så konstigt?

Släpp det här med vad han skriver en kväll på twitter. Alla har sina lash-outs.
1) Han har skenat ur i dag men detta har pågått under en väldigt lång period. Redan 2012 höll Inde på att skriva "vansinniga" saker om hela familjesituationen. Sådant som normalt är att betrakta som privat.

2) Varför skulle Inde i grund och botten vara trevlig när han skriver de hot som han gör?

3) Det handlar om en son. Inte sina barn alltså. Kommenterar på detta endast för att understryka att du inte verkar inläst på situationen riktigt fullt ut.
Citera
2013-03-28, 23:39
Medlem
Inde mord- & våldtäkts-hotar specifika personer på twitter. Polisen är "medvetna" och twittrar svar som att han bör ringa 11414 för att prata med "familjeenheten" (angående vårdnadstvisten). Min fråga är: varför grips han inte? Dagens twittrande måste slå något sorts näthatsrekord...
Citera
2013-03-28, 23:52
Medlem
Parkers avatar
Att Inde är instabil kan en blind se. Fan, en DÖD person kan se det. Modern till barnet gör inget annat än kämpar för sitt barn och har visat att hon sätter barnet främst. Jonas kämpar inte för barnets skull, han kämpar för att komma åt barnets mor. Fallet borde vara utagerat för länge sedan; ensam vårdnad måste tillfalla modern. Allt annat är sjukt.
Citera
2013-03-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flip-flop
Inde mord- & våldtäkts-hotar specifika personer på twitter. Polisen är "medvetna" och twittrar svar som att han bör ringa 11414 för att prata med "familjeenheten" (angående vårdnadstvisten). Min fråga är: varför grips han inte? Dagens twittrande måste slå något sorts näthatsrekord...

Han har inte twittrat på en timme, vilket är ovanligt för dagen. Kanske har hans syrra eller nån annan i hans närhet övertalat honom att naana kudden på psykakuten. Låt oss hoppas.

Tror knappast att han kan åtalas eller dömas för dagens twittrande. Rättssystemet har viktigare saker att hantera än labila personers rantande.
Citera
2013-03-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Att Inde är instabil kan en blind se. Fan, en DÖD person kan se det. Modern till barnet gör inget annat än kämpar för sitt barn och har visat att hon sätter barnet främst. Jonas kämpar inte för barnets skull, han kämpar för att komma åt barnets mor. Fallet borde vara utagerat för länge sedan; ensam vårdnad måste tillfalla modern. Allt annat är sjukt.

Inde har flippat idag. Han gör nog bäst i att sova på psykakuten. Gör det honom olämplig som vårdnadshavare? Jag tycker inte det och det gör kanske inte tingsrätten heller. Det beror på samtliga omständigheter som varken du eller jag har kännedom om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in