Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jag är ju inte kritisk mot Jonas i mitt inlägg, utan mot dom som tar allt han säger bokstavligt. Jag anser att han inte har fötterna nere på jorden riktigt i den här intervjun, och det vill han ju uppenbarligen inte ha heller. Men att tolka hans världsfrånvändhet som en djup livsinsikt och personlig mognad är ju bara löjligt, att ohämmat dyrka någon som uppenbarligen sitter och driver med sig själv och andra och bygger någon slags mystisk myt är lite löjligt tycker jag, Kejsarens nya kläder-sagan bode vara obligatorisk nattsaga för alla barn.
Jag kanske förväxlar din kritik med Lyckholms kategoriska avfärdande av en kändis med linslusproblem, jaha.
Ska se intervjun i em 16.00 på svt.( Annars har det aldrig hindrat mig att uttala mig tvärsäkert här på FB, om saker man ej sett!!)
Tror att detta är en lite ny grej i Sveriges offentliga liv, en kille som talar om sitt privata h-e i en sorts blandning av självutlämmning och distans. Ironi och streetsmartness? Som du säger får man som betraktare ta saker med sina nypor salt...
Jag hörde om detta tidigare förra året (i januarimörkret??) och han flyter mellan allvar och nåt annat. Det är det som gör det lite avväpnade och samtidigt kusligt eftersom han uppenbarligen inte har kommit över allt (förståeligt).
Tidigare intervju: "Psykvården är så jävla värdelös. Vill en snubbe ha en snygg terapeut ska ha få det" - allvar eller skämt?