2005-11-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Han såg som skrivits ovan helt borta ut. Det var ju också oklart om han varit så där sedan barnsben. Hans inställning var väl snarast att "jag har alltid mått dåligt", "mitt självmordsförsök var en logisk följd av mitt liv på den tiden" och "jag tror inte det kommer att hända igen" (p.g.a. medicinering?).

Jag blev mer deprimerad av detta programmet än innan.
Citera
2005-11-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jag förstår inte riktigt storheten i ett super-pretto som försöker göra sig mystisk och märkvärdig för att dra växlar på sin depression, i syfte att sälja en bok?
Han äger ju er totalt i alla fall

Författare och artister, komiker, konstnärer skildrar sina liv. Sen försöker man avyttra produkterna, eventuellt "konsten"? Ganska självklart... Det är väl okej i Indes fall som faktiskt skildrat just detta. Det är annat när man "talar ut" om annat i samband med ett skivsläpp som inte har med det att göra övht.

Ska han bränna upp boken en mörk natt och hålla klaffen?
Citera
2005-11-12, 12:26
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Författare och artister, komiker, konstnärer skildrar sina liv. Sen försöker man avyttra produkterna, eventuellt "konsten"? Ganska självklart... Det är väl okej i Indes fall som faktiskt skildrat just detta. Det är annat när man "talar ut" om annat i samband med ett skivsläpp som inte har med det att göra övht.

Ska han bränna upp boken en mörk natt och hålla klaffen?
Jag är ju inte kritisk mot Jonas i mitt inlägg, utan mot dom som tar allt han säger bokstavligt. Jag anser att han inte har fötterna nere på jorden riktigt i den här intervjun, och det vill han ju uppenbarligen inte ha heller. Men att tolka hans världsfrånvändhet som en djup livsinsikt och personlig mognad är ju bara löjligt, att ohämmat dyrka någon som uppenbarligen sitter och driver med sig själv och andra och bygger någon slags mystisk myt är lite löjligt tycker jag, Kejsarens nya kläder-sagan bode vara obligatorisk nattsaga för alla barn.
Citera
2005-11-12, 12:26
Medlem
brevmannens avatar
Jag tycker att hjulström är ganska bra utom när man ser henne i bild eftersom hon rör/skakar på huvet hela tiden, typ nickar jakande åt gästen att "ja jag förstår", tics?

ot så var intervjun lite läskig, ingen feelgood-stund direkt, tror inte att han spelade
Citera
2005-11-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jag är ju inte kritisk mot Jonas i mitt inlägg, utan mot dom som tar allt han säger bokstavligt. Jag anser att han inte har fötterna nere på jorden riktigt i den här intervjun, och det vill han ju uppenbarligen inte ha heller. Men att tolka hans världsfrånvändhet som en djup livsinsikt och personlig mognad är ju bara löjligt, att ohämmat dyrka någon som uppenbarligen sitter och driver med sig själv och andra och bygger någon slags mystisk myt är lite löjligt tycker jag, Kejsarens nya kläder-sagan bode vara obligatorisk nattsaga för alla barn.

Jag kanske förväxlar din kritik med Lyckholms kategoriska avfärdande av en kändis med linslusproblem, jaha.

Ska se intervjun i em 16.00 på svt.( Annars har det aldrig hindrat mig att uttala mig tvärsäkert här på FB, om saker man ej sett!!)

Tror att detta är en lite ny grej i Sveriges offentliga liv, en kille som talar om sitt privata h-e i en sorts blandning av självutlämmning och distans. Ironi och streetsmartness? Som du säger får man som betraktare ta saker med sina nypor salt...

Jag hörde om detta tidigare förra året (i januarimörkret??) och han flyter mellan allvar och nåt annat. Det är det som gör det lite avväpnade och samtidigt kusligt eftersom han uppenbarligen inte har kommit över allt (förståeligt).

Tidigare intervju: "Psykvården är så jävla värdelös. Vill en snubbe ha en snygg terapeut ska ha få det" - allvar eller skämt?
Citera
2005-11-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
Det är lite beklämmande att se alla dessa som nu sitter och skrattar åt Inde och hävdar att var var genialiskt skön och bjöd på medveten förstklassig humor.

Det är antagligen samma killar som så fort någon andas KillinggängetMÅSTE det skrattas friskt och högt. För allt som kommer därifrån är ju bara så bra. Man är ju trög om man inte inser det roliga.

Ja, ni vet dom där killarna som alltid ska sitta och citera och imitera Lasse Kongo på förfesterna.

Visst, Inde sa en del roliga saker. Men det var nog inte för avsikt att vara rolig. Killen mår ju inte bra.
Inde var killinggängets främste komiker. Han var så satans pricksäker. Men det var inte riktigt hans syfte nu

Inde är knappast killinggängets främsta komiker, han är bra men absolut inte bättre än någon av dom andra....
Citera
2005-11-12, 15:04
Medlem
Vad tyst det blev på hon katttjejen eller vad hon kallade sig för....
Citera
2005-11-12, 15:08
Medlem
Ni som säger att vi som tror att han mådde dåligt på riktigt och va stenhög på programmet inte fattade hans komik mm, hur fan vet ni det?

Den enda som vet är Inde själv punkslut....

Sluta upp med era översittarfasoner och "jag vet bättre än du" stilen och för att hålla med en tidigare talare, ni är säkert såna som så fort något med Killinggänget släpps så tycker ni automatiskt att det är bra även om ni förstår det eller inte, för man vill ju inte verka dum och inte förstå eller hur
Citera
2005-11-12, 15:39
Medlem
Bingolikets avatar
Men vem fan börjar kröka vid 13 för att dämpa sin ångest?Tragisk figur enligt mig.Att se4dan sitta och öppna sig för en flåshurtig programledare måste vara svårt.Hela jävla studion andades nästan psykisk stress.
Citera
2005-11-12, 16:43
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kollade in reprisen av denna redan berömda intervju... tyckte inte Inde såg drogad ut, och jag har en ganska bra blick för sådant... däremot framstod han som en människa som mådde mycket dåligt. Märkligt att han ställde upp på en TV-intervju eftersom han uppenbarligen var mitt inne i sin kris fortfarande, och helt saknade ett analytiskt perspektiv. Tyckte Carin H hanterade sitt usla intervju-objekt skickligt, även om jag har rätt svårt för henne annars.

Att detta skulle vara "humor" är förvisso en originell tolkning.

- F.G
Citera
2005-11-12, 16:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Inde är knappast killinggängets främsta komiker, han är bra men absolut inte bättre än någon av dom andra....

Inde var klart sämst i Killing-gänget (ja, bortsett från Andres Lokko då), ett exempel på detta finns i live-inspelningen från Berns där ett par lysande sketcher med Schyffert och "Percy Nilegård" följs av en rutten sketch med Jonas Inde som på 30 sekunder lyckas tappa all publikkontakt och skratthysteri de andra byggt upp. Nästan skrämmande.

Inte konstigt att man blir deprimerad då.

En del andra Inde-prylar är rätt skoj, främst hans hårdrockar-figur, men han är en riktigt dålig scenskådis.

- F.G
Citera
2005-11-12, 17:02
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Inde var klart sämst i Killing-gänget (ja, bortsett från Andres Lokko då), ett exempel på detta finns i live-inspelningen från Berns där ett par lysande sketcher med Schyffert och "Percy Nilegård" följs av en rutten sketch med Jonas Inde som på 30 sekunder lyckas tappa all publikkontakt och skratthysteri de andra byggt upp. Nästan skrämmande.

Inte konstigt att man blir deprimerad då.

En del andra Inde-prylar är rätt skoj, främst hans hårdrockar-figur, men han är en riktigt dålig scenskådis.

- F.G
tycker Inde är lysande i Bernsshowen. Loke martinzon som blivit träffad av amors pilar är helt klockren kan inte sluta skratta åt den duetten han gör.

Inde är en helt annan typ av humor än dom andra. han är mycket skicklig. Också den i killinggänget som jag tycker är intressantast som person!

Men man märker helt klart att Jonas inte är samma person som han var innan självmordsförsöket. Men ändå lyckades han föra en svart humor under den egentligen allvarliga intervjuven, som programledaren skrattade bort. Någon som sett det där "Parasiten" som han hålelr på med nu? Nån slags teaterföreställning tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in