Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-13, 00:30
  #1
Medlem
Var träffar man personer som befinner sig inom det asexuella spektrumet?
Både för romantiska och aromantiska relationer.

Finns det forum, Facebookgrupper, communities, IRL-nätverk?
Hur hittar man dessa?
Vad heter dom?

Vägled mig!
Citera
2019-01-13, 00:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .cute
Var träffar man personer som befinner sig inom det asexuella spektrumet?
Både för romantiska och aromantiska relationer.

Finns det forum, Facebookgrupper, communities, IRL-nätverk?
Hur hittar man dessa?
Vad heter dom?

Vägled mig!
Kanske via Asexuella nätverket.


Det finns dessutom en hemlig Facebook grupp. Mejla ace@uppsala.rfsl.se om du vill bli tillagd.
Citera
2019-01-13, 00:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
Kanske via Asexuella nätverket.


Det finns dessutom en hemlig Facebook grupp. Mejla ace@uppsala.rfsl.se om du vill bli tillagd.
Tackar!

Vet du om den hemliga Facebookgruppen är lokal eller nationell?
Citera
2019-01-13, 00:58
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Borde gå via vanliga dejtingtjänster också. Finns ju många asexuella personer där ute som antingen valt detta eller helt enkelt inte kan ha sex. Det är väl bara en grej att lägga till där för att hitta någon som är samma.
Citera
2019-01-13, 01:40
  #5
Medlem
Äppelkäcks avatar
Här kan du prova:

http://asexuellt.blogspot.com/
Citera
2019-01-13, 01:50
  #6
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
https://rfslstockholm.se/engagemang/...isk-gemenskap/

*klipp*anordnar träffar och aktiviteter bland annat i RFSL Stockholms lokaler. Information om träffar osv kommer att finnas på vår facebooksida:*klipp*

Klicka på länken ovan där finns en länk till deras Faceb sida.
Citera
2019-01-13, 02:31
  #7
Medlem
jagnickars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Asexualitet har väl för övrigt ifrågasatts som en reell böjning? Jag har ett svagt minne av att diverse studier bevisat att närmare 100% av så kallat asexuella aktivt onanerar och har sexuella relationer.

Varför skulle man då söka efter någon asexuell om man skulle vilja ha en sexuell relation? Är TS den enda som inte vill ha sex.
Citera
2019-01-13, 10:29
  #8
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Varför skulle man då söka efter någon asexuell om man skulle vilja ha en sexuell relation? Är TS den enda som inte vill ha sex.
Nog sjutton skulle TS ha sex om denne blev erbjuden av rätt person. Vi är alla sexuella men vissa mer och andra mindre.

Jag tycker inte sex är speciellt intressant och har sällan sex även om jag har chansen många gånger men inte fan är jag asexuell för det. Det är bara mindre viktigt.
Citera
2019-01-13, 11:58
  #9
Medlem
Kanske uttryckte jag mig klumpigt och illa i tidigare inlägg men jag var seriös om än slarvig när jag uttalade mig här i förövrigt landet, kort och koncist.

Jag tror att du har lättare att få utbud om du inriktar dig på platser där människor möjligt inte redan fungerar neurotypiskt. Något som inkluderar vissa autismspektrumtillstånd.

http://www.aspergerforum.se/search.p...b23e9306fc1ee2

Tror inte att du behöver ha någon form av autism för att bli medlem på sidan och där kan du sannolikt finna individer med större kunskap och erfarenhet i ämnet.
Citera
2019-01-13, 12:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Här kan du prova:

http://asexuellt.blogspot.com/
En blogg som varit inaktiv sedan sommaren 2015?
Citera
2019-01-13, 12:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Borde gå via vanliga dejtingtjänster också. Finns ju många asexuella personer där ute som antingen valt detta eller helt enkelt inte kan ha sex. Det är väl bara en grej att lägga till där för att hitta någon som är samma.

Tror du har missförstått det hela. Man väljer inte att bli asexuell. Om man själv väljer att avstå från sex, så lever man i frivilligt celibat. Det är något helt annat än att vara asexuell. Det finns olika anledningar till varför man inte kan ha sex, Vestibulit som exempel. Men det har egentligen inget med asexualitet att göra.

Är för övrigt tveksam till om dejtingtjänster är rätt väg att gå. Samtliga lockar till sig folk som bara letar efter tillfälligt sex, snarare än folk som vill dejta och ha en seriös relation. Vissa dejtingtjänster lockar till sig fler av dessa personer. Tinder exempelvis. Så det kan vara svårt att hitta andra som är asexuella där.
Citera
2019-01-13, 12:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
https://rfslstockholm.se/engagemang/...isk-gemenskap/

*klipp*anordnar träffar och aktiviteter bland annat i RFSL Stockholms lokaler. Information om träffar osv kommer att finnas på vår facebooksida:*klipp*

Klicka på länken ovan där finns en länk till deras Faceb sida.

Hur ofta träffas ni? Finns det något event planerat?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback