2019-01-12, 17:42
Medlem
Inför kommande intervju skall jag lämna ett löneanspråk och jag vet verkligen inte vilken summa som är relevant!

Detta är arbetsuppgifterna:
- ansvara för serviceuppdraget till samtliga 18 st ägda och förvaltade fastigheter runt om i landet. (Till serviceuppdraget hör uppgifter såsom receptionist-tjänster, växel, kontorsservice, växtservice, lokalvård, konferensservice m m. )
- förvalta kontraktet, följa upp leverans samt kontinuerligt utveckla kontraktet vidare genom att definiera och presentera nya lösningar bolagens olika behov mot en serviceleverantör.
- definiera och driva strategiska frågeställningar kopplat till arbetsplatsens utformning och serviceleverans för bolagen i Sverige
- definiera och implementera en standardiserad serviceleverans samt möbelkoncept till alla kontorsetableringar i Sverige
- ansvara för utformningen av kontorsarbetsplatser och närliggande stödytor
- ansvara för övergripande arbetsmiljö-, säkerhets- och brandkrav kopplat till ansvarsområdet

Jag har rätt erfarenhet, alla nyckelutbildningar som kan tänkas behövas och är diplomerad Facility Manager men jag har inte jobbat över såhär stort område innan.

Har någon en bra idé tas den tacksamt emot!
Citera
2019-01-13, 00:15
Medlem
PulverBraxs avatar
Du ger inte tillräckligt mycket information kring erfarenhet (i årtal) och vilken bakgrund du har. "Facility Manager" är en ganska vag titel, och kan betyda olika saker. Allt mellan en glorifierad vaktmästare på något mellanstort företag till någon som faktiskt är en del av ett globalt nätverk i en koncern.

Men om vi ändå spekulerar, tjänsten innebär inget personalansvar? Redan där torde flera tusen gå bort, du nämner att du har releveant utbildning vilket säger mig att du inte har 15+ års relevant arbetslivserfarenhet.

Jag tipar på att du är mellan 28-35 och har ca 5 års erfarenhet och någon form av KY utbildning i bagaget. Detta i samband med att rollen ej har någon typ av personalansvar borde i STHLM (oerhört dålig koll på läget utanför Sveriges motor) ge en lön på cirkus, 38-45.000 SEK i månaden brutto (vilket är FÖRE skatt, vet inte hur många ggr jag sett missförstånd kring brutto/netto här på FB)

Säg att du förväntar dig en lön på 45.000 SEK om de inte matchar har du åtminstone satt ribban högt för ditt område?
Citera
2019-01-13, 14:27
Medlem
Sant, jag gav nog inte tillräcklig med info om mig själv.
Jag är 47 år och har jobbat med ledarskap i 20 år inom olika FM-områden som nämns i arbetsbeskrivningen. I denna position har jag inte personalansvar som jag haft tidigare.
Jag har varit yrkesverksam sen 1989...
Min YH 400p utbildning till Facility Manager, är diplomerad enligt IFMAS nordiska standard, bättre kan jag inte få den då jag satt som elevrepresentant med rep. från näringslivet och IFMA.
Detta jobbet är i ett nationellt företag med ca 2000 anställda.

Hjälper detta din skattning av lönenivå?

Tack
Senast redigerad av Istar 2019-01-13 kl. 14:30.
Citera
2019-01-13, 19:39
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istar
Sant, jag gav nog inte tillräcklig med info om mig själv.
Jag är 47 år och har jobbat med ledarskap i 20 år inom olika FM-områden som nämns i arbetsbeskrivningen. I denna position har jag inte personalansvar som jag haft tidigare.
Jag har varit yrkesverksam sen 1989...
Min YH 400p utbildning till Facility Manager, är diplomerad enligt IFMAS nordiska standard, bättre kan jag inte få den då jag satt som elevrepresentant med rep. från näringslivet och IFMA.
Detta jobbet är i ett nationellt företag med ca 2000 anställda.

Hjälper detta din skattning av lönenivå?

Tack

Kanske ska börja med att säga att min bedömning inte grundar sig på någon specifik "insider" info kring FM området (är heller inte verksam inom HR) Men jag spekulerar och det är i slutändan naturligtvis upp till dig att använda eller bortse ifrån min text :-)

Jag tycker personligen att med din erfarenhet så borde du åtminstone kunna hamna inom 50-55. Jag skulle bli förvånad om du får över 60 pga att rollen inte har personalansvar, eller "dotted line" förhållanden? MEN med det sagt om din roll och tidigare engagemang inom näringsliv etc ger dig någon form av spets så tycker jag absolut du borde satsa på mer.

Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in