Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 13:16
  #1
Medlem
Hej! Vet inte ifall jag skriver i fel kategori men skriver här ändån.

På min Facebook app står det att min telefon befinner sig i Stockholm Botkyrka, men jag bor i Skåne. Förstår ingenting.

Är jag hackad eller det är bara min IPhone som inte vet var den befinner sig?

Varje gång jag loggar in på Facebook eller Instagram får jag meddelande på att jag precis loggades in i Botkyrka.

Någon som vet vad problemet är?
Citera
2019-01-12, 13:35
  #2
Medlem
Adressen baseras på IP, tex tele2 och säker andra operatörer sittter bakom nat och dit adressen peka, förutom det är det just en mobilaress som kan delas ut vart som helst i Sverige så Stockholm har blivit kompromissen.
Citera
2019-01-12, 14:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einand
Adressen baseras på IP, tex tele2 och säker andra operatörer sittter bakom nat och dit adressen peka, förutom det är det just en mobilaress som kan delas ut vart som helst i Sverige så Stockholm har blivit kompromissen.

Vet inte om hah förstod dig rätt nu, men du säger alltså att det är ”förinställt” på telefonen att Stockholm visas?

Jag äger som sagt en IPhone 6S, dock fick jag ett mail om att jag loggades in på en Samsung telefon i Botkyrka.
Citera
2019-01-12, 16:57
  #4
Medlem
Tjernobyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realmakedonija
Jag äger som sagt en IPhone 6S, dock fick jag ett mail om att jag loggades in på en Samsung telefon i Botkyrka.


Du fick alltså ett mejl där det framkommer att du loggat in genom en Samsung i Botkyrka?
Byt lösenord överallt medans du kan.
Citera
2019-01-12, 17:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernobyl
Du fick alltså ett mejl där det framkommer att du loggat in genom en Samsung i Botkyrka?
Byt lösenord överallt medans du kan.

Ja exakt, men det va jag själv som bytte lösenord innan mejlet kom att jag loggades in där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback