2013-05-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Carl Bildt vill avdramatisera debatten om den ryska flygövningen nära Gotska Sandön. Först avmilitariserades Gotland tillsammans med fastlandet. Nu har vi tydligen tagit ett ytterligare steg genom att inte hävda svensk territoriell integritet. Att låta incidentberedskapen lämna walk-over är att trampa på tidigare generationers ansträngningar.

Men Carl Bildt har ju faktiskt rätt, han har bara glömt att tala om för svenska folket att han redan har sålt Gotland till Ryssland.
Citera
2013-05-10, 15:05
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Palme och Persson var väl inte ett spår imponerande. Bortsett från det är jag böjd att hålla med. Bildt är en av få politiker med minsta intellektuell spänst.
Persson har väl uträttat väsentligt mer än Carl Bildt, det CB gjorde var ett treårigt misslyckande som statsminister, sen misslyckad som oppisitionsledare.
Nu har han varit utrikesminister i dryga 6 år. Vilket avtryck har han gjort där?
Citera
2013-05-10, 20:08
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Carl Bildts retoriska strategi är just att få frågeställaren svarslös eller framstå som en okunnig idiot. Han är en riktig lurifax som när ny information är motstridig så hävdar han att den ska beskrivas annorlunda.

Svenska journalister är i allmänhet okunniga och kan inte ens ställa enkla följdfrågor så han konstaterar väl mer faktum. Jag brukar bete mig likadant mot folk jag ser ner på.
Citera
2013-05-10, 20:24
Medlem
Carl Bildt den han alltid varit mässande, påläst, trevlig när det passar och i övrigt rätt arrogant. Dessvärre är de flesta psykopater också detta och då är det ingen större merit. Att vara arrogant mot sin omgivning blir bara pinsamt och fånigt. Carl Bildt vill ju gärna ge bilden av att bara han kan och vet allt men naturligtvis blir han ändå en slags Labero i det fallet. En illusion som saknar verklighet. En dag kommer sanningen att nafsa honom i bakhasorna och vem vet då kanske Carl Bildt tappar balansen och drattar omkull.

Försvarspolitiker ifrågasätter Bildt
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fo...dt_8162164.svd
Citera
2013-05-10, 20:44
Medlem
Vedklyvens avatar
Carl Bildt Sveriges mest självgode och egenförträfflige person.

Den ende som möjligen kan konkurrera med honom om nämnda egenskaper skulle va Jan Guillou.
Citera
2013-05-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Carl Bildt Sveriges mest självgode och egenförträfflige person.

Den ende som möjligen kan konkurrera med honom om nämnda egenskaper skulle va Jan Guillou.

Carl Bildt tar det speciella tillfället i akt genom att välja ett media där journalisten inte är eller har varit dåligt påläst, typ "Ring P1". När makthavarna börjar välja just de kanaler där dom kan tala mer eller mindre oemotsagda och de undviker instanser där de blir kritiskt granskade förlorar man ju en viktig dimension i journalistiken.
Citera
2013-05-11, 08:53
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Carl Bildt tar det speciella tillfället i akt genom att välja ett media där journalisten inte är eller har varit dåligt påläst, typ "Ring P1". När makthavarna börjar välja just de kanaler där dom kan tala mer eller mindre oemotsagda och de undviker instanser där de blir kritiskt granskade förlorar man ju en viktig dimension i journalistiken.

Det är därför jag hävdar att de som hyllar den "nya, snabba mediefloden" är karriärspolitiker och annat opålitiligt folk. Calle B bestämmer ALLT som han twittrar om. Att släppa just den information man anser är lämpligt är så långt från öppenhet och dialog man kan komma även om många tycker den formen av propaganda är mysig och förtroendeingivande. Det är absolut inte specifikt för honom utan gäller alla makthavare. Det som är speciellt med Calle är att hans anhängare måste vara de mest okritiska primater det här landet har att bjuda på - "CB skriver att han tycker som jag. Det känns bra, nu slipper jag ifrågasätta". Möjligen sitter Fridolin på en nästan lika hög piedestal.

Det enda som fattas skulle vara ett könsbyte så han kunde spela ut "jag får kritik för att jag är kvinna/transperson" också.

Lägg märke till att dokumentären om Calle i princip undvek alla de jobbiga frågorna.
Citera
2013-05-11, 09:10
Medlem
Carl Bildt väljer ju givetvis det media där han kan breda ut sig oemotsagd som i hans blogg "Alla dessa dagar" där han sprider sina privata respektive officiella ståndpunkter.

Namnet på sin blogg har han dessutom lånat från fd finansminister Kjell-Olof Feldts bok 'Alla dessa dagar'.
Citera
2013-05-11, 09:11
Medlem
birgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Men Carl Bildt har ju faktiskt rätt, han har bara glömt att tala om för svenska folket att han redan har sålt Gotland till Ryssland.

Hur mycket kostar....källa din i...t

så länge Sverige inte hjälper gasa eller sterilisera eller gömma terrorister finns ingen hotbild mot Sverige...

Det finns så många kloka människor i Sverige,,,var är ni!!!!??? ni 2% som röstade nej till EURO och räddade landet..
Citera
2013-05-11, 09:58
Medlem
Carl Bildts oro för ryssen är inte stor och när han i nästa veckan träffar den ryske utrikesministern Sergej Lavrov kommer han därför inte ta upp frågan om de ryska flygövningarna. Kanske är det istället Lavrov som tar upp ämnet med en undran över hur det står till med det svenska försvaret.

Carl Bildt är ju mannen som gör vad som faller honom in.
Citera
2013-05-11, 10:31
Medlem
han har tydligen två konton på twitter
@carlbildt
samt
@cbildt
det senare ett overifierat konto där han skriver på svenska. (han har tydligen glömt att någon lustigkurre twittrade i hans namn under någon kris (efter det fick/skaffade han snabbt en verifikation till sitt konto)).

Det är också lite lustigt att han bloggar på wordpress.com och inte på en egen domän (och tillhörande webblösning) där han har full kontroll över materialet.
Citera
2013-05-20, 21:33
Medlem
fuckpopes avatar
Citat:
Vad är din källa för att bevisa motsatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det är väl den som påstår något som har bevisbördan. Så i vilka fall skiljer sig regeringens hållning från Carl Bildts? Och skulle de alltså i de fallen ha låtit sig köras över av honom? Frågan är om ens AB skulle hävda något sådant, så sitter du inne med den kunskapen finns det kanske tipspengar som väntar på dig.

Se ovan. Ska jag bevisa att något INTE föreligger? Noterar att du fortfarande inte lagt fram några argument (eller än mindre bevis) för att det skulle vara så. Jag misstänker återigen att du bara läst något som Lena Melin skrivit och tagit det för en sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in