Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-11, 21:30
  #13
Medlem
Som-Gjutens avatar
Jag skulle nog säga att den ENDA anledningen man behöver vara nojjig eller konstig är just pga att man kan få så jäkla mycket trubbel när man tar droger, där inräknat cannabis då såklart!

En prick i registret,
jobbigt att få jobb,
kanske blir av med körkort
och det sociala "Usch han har rökt på, han är en sån där dödsknarkare"..
du kan inte snacka om "roliga saker" öppet när du är ute och går på stan

och sen har vi ju även de personliga problemen som kan inträffa så som
okontrollerbar aptit ( tänk om du äter dig fet som farao och dör hehe ) men det är lite off topic
Citera
2019-01-12, 12:36
  #14
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Jag skulle nog säga att den ENDA anledningen man behöver vara nojjig eller konstig är just pga att man kan få så jäkla mycket trubbel när man tar droger, där inräknat cannabis då såklart!

En prick i registret,
jobbigt att få jobb,
kanske blir av med körkort
och det sociala "Usch han har rökt på, han är en sån där dödsknarkare"..
du kan inte snacka om "roliga saker" öppet när du är ute och går på stan

och sen har vi ju även de personliga problemen som kan inträffa så som
okontrollerbar aptit ( tänk om du äter dig fet som farao och dör hehe ) men det är lite off topic


Håller med dig, men problemet var den att jag inte fick nojjan när jag missbrukade Tramadol, när man låg på MDMA/Xtc eller annat tyngre/farligare. Min poäng och hela trådens syfte var att cannabis KAN (detta gäller såklart inte alla, men vet ett par som känner likadant) rada upp massa mer hjärnspöken trots att den är väldigt mild, ofarlig och en drog som börjar sakta men säkert accepteras världen över.

Klart man inte vill torska för att ha använt droger, men rädslan blir starkare av cannabis än andra droger (för mig).
Citera
2019-01-16, 01:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Grejen är den att där jag bor är det tyvärr mycket civilpoliser som cirkulerar och stökigt och man har stoppats många gånger, trots nykter, för att svara på frågor, om man sett eller hört något. Hade jag bott i ett dött område så hade ju detta inte stört mig alls.

I feel you bruh. Blev ofta paranoid när jag rökte här och skulle säga att det endast är pga polisen. Särskilt nu på vintrarna är dom verkligen på hugget där jag bor. Har slutat röka helt i Sverige då det lett till panikattacker och liknande, dock när jag varit utomlands där alla skiter i så är jag helt avslappnad.

Blir alltid lika förvånad över hur mycket tid dom lägger ner på att hitta och straffa vanliga brukare..
Citera
2019-01-16, 02:35
  #16
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topscorer
I feel you bruh. Blev ofta paranoid när jag rökte här och skulle säga att det endast är pga polisen. Särskilt nu på vintrarna är dom verkligen på hugget där jag bor. Har slutat röka helt i Sverige då det lett till panikattacker och liknande, dock när jag varit utomlands där alla skiter i så är jag helt avslappnad.

Blir alltid lika förvånad över hur mycket tid dom lägger ner på att hitta och straffa vanliga brukare..

Håller med. Mina vänner t.ex skiter totalt i. De kan röka i princip vart som helst utan att nojja, medan jag alltid ser över axeln och blir extremt orolig. Men så fort vi är hemma hos någon eller promenerar till lugnare områden så blir jag lugn och kan verkligen njuta av ruset.
Citera
2019-01-18, 10:20
  #17
Medlem
Treantprotectors avatar
Kom tillbaka när du blivit tramadoltorsk och ska sluta.

Sen verkar du använda cannabis helt fel, prova sitt hemma och chilla istället för att ränna ute på stan?

Ruset blir lite vad man gör det till på röka, något du missat eller?

Vissa strains blir man också lättare oroligare av än andra.
__________________
Senast redigerad av Treantprotector 2019-01-18 kl. 10:40.
Citera
2019-01-19, 00:47
  #18
Avstängd
FrassePirats avatar
Ät haschet i stället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback