Citat:
Ursprungligen postat av
Sugminstorasalta
Ett tips i all välmening. Om du tar åt dig så mycket av en anonym idiot på ett publikt forum, och i synnerhet ett forum som är känt för otrevliga människor bör du faktiskt skaffa lite mer skinn på näsan. Tar du motgångar så hårt kan jag nästan lova att programmering inte är något för dig tyvärr.
I övrigt så bör du ställa bättre frågor för att få bättre hjälp. I allmänhet är det en dålig idé att efterfråga en guide. Säg istället vad det är du vill göra (installera Eclipse) och beskriv vad du har för problem med att göra det tillsammans med övrig relevant info. Din trådstart hade kunnat se ut någonting i den här stilen:
Ge inte upp. Att lära sig ställa bra frågor tar tid.
Tack för svar! Jag tar inte åt mig egentligen, jag blir bara jäkligt arg och irriterad på hur folk väljer att behandla andra. Det kan ju hända att denna person även säger såhär till random människor, face to face, men jag tvivlar på det.
Har märkt att det fungerar bättre att säga att jag blir ledsen, än att försöka förklara att andra kan bli ledsna. Tyvärr går det sällan in oavsett, men en dag kanske någon förstår att h*n beter sig illa. Att sjunka till deras nivå, hjälper dock aldrig, då blir det bara ordkrig.
Visst borde jag skrivit en bättre trådstart, men om jag nu inte gör det, så är det bättre att efterfråga en bättre problemställning, än att kalla någon för "jävla bög".
Jag kan uppdatera mitt problem, där jag står nu (annat än när jag skrev trådstarten). Problemet jag har nu (efter att ha provat typ tusen olika sätt), är att jag får en log-fil under usr/lib/eclipse/configuration, som säger följande:
Citat:
!SESSION Fri Jan 11 14:11:01 CET 2019 ------------------------------------------------
!ENTRY org.eclipse.equinox.launcher 4 0 2019-01-11 14:11:01.677
!MESSAGE Exception launching the Eclipse Platform:
!STACK
java.lang.ClassNotFoundException: org.eclipse.core.runtime.adaptor.EclipseStarter
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.j ava:382)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:4 24)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:3 57)
at org.eclipse.equinox.launcher.Main.incokeFramework( Main.java:626)
at org.eclipse.equinox.launcher.Main.basicRun(Main.ja va:584)
at org.eclipse.equinox.launcher.Main.run(Main.java:14 38)
at org.eclipse.equinox.launcher.Main.main(Main.java:1 414)
Jag kan inte hitta /usr/lib/eclipse/plugins/org.eclipse.osgi_3.8.1.dist.jar bland mina plugins, så jag försöker att återinstallera libequinox med följande kommando:
Kod:
sudo apt-get install --reinstall libequinox-osgi-java
Jag har senare läst att det är ett välkänt problem detta (dock fanns det ingen lösning på problemet, där jag läste detta)?!
Jag har, den här gången, installerat eclipse via terminalen med kommandot :
Kod:
sudo apt-get install eclipse eclipse-cdt g++ pkg-config
enligt instruktioner från läraren.