Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-23, 22:05
  #913
Medlem
johanjosefssons avatar
Haha. Alltså. Vilket jävla skitformat. Var fan är åttondelsfinalerna??? Ska dom fortsätta köra sån där töntig grej med "bara semifinaler" som i EM? Jävlar vad tråkigt. Det är VM!! Jag vill se långa trassliga slutspelsträd med många lag. Sverige hade varit i kvartsfinal nu.

Sverige sopar rent med alla lag i sin grupp och förlorar 2 jämna matcher på slutet och ändå missar vi slutspel. Jag tycker inte om det, jag tycker att lag ska kunna ha råd med en dålig match och ändå ta sig vidare till ett slutspel.

Kan dom inte köra play-off eller nåt istället för det där töntiga målskillnadstramset dom kör med nu. Och mellanrundor? Snälla... det är inte 1996 längre.
2019-01-23, 22:07
  #914
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
För er som är insatta. Är detta ett fiasko i ordets rätta bemärkelse?

Nej, Danmark är regerande olympiska mästare och spelar på hemmaplan.
2019-01-23, 22:07
  #915
Medlem
Generalanderssons avatar
Danskjävlarna..
2019-01-23, 22:08
  #916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
För er som är insatta. Är detta ett fiasko i ordets rätta bemärkelse?
Nä, men jag tycker kanske att med den gynnsamma lottningen Sverige hade så är man ju favorit till en semifinalplats. Framförallt var det plattmatchen mot Norge som dödade oss. Andra halvlek här var inte bra men hade man hanterat situationen så hade man inte behövt slå Danmark och dessutom räkna bollar här, vilket lätt kan göra att det blir stökigt. Om du syftar till förlusten mot Danmark i sig, så är det absolut nej Sverige förlorar mot Danmark 7/10 gånger.
2019-01-23, 22:08
  #917
Medlem
Stefan4s avatar
Det är svårt att vinna matcher när man släpper till 30 mål bakåt mot bättre motstånd.

33-30 Ungern
27-30 Norge
26-30 Danmark
2019-01-23, 22:08
  #918
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAPCOM
Sämst när det gäller, mentalt ofullständig i viktiga situationer. Det är det Sverige är bäst på, har alltid varit, kommer alltid vara.

Avser detta specifikt Sverige i just handboll?

Har nästan omvänd bild i många fall. Sverige lyckas suga kuk i världscupen men slår till med helt osannolika guldregn när det vankas vinter-OS.
2019-01-23, 22:11
  #919
Medlem
Libertarismuss avatar
Tyvärr så går vi inte vidare eftersom grupp D var för enkel. Om vi förlorat någon match i gruppspelet hade vi varit mer förberedda när vi fick möta Norge i mellanrundan. Tyvärr gick vi in i den matchen utan den där killerinstinkten. Norge hade ju torskat mot danskarna och var mer förberedda.

Gottfridssons skada ställde till det också extremt mycket för vårt anfallsspel.
2019-01-23, 22:12
  #920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Avser detta specifikt Sverige i just handboll?

Har nästan omvänd bild i många fall. Sverige lyckas suga kuk i världscupen men slår till med helt osannolika guldregn när det vankas vinter-OS.
Folk på Flashback glömmer fort att vi slog Danmark i semifinal på över tid förra året.
2019-01-23, 22:13
  #921
Medlem
Handboll är väl inget att gråta över.

De får förlora hur mycket de vill. Hade vi förlorat i fotboll mot Danmark hade jag sörjt. Hade vi förlorat i fotboll mot skitdåliga Norge hade jag dött av sorg.

Handboll får grann-nissarna vinna i hur mycket de vill Det imponerar inte på mig. Det är ungefär som att jag skulle imponeras av bandy.
2019-01-23, 22:17
  #922
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Handboll är väl inget att gråta över.

De får förlora hur mycket de vill. Hade vi förlorat i fotboll mot Danmark hade jag sörjt. Hade vi förlorat i fotboll mot skitdåliga Norge hade jag dött av sorg.

Handboll får grann-nissarna vinna i hur mycket de vill Det imponerar inte på mig. Det är ungefär som att jag skulle imponeras av bandy.

Däremot kan vi gråta över sötnosen Stina Nilsson Fan också!

Norge kan få Handbollen. Vi har ju haft en lång storhetstid i denna sport. Bara norge ser till att stoppa några av sina skidåkare De kan ju ställa upp med 3 landslag om de vill...

Sverige spelade bra idag, det ska dem ha en eloge för. Kanske lite för lätt gruppspel och sen kom såklart den dåliga matchen när det gäller.
2019-01-23, 22:19
  #923
Medlem
Sverige alltid sämst när det gäller. Hur kan våra nordiska bröder alltid vara bättre i sport?
2019-01-23, 22:25
  #924
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Nej, Danmark är regerande olympiska mästare och spelar på hemmaplan.

Menade inte specifikt denna match, utan turneringen i stort. Att man inte tog sig längre.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback