Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-10, 00:17
Medlem
Tjena!

Håller på och bli galen på notepad och har försökt närmast allt för att få tillbaka det som det var förut.

Den har börjar klumpa ihop texten till en lång rad så att säga. Istället för att dela upp det.
Vet inte hur jag ska förklara det men så fort jag laddar ner en textfil och läser den i Notepad är det bara en stor soppa.
Så här var det inte förut, då var all text uppdelat rad för rad om man kan säga så.

Någon som vet hur man löser detta otroligt irriterande problem?

Stort tack på förhand!
Citera
2019-01-10, 00:27
Medlem
Format och bocka i automatiskt radbyte?
Citera
2019-01-14, 18:38
Medlem
Har 2 alternativ under format som heter Word wrap och Font, då jag har windows på engelska.

Word wrap hjälper ej och hittar ingenting i font
Citera
2019-01-14, 23:37
Medlem
TinFoilHats avatar
Lade till lite text............

Citat:
Ursprungligen postat av Pekkawood
Har 2 alternativ under format som heter Word wrap och Font, då jag har windows på engelska.

Word wrap hjälper ej och hittar ingenting i font

Word wrap är den enda funktionen i NotePad som fixar automagiskt radbyte. Notera att raderna bryts olika beroende på hur man skalar/drar upp/ner/höger/vänster/storleken på fönstret/fliken.

Edit: Vill du ha fler funktioner än så får du använda WordPad eller annat program.
Citera
2019-01-15, 01:52
Medlem
Har du möjligen fått tag på en textfil i linux/unix-format?
Det kan inte Notepad hantera, i alla fall inte i Windows 7.
WordPad fixar det, om den finns kvar i Windows 10 (jag kör Windows 7 som ni kanske förstår).

Ladda hem Total Commander, den är bra på allt möjligt, bl a titta i filer. Ställ dig bara på filen och tryck F3, det går sedan att välja ett flertal filformat om det ser konstigt ut.

Vill du editera så är Notepad++ ett bra alternativ. Den fixar textfiler både i Windows-format och linux/unix-format.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in