• 1
  • 2
2019-01-09, 22:33
Medlem
En pojke har blivit kidnappad i Falun av en person med basebollträ som kräver pengar. Föräldrarna ska ha fått ett samtal av gärningsmannen där man hör hur pojken gråter, enligt uppgifter till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...EAJpviii0bAM90

Någon i Falun som vet mer om den här händelsen?
Citera
2019-01-09, 22:40
Medlem
Citat:
Gärningsmannen ska, enligt Aftonbladet, ha krävt pengar för att inte slå pojken med ett basebollträ.
Från expressen.

Det låter som något vanligt "betala eller jag slår dig", och grabben börjar gråta och ringer mamma för pengar. Hoppas det kommer fram vilken summa det gäller.
Citera
2019-01-09, 22:42
Medlem
Undrar hur gammal pojken är.
Tänkte först att det är någon som känner pojken/familjen. Missbrukare som behöver pengar typ.
Eller att pojken är med på det själv men då borde han vara äldre.
Citera
2019-01-09, 22:48
Jävligt suspekt att snuten och media är inblandad med så kort varsel, hade jag varit gm hade jag lagt fram hot att om ovan nämnd blir inblandad så ser dem inte offret igen.
Citera
2019-01-09, 22:49
Medlem
statoil^s avatar
Inget vanligt ärende om jag förstår att det är åtkomstskyddat. Hoppas faluborna lyssnar noga om det hörs barngråt eller något hos grannarna, framför allt i lägenhetshus. Och inte gör något överilat genom att leta, om nåt skulle hända barnet. Vi vet ju inte mer än vad som skrivits, men fy fan vad hemskt.
Citera
2019-01-09, 22:54
Medlem
tillägg

En ensam gärningsman med basebollträ som vapen?
Det är en person som känner den kidnappade pojken, det är svårt att, ensam och med den sortens tillhygge, föra bort någon med tvång.
Eller så är det en desperat person som tog en rätt liten pojke i jakten på pengar och en väldigt ung pojke är lättare att skrämma till lydnad.

Pojken hörs också gråta vilket får mig att tro ännu mer på att han är väldigt ung samt att ärendet är åtkomstskyddat. Ärenden som rör barn är nästan alltid åtkomstskyddade förutom när de är försvunna och efterlyses.

Media får alltid nys om känsliga ärenden, varenda RLC och polishus läcker dygnet runt.
Senast redigerad av Lafven 2019-01-09 kl. 22:57. Anledning: Tillägg
Citera
2019-01-09, 22:57
Medlem
Browndawgs avatar
Kanske fått inspiration av Norskan som är kidnappad och det visats i nyheterna samt tidningarna på nätet idag. Hoppas han hittas fort.
Citera
2019-01-09, 22:58
Moderator
sosweets avatar
Det låter på den infon som finns just nu, väldigt amatörmässigt. Vem kidnappar en unge och hotar att slå honom med baseballträ och utan några restriktioner om att inte kontakta polis? Har de inte sett en enda film?!
Citera
2019-01-09, 23:05
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Det låter på den infon som finns just nu, väldigt amatörmässigt. Vem kidnappar en unge och hotar att slå honom med baseballträ och utan några restriktioner om att inte kontakta polis? Har de inte sett en enda film?!

This,

Om det är på den nivån så skulle det inte förvåna mig om gm har ringt från sin mobil till barnets föräldrar och outat sitt telefonnummer lol.
Citera
2019-01-09, 23:09
Medlem
okok1s avatar
Jag gissar pundare som behöver drogpengar snabbt.
Citera
2019-01-09, 23:25
Medlem
Ordpistolens avatar
Det låter som en invandrare. Detta låter bekant, fanns det inte tidigare fall där invandrargäng kidnappade svenska ungdomar och krävde lösensumma?
Citera
2019-01-09, 23:26
Medlem
SituationStockholms avatar
Väldigt ovanligt fall detta, men jag tror att fallet blir löst snabbt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in