Citat:
Ursprungligen postat av
everyoneisdead
Jag tror inte denna verklighet är äkta.
.
Jag är diagnostiserad affektiv schizofreni och har själv "studerat" schizofreni på internet, genom google sökningar och youtube klipp på diverse olika typer av schizofreni. Det hela började med ett rus av törst för kunskap som var psykologi som senare ledde till neuropsykiatriska diagnoser vilket schizofreni är och affektiv ett drag av "bipolär" och då inte typ 1 eller 2.
Grejen med schizofreni är den att man även idag debatterar ur vad schizofreni är. Från dem symptom av ljud "rösterna" och bilder "fotografiskt minne". Då obalans från den klassificeringen av schizofreni kommer ur hur du själv mår med dina sinnen. Vilket är sinnen som, känseln, hörseln, smak, lukt och synen. Då man summerar ihop alla dem fem sinnen med det "sjätte sinnet" alltså - your mind som kan vara synonymt med ditt tänka och din hjärna ur en meta analys på vad du tänker och hur du tänker.
Men den absolut sanna schizofreni är ett av dem mest efter traktade dragen ur ålder för vad du konsumerar genom livet. Det att en riktig schizofren känsla är antingen rädsla eller en lycka. Då ljudet som konverteras till en röst är faktiskt det mystiska bakom schizofreni också kallad för mysticism.
Man brukar referera schizofreni i religion bakom den att, i folklig mening, att man ser spöken och kan höra dem döda.
Jag minns dem absolut bästa gångerna där jag verkligen har hört den sanna schizofreni i känslan av rädsla eller lycka. Då det var en gång där jag omedvetet la ifrån mig en sked på diskbänken som vinglade och då hörde jag en gammal röst utan att själv uppfatta vad rösten sa utan hörde bara ett ljud som en "röst" av en gammal tant. Då fick jag en känsla och fort, vilket logiskt för mig blev att "referera" ljudet - rösten av den gamla tanten på skeden som vinglade.
Vid sådana tillfällen är din okunskap att förstå var ifrån "rösten" kommer ifrån då det är logisk med ett undermedvetet att medvetet förstå var och hur "rösten" kom till. Då du omedvetet hörde ljudet "rösten" som en gammal tant.
Jag har haft andra "episoder" utan upplevelser till schizofrena tillfällen där jag faktiskt blir lite nyfiken på om det faktiskt är så att det är en parallel värld som finns kopplad till våran verklighet genom tid och rum.
Skulle jag berätta detta för en utbildad person som är kliniskt utbildad och arbetar som psykiatriker eller på landstinget skulle dem självklart utan att tycka intresset för mina upplevelser, vara psykotiska och behöva medicineras.
Men sanning är den att det finns en "schizofreni" och en schizofreni. För mig är "schizofrenin" ganska dålig och har ingen tro på det i huvud taget då jag ser att det finns en efterfrågan på en tillväxt för en bransch att växa. Men den schizofrenin jag själv har lärt mig är faktiskt ett av dem personlighets drag som eftertraktas av dem som visar dig att det är något annat som sitter eller är där över.
Ha kul och kämpa på och lär dig att hantera förföljelsen. Oftast kallad "The Jude", och använd dig av dem formuleringarna kring hur "The Jude" är framställd som för andra att förneka dig.