Jag hör röster , oftast grannarna som säger "han är dum i huvet" , "jajaja" , "han går där fram och tillbaka".
Jag har inga bevis på att grannarna faktiskt pratar om mig men jag vet att dem inte gör det , vad kan man säga mer , att man känner sig nojjig eller som att folk är ute efter en när man ska gå och handla , men jag blir åsidosatt inte enbart för min sjukdom utan även av andra orsaker.
Har aldrig blivit hotfull eller våldsam utan det är snarare så att jag varit ett offer för våld än tvärtom.
Ordet folk finns på min skitlista för jag har aldrig kommit särskilt bra överrens med dem sedan jag blev sjuk , utan är hellre ensam hemma och kollar på film.
Mediciner jag prövat :
Abilify
Zeldox
Seroquel
Trilafon
Risperdal
Clozapin
samt massa ångestlindrande medicin bland annat stesolid men den skrivs inte ut längre av någon anledning och det är den bästa medicinen jag tagit mot ångest.
När blev du sjuk? Misstänker att du inte varit det särskilt länge , om så är fallet så är det lite trixigt i början att ställa in rätt medicin men du hittar nog nån som passar ganska bra för dig så småningom.
Tyckte det första året var jobbigast av sjukdomen men sen blir det bättre och bättre.
ta hand om dig