Citat:
Ursprungligen postat av
Farmor52
Du kommer att behöva få en bedömning av din skada av svensk vårdgivare, när de gjort samma bedömning av att det behövs en operation så kan du ta kontakt med väntetidskansliet i ditt landsting och begära att du vill få din operation genomförd av xxx = den vårdgivare som har kortast väntetid för den åtgärden. Du åberopar alltså vårdgarantin. Capio Artro Clinic brukar ofta vara de som har kortast väntetider. Ta direktkontakt med dem så hjälper de dig vidare. Lycka till.
Tack. Jag har kontaktat dem nu, och ska köpa en flygbiljett till Sverige så fort jag får svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
DeepThroat007
Blev själv opererade för skada på menisken. Vårdgarantin innebär tyvärr inte det man först tror att den innebär. Den enda garanti man har är i praktiken att få träffa läkare inom tre månader. I mitt fall fick jag vänta i 18 månader på operationen o jag hade mycket smärta under den väntetiden. (Själva operationen är inget att oroa sig för.) Prova ovan tips ang. Capio Artro Clinic för att du inte skall hamna i en lika lång vårdkö som vad jag hamnade i.
Det är lite det jag är orolig för, alldeles för långt väntetid. Får hoppas att det går snabbare hos Capio, väntar på svar från dem.