Citat:
Jeg tror ikke på noen som helst måte at noen i familien er involvert. Det begrunner jeg med at familien er grundig etterforsket gjennom flere år. Men dette som du forutsetter, hvem TH er mer eller mindre glad i, er fullstendig umulig for deg å avgjøre, og det finnes heller ingen informasjon tilgjengelig som indikerer det du insinuerer.Om TEH ville blitt med i en sånn operasjon, er det ikke mer sannsynlig at han ville foreslått kidnapping av en annen enn AEH? Jeg mener, er det ikke mer sannsynlig at TH ville utbetale løsepenger for en han var mer glad i? Som eldstedatter? Eller et eller flere av barnebarna?
Du insinuerer at TH var mer glad i visse familiemedlemmer enn andre, men det har du ingen forutsetning til å avgjøre. Det at eldstedatteren er gitt en posisjon i THs forretninger, som eventuelt gir henne mer innflytelse enn TEH og AEH, eller andre i familien for den sakens skyld, har selvfølgelig ingenting med i hvilken grad han er glad i dem. Posisjonen familiemedlemmene (eller andre) har fått i hans forretninger er selvfølgelig på grunnlag av deres individuelle talent og interesse for forretninger.
Det er også viktig å være klar over at det er mulig å være glad i mennesker, samtidig som man er glad i penger. Det er ikke normal å taksere mennesker (det er bare staten som gjør det). Det er svært lenge siden samfunnet fungerte uten et pengesystem, så det er ikke noe man kan snu over natten.
Det aller viktigste, som er verdt å registrerer angående THs relasjon til familien, og familien generelt, er at TH åpenbart respekterer samtlige familiemedlemmers individuelle valg av interesser. Samtlige av Hagenbarna har tatt individuelle yrkesvalg og lever fullstendig uavhengig av THs milliarder. Det er dette som må fokuseres på, at samtlige i familien er uavhengig av hverandre og derfor svært robuste.