Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-02, 13:30
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Om TEH ville blitt med i en sånn operasjon, er det ikke mer sannsynlig at han ville foreslått kidnapping av en annen enn AEH? Jeg mener, er det ikke mer sannsynlig at TH ville utbetale løsepenger for en han var mer glad i? Som eldstedatter? Eller et eller flere av barnebarna?
Jeg tror ikke på noen som helst måte at noen i familien er involvert. Det begrunner jeg med at familien er grundig etterforsket gjennom flere år. Men dette som du forutsetter, hvem TH er mer eller mindre glad i, er fullstendig umulig for deg å avgjøre, og det finnes heller ingen informasjon tilgjengelig som indikerer det du insinuerer.

Du insinuerer at TH var mer glad i visse familiemedlemmer enn andre, men det har du ingen forutsetning til å avgjøre. Det at eldstedatteren er gitt en posisjon i THs forretninger, som eventuelt gir henne mer innflytelse enn TEH og AEH, eller andre i familien for den sakens skyld, har selvfølgelig ingenting med i hvilken grad han er glad i dem. Posisjonen familiemedlemmene (eller andre) har fått i hans forretninger er selvfølgelig på grunnlag av deres individuelle talent og interesse for forretninger.

Det er også viktig å være klar over at det er mulig å være glad i mennesker, samtidig som man er glad i penger. Det er ikke normal å taksere mennesker (det er bare staten som gjør det). Det er svært lenge siden samfunnet fungerte uten et pengesystem, så det er ikke noe man kan snu over natten.

Det aller viktigste, som er verdt å registrerer angående THs relasjon til familien, og familien generelt, er at TH åpenbart respekterer samtlige familiemedlemmers individuelle valg av interesser. Samtlige av Hagenbarna har tatt individuelle yrkesvalg og lever fullstendig uavhengig av THs milliarder. Det er dette som må fokuseres på, at samtlige i familien er uavhengig av hverandre og derfor svært robuste.
Citera
2024-11-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Hun ble selvsagt ikke kidnappet når TH var i Kina. Av helt åpenbare grunner. At brevet også skal minne om en eldre norsk mann kan da heller ikke være særlig overraskende. Hvordan ellers skulle alt peke mot ektemannen om han var i Kina under tidspunktet?

Faktum er at dette sålangt faktisk minner om den perfekte forbrytelse, selv om jeg ikke tror den kan utføres med flere enn èn GM.

Det er nok gjort ganske mye jobb i forkant som skal bidra til å villede politiet. Men jeg tror ingenting er gjort i ettertid. Det er det kun risiko ved. Det har faktisk politiet klart helt selv i det som kan virke som et katastrofalt dårlig arbeid av etaten.

Pr. i dag tror jeg de kun kan reddes av ny utvikling rundt kryptosporet. Dette som ifølge flere allerede trodde var løst etter utviklingen i Finland. Men så enkelt var det altså ikke.

Som jeg har forklart mange ganger, så kan Tom Hagen selv stå bak alt sammen, villedningen, drapet og skjuling av levningene av Anne-Elisabeth.

Det kreves noe datakunnskap, teknologiske hjelpemidler og planlegging.

Men jeg hadde ikke forventet å få så åpenbar støtte for denne teorien fra deg.
Citera
2024-11-02, 13:57
Citat:
Om dette er en perfekt forbrytelse vil det si at formålet var å rydde henne av veien. Delmål: å tjene noen millioner i samme slengen. Da fremstår dette som en bestilling fra en som ønsket henne bort. Hvem andre enn TH kan ha hatt interesse av å bestille henne fjernet fra jordens overflate? Det er ikke ment som et ledende spørsmål, men et åpent.
Jeg har aldri skjønt poenget med å klassifisere en forbrytelse som perfekt. Jeg har alltid tenk at kriminelle er skadet eller ufullkommen på ett eller annet vis.
Etter anonymisert digitalt verktøy og f.eks. monero og annen lignende anonymisert kryptovaluta kom til verden, har det dessverre åpnet opp for nyere og enklere muligheter for å gjennomføre alvorlig kriminalitet. Det som før krevde mange ressurser, både i form av antall involverte, økonomi og kunnskap - kan nå gjennomføres enkelt, dersom man har tilstrekkelig kunnskap om nødvendig anonymisert verktøy og tilstrekkelig voldskapasitet. For eksempel har det nå oppstått en ny form for kidnapping, såkalt "mindre sofistikert kidnapping", hvor det typiske er at kidnappingsofferet blir drept straks, og hvor det ikke blir brukt særlig mye energi på kommunikasjon og forhandlinger. Istedet går kidnapperne videre til neste kidnappingsoffer, a la fra "Anne" til "Olga", fra "Olga" til "Petra" osv.
Citera
2024-11-02, 14:01
Medlem
TH skal jo i alle år ha vært opptatt av "Den perfekte forbrytelsen", noe som kanskje også kan forklare avisutklippene om uløste kriminalsaker.
Citera
2024-11-02, 14:13
Citat:
Om TEH ville blitt med i en sånn operasjon, er det ikke mer sannsynlig at han ville foreslått kidnapping av en annen enn AEH? Jeg mener, er det ikke mer sannsynlig at TH ville utbetale løsepenger for en han var mer glad i? Som eldstedatter? Eller et eller flere av barnebarna?
Som sagt, siden TH og familien nå er fullstendig renvasket, så tror jeg på ingen måte at TEH har noen rolle i denne saken. Jeg tror heller ikke han er av et slikt kaliber at han kunne gjennomføre så alvorlig kriminalitet.

Det er heldigvis sjelden sannsynlig at noen ønsker å kidnappe noen som helst. Og jeg tror ikke at kidnappere er spesielt glad i sine mødre, er nok mer eiertrang de har til sine mødre, eller omvendt dersom det er moren som er sjefen i kidnapperteamet.

Det er mulig å være glad I både penger og mennesker samtidig. Det er hva man er kapabel til å gjøre eller ikke som utgjør forskjellen, på de som kun er glad i penger og makt, kontra de som er glad I penger og mennesker.
Citera
2024-11-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Som jeg har forklart mange ganger, så kan Tom Hagen selv stå bak alt sammen, villedningen, drapet og skjuling av levningene av Anne-Elisabeth.

Det kreves noe datakunnskap, teknologiske hjelpemidler og planlegging.

Men jeg hadde ikke forventet å få så åpenbar støtte for denne teorien fra deg.

Det får du heller ikke om det så snør en viss plass. Du har aldri, som jeg har lest ihvertfall forstått noen verdens ting.
En perfekt forbrytelse kan bare gjøres av èn person skrev jeg. Da er det ingen sjanse for at noen plapprer.

At du kun har en løsning, selv nå etter henleggelsen, får du nå bare fortsette og messe om. Jeg scroller...
Citera
2024-11-02, 14:39
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Normalt sett skriver du stort sett rasjonelle ting, men her er det ingen ting som er korrekt. Nå verifiserte jeg kun at det First.spring skrev var korrekt selv om jeg mener det var en annen person her fra lokalmiljøet som skrev om dette først her inne før First.spring. Der etterforskningen har stått en lengre periode er det ikke noe som knytter personlige utfordringer opp i mot skyldspørsmål i denne saken. Etter alt å dømme fant Lorentsen frem selve nøkkelen til hvem som utførte selve udåden. De andre som antageligvis er involvert og vært under lengre mistanke har sterke koblinger til hverandre, men politiet har ikke dårlig tid da 2 av disse forlengst er under " kontroll ". Saken blir trolig løst i løpet av det kommende året noe sikkert endel har forstått i og at med det er null lekkasjer etter at man kvittet seg med en del uheldige individer.
Du kan ikke verifisere noe som helst med mindre du selv er "den ansatte på rusklinikken på Tyrili".
Her later du som at du har innsideinformasjon, og påpeker at politiet er opptatt av å holde kortene tett til brystet, da du skriver; "Saken blir trolig løst i løpet av det kommende året noe sikkert endel har forstått i og at med det er null lekkasjer etter at man kvittet seg med en del uheldige individer.". Men det gir jo ingen mening, så lenge du i tråden "plaprer i vei". Ergo har du ingen innsideinformasjon heller.
Derfor er min konklusjon at det du farer med er sludder og vas, såkalt pølsevev, eller Bolony som du kaller deg.
Jeg tror ikke noe på det du skriver. Ditt bidrag var å skyve mistanken over på TEH, men det har du ikke lykkes med.
Citera
2024-11-02, 15:11
Medlem
Citat:
Faktum er at dette sålangt faktisk minner om den perfekte forbrytelse, selv om jeg ikke tror den kan utføres med flere enn èn GM.

Det er nok gjort ganske mye jobb i forkant som skal bidra til å villede politiet. Men jeg tror ingenting er gjort i ettertid. Det er det kun risiko ved. Det har faktisk politiet klart helt selv i det som kan virke som et katastrofalt dårlig arbeid av etaten.

Citat:
Det får du heller ikke om det så snør en viss plass. Du har aldri, som jeg har lest ihvertfall forstått noen verdens ting.
En perfekt forbrytelse kan bare gjøres av èn person skrev jeg. Da er det ingen sjanse for at noen plapprer.

At du kun har en løsning, selv nå etter henleggelsen, får du nå bare fortsette og messe om. Jeg scroller...

Her roser jeg deg for et logisk og rent resonnement. Du også ser at det finnes kun én eneste løsning på denne gåten, og det er én GM som har operert helt alene.

Du trenger ikke å bli sur på meg for det vel.

Etter samme rene og logiske resonnement påpeker du også at det ikke er nødvendig for GM å gjøre mer etter selve forbrytelsen.

Bortsett fra de få bitcoin-overføringene og etter hvert mailene fra angivelig Motpart.

Hadde det vært profesjonelle, internasjonale og brutale kriminelle som sto bak, ville også pengeinnkrevingen ha stått i stil, altså vært pågående og hyppig og vist en sterk vilje til å kreve inn løsepenger.

I stedet har vi vært vitne til en tannløs, puslete og langdryg pengeinnkreving. Som hinter til én GM som er redd for at politiet skal oppdage hans hemmelige data-enheter og derfor ikke greier å opprettholde inntrykket av en brutal utenlandsk Motpart.

Vi trenger ikke å nevne navn på GM. Hvis det blir for smertefullt for deg.

Men dette er den eneste mulige løsningen på gåten. Og da må det være svaret.
Citera
2024-11-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du kan ikke verifisere noe som helst med mindre du selv er "den ansatte på rusklinikken på Tyrili".
Her later du som at du har innsideinformasjon, og påpeker at politiet er opptatt av å holde kortene tett til brystet, da du skriver; "Saken blir trolig løst i løpet av det kommende året noe sikkert endel har forstått i og at med det er null lekkasjer etter at man kvittet seg med en del uheldige individer.". Men det gir jo ingen mening, så lenge du i tråden "plaprer i vei". Ergo har du ingen innsideinformasjon heller.
Derfor er min konklusjon at det du farer med er sludder og vas, såkalt pølsevev, eller Bolony som du kaller deg.
Jeg tror ikke noe på det du skriver. Ditt bidrag var å skyve mistanken over på TEH, men det har du ikke lykkes med.

Da har du registrert svært lite av hva jeg faktisk har skrevet og puttet deg i arkivet under useriøse debattdeltagere.
Citera
2024-11-02, 15:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Tviler på at ansatte ved rusklinikker går rundt og sprer rykter om brukerne.
Hele poenget med avrusningstilbud er at folk med destruktive uvaner skal
kunne få orden på livet i trygge omgivelser.

Da tipper jeg heller at eventuelle lekkasjer om TEHs rusproblemer stammer
fra samme sted som det meste annet. Altså fra politiet, eller noen av disse
underleverandørene som assisterer dem i etterforskningen.
Citera
2024-11-02, 16:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Som sagt, siden TH og familien nå er fullstendig renvasket, så tror jeg på ingen måte at TEH har noen rolle i denne saken. Jeg tror heller ikke han er av et slikt kaliber at han kunne gjennomføre så alvorlig kriminalitet.

Det er heldigvis sjelden sannsynlig at noen ønsker å kidnappe noen som helst. Og jeg tror ikke at kidnappere er spesielt glad i sine mødre, er nok mer eiertrang de har til sine mødre, eller omvendt dersom det er moren som er sjefen i kidnapperteamet.

Det er mulig å være glad I både penger og mennesker samtidig. Det er hva man er kapabel til å gjøre eller ikke som utgjør forskjellen, på de som kun er glad i penger og makt, kontra de som er glad I penger og mennesker.

Familien renvasket også nå? Trodde det bare var TH som var siktet?
Og hva vet du om sønnen? Det er svært lite som er kommet fram i media, egentlig ingenting.
Alt vi vet er at han spiller musikk. Han er sønn av TH og har antakelig vis hatt en forferdelig oppvekst.
Anne holdt sønnen på armen sin mens TH holdt en 9mm mot tinningen hennes og vrælte og skrek.
Sven-Eirik Utsi som jeg nevnte, hadde også en forferdelig oppvekst. En far som var på fylla og banket og slo, akkurat som TH. Moren til Utsi kom seg unna. Hun så sitt snitt å rømme. Hun fikk med seg bare det ene av barna. Sven ble igjen. Sven-Eirik ble seinere dømt for bl.a. å ha slått en mann til døde. Han er også dømt for grovt ran. https://www.youtube.com/watch?v=O_4j6y24s6g
Nå har jeg ikke noe formening om jeg skal tro at sønnen har vært en del av drapet på Anne eller ikke.
Jeg bare påpeker det du skriver om at du ikke tror at han er av et slikt kaliber at han kan finne på en så grov handling.
Citera
2024-11-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hilsen politiet, de som holdt han siktet i 5 år, og ønsket han videre varetektsfengslet selv etter Lagmannsrettens avgjørelse.

Det var Idiotet. De jobber ikke på den saken lenger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in