2024-02-20, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Må han ha gjort drapet alene for å være en psykopat?

Tipper du vil fram til at TH kan ha leid inn assassins
Glem dette om psykopati, det er ikke relevant, verken du eller jeg er de rette til og stille en diagnose på noen vi ikke kjenner og kun basert på antagelser og hva slarv sier . Og det viktigste er jo at ingen av oss har dette som profesjon, vil jeg tro. Har han svekkede skjelsevner (som det heter) vil evt. komme fram i en rettsak, men det gjør ikke noen nødvendigvis til en drapsmann.

Svein Torgersen, professor i psykologi og ekspert på personlighetsforstyrrelser, mener at det er ca. 10.000 personer i Norge, hovedsakelig menn, som oppfyller kriteriene for diagnosen psykopati. Ti ganger så mange har klare psykopatiske personlighetstrekk
Senast redigerad av Extremadura 2024-02-20 kl. 16:57.
Citera
2024-02-20, 17:00
Medlem
Citat:
De aller fleste konedrap skjer i forbindelse med skilsmisse, og i de fleste tilfellene er ektemannen psykopat. Dette har vært forsket mye på. Vi ser mange tegn til at Anne forberedte skillsmisse. TH oppfyller dessuten en rekke av kriteriene som er oppført i sjekklisten for å stille diagnosen psykopat/dysosial/antisosial.
Vet ikke hva det er du mener som TH ikke ville skulle komme fram ved en skilsmisse, men jeg tror ikke at dette dreier seg om bare penger. Hadde det vært så enkelt så hadde TH kunnet bare gi henne noen titalls millioner, si 30 millioner, en fin Volvo, og en fin leilighet, så hadde hun nok vært fornøyd.
Ektepakten taler for seg. TH ville trykke henne så langt ned i søla som det overhodet var mulig.
Ektepakten tegner jo ikke akkurat et bilde av en mann som elsker kona si. Vi har ektepakten fra 87, og vi har den fra 93. Begge er like grusomme.

Er du sikker på at hun ville skilles? Det eneste hun nok ønsket var at de skulle flytte til kanskje en enetasjes bolig eller leilighet, men det ville nok ikke TH for da skulle alt han hadde gjort angående ektepakten fra desember 1993 komme ut og da så han nei annen utvei enn AEH må bort for enhver pris. Og det måtte gjøre eller bryte så lenge hun kom bort, ville TH få fred og glede for det han hadde gjort angående ektepakten fra desember 1993.
Citera
2024-02-20, 17:04
Medlem
Tidslinje Lørenskogsaken:
2018:
28.jun: Noen oppretter dokument med adresser for bitcoin og monero med passordet "anne" på pasted.co. etter spørsmål her på FB vites det ikke om dette var det opprinnelige passordet eller om det er endret til "anne" på et annet tidspunkt.
07.jul: Noen oppretter postkonto hos mail.com via Nor dVPN- program med identiten til OHG.
Noen oppretter brukerkonto på kryptobørsene KuCoin og Binance.
09.jul: Blir det opprettet en konto hos Huboin kryptobørs.
28.jul: Noen oppretter konto på hastebin.com.
27.jul: Dagens næringsliv publiserer artikkel om THs økonomiske suksess.
30.okt: AEH og TH er i Oslo på teater med et vennepar. Kommer hjem etter 23:00 en gang.
30.okt natt: Klokken stilles tilbake
31.okt:
06:57: Det logges bevegelse på AEHs telefon.
06:58: Skritteller slår inn.
07:36: Første futurummann passerer.
07:56: Rødt lys kan ses på gangveien.
08:00: Den andre futurummann registreres utenfor Futurum.
08:15 (ca): i følge TH står han opp.
08:44: MB ringer AHE, uten å få svar.
08:45: AEH ringer tilbake til MB. De snakker til 08:56.
08:56: Lys blir registrert opp gangveien mot huset.
09:00 (ca): TH drar på jobb.
09:06: AEH ringer HHB (anropet varer bare 3sek).
09:08: TH skal ankomme Futurum.
09:10: AEH sms'er HHB. Utdrag: Vi skal visst ikke dra til Kvitfjell før i morgen tidlig. TH skal i møte på Lillehammer ca.11:00. Da kan jeg passe barn i kveld/natt). Denne SMS blir besvart senere på ukjent tidspunkt.
09:14: AEH ringer TEH. Samtale vare ca. 2 min.
09:15 (ca): Bilen til TH er utenfor Futurum.
09:48: elektriker TS ringer AEH uten å få svar.
09:50: TEH ringer AEH uten å få svar.
09:50/51: TEH sms'er AEH.
10:06: TH ringer AEH fra sin mobil, uten å få svar.
10:07: TH ringer AEH fra sin mobil, uten å få svar.
Info: Etter dette registreres det ikke mer aktivitet på AEH mobil. Men en brå bevegelse mellom 09:16 og 10:07 registreres.
10:38: TH ringer en forretningspartner og prater til 11:12.
10:48: HHB sms'er AEH uten at den meldingen noensinne blir lest.
11:13: TH ringer AEH fra sin mobil, uten å få svar.
11:14: TH ringer AEH fra sin mobil, uten å få svar.
11:17: TH ringer AEH fra sin mobil, uten å få svar.
12:33: HHB? Ringer AEH, uten å få svar.
13:06: TH ringer AEH, uten å få svar.
13:08: TH ringer AEH, uten å få svar.
13:18: TH ringer AEH, uten å få svar.
13:19: TH ringer TEH og sier at han er bekymret og at han vil dra hjem for å sjekke. (Dette ifølge TEH fra avhør).
13:21: TEH ringer AEH, uten å få svar.
13:30 (ca): TH drar fra Futurum og til S4. Kjøretur på ca 7-8 min.
13:39: HHB ringer AEH, uten å få svar.
13:40: HHB ringer hustelefon i S4 og TH svarer.
13:40 (ca) TH gjennomsøker husets hovedetasje, så 2etg, så kjeller, så garasje, det lille badet også fant han trusselbrev i gang.
13:46: TH ringer AEH's mobil fra hustelefon, uten å høre noen ringelyd.
14:00 (ca): TH ringer TEH fra hustelefon.
14:01: TH ringer HHB.
14:05-14:09: TEH ankommer S4.
14:10: TH ringer politiet
14:25: TH møter 3 uniformerte politibetjenter ved Shell - Knatten.
16:06: Politidistrikt øst varsler andre nabodistrikter, særorganer og tolletater om kidnappingen samt en liknende muntlig beskjed rundt 15:00.
02.nov: Sender politiet melding: Jeg sender monero før om 7 dager.
10.nov: mld fra GM: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
13.nov: TH svarer: Jeg har problem, trenger mer tid.
30.nov: GM svarer: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
30.nov: GM svarer: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
01.des: GM svarer: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
10.des: (dec0ed)
10.des: (decode hex in monero to ascii)
10.des: GM svarer: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
10.des: GM svarer: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
14.des: TH svarer: (cee face ae)
27.des: GM svarer: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
2019:
02.jan: GM svarer: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
02.jan: GM svarer: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
09.jan: Saken offentliggjøres via pressekonferanse.
Ukjent dato, men kort etter:
IE fra Ås ringer inn tips etter observasjon i Ås.
16.jan: GM svarer: Dårlig tid, fort eller hun vil dø.
27.jan: Melding fra motpart.
Midt i mai tar familien kontakt og ber om livsbevis.
29.mai sier S.Holden at T.Hagen på eget initiativ har sendt melding. Jeg bekrefter at jeg vil betale.
26.juni: Politiet endrer hovedhypotesen fra bortføring til drap. De starter samtidig en hemmelig etterforskning av TH som varer helt til han blir arrestert 28.04.2019
08.juli: SH bekrefter kontakt fra motpart via Tor-epost med budskap om at hun lever, helseopplysninger og at pengekravet er senket med 40 millioner.
09.juli: Tom Hagen betaler 1.3 mill euro for livsbevis sammen med Kripos i deres lokaler.
Oktober: Holden bekrefter at familien har prøvd å oppnå kontakt
2020:
28.apr: TH blir arrestert og siktet for drap eller medvirkning.
07.mai: RU arresteres og siktes for medvirkning til grov frihetsberøvelse.
08.mai: TH løslates fra fengsel.
Politiet anker løslatelsen, men høyesterett forkaster anken.
15.jun: Utlover TH en dusør på 10 til de som bidrar til at AEH blir funnet.
Samme dag står vitne fra jan 2019 IE frem i Åsted Norge.
23.jun: GE står frem med lignende historie som IE etter å ha sett Åsted Norge. Begge kvinnene blir avhørt av politiet.
21.des: Det blir kjent at politiet også sikter TH for ulovlig oppbevaring av flere våpen.
2021:
30.jan: Kryptoekspert Torkel Rogstad melder at det totalt er gjort 19 bitcoin-transaksjone.
Mai: Det blir offentlig kjent at en mann fra Oslo i 30-årene er siktet for medvirkning til drap.

Har tatt med hva jeg mener er relevant. Droppet Hetteman, ting som er sjekket ut av saken og rykter som i hvertfall ikke jeg har sett bekreftet.
Citera
2024-02-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Hva noen er gjør dem ikke nødvendigvis til mordere

Exakt
Senast redigerad av Braskamin58 2024-02-20 kl. 17:08.
Citera
2024-02-20, 17:28
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Tipper du vil fram til at TH kan ha leid inn assassins
Glem dette om psykopati, det er ikke relevant, verken du eller jeg er de rette til og stille en diagnose på noen vi ikke kjenner og kun basert på antagelser og hva slarv sier . Og det viktigste er jo at ingen av oss har dette som profesjon, vil jeg tro. Har han svekkede skjelsevner (som det heter) vil evt. komme fram i en rettsak, men det gjør ikke noen nødvendigvis til en drapsmann.

Svein Torgersen, professor i psykologi og ekspert på personlighetsforstyrrelser, mener at det er ca. 10.000 personer i Norge, hovedsakelig menn, som oppfyller kriteriene for diagnosen psykopati. Ti ganger så mange har klare psykopatiske personlighetstrekk

Vil ikke fram til noe som helst, men det virker som at du mener at TH ikke kan være psykopat siden han tydeligvis (ifølge deg) har hatt medhjelpere, eller at det er andre som står bak.
Men jeg mener at han kan ha drept henne selv, eller han kan ha leid inn folk. Han kan jo like fullt være en psykopat. Klar folk kan være med, hvis de er skruppelløse nok, og summen er høy nok, eller at de er manipulerte/truet. Har aldri landet på noe spesifikt. Kanskje har familien hjulpet han, kanskje har han leid inn hardbarkede kriminelle, eller at han har gjort alt selv.
Familie kan ha vært med på deler av opplegget uten at de engang skjønner hva de har vært med på, f.eks. dette med telefoneringen den morgenen.

Jeg har ikke stilt noen diagnose, jeg bare mener at TH er psykopat, og det blir ikke det samme som fjerndiagnostisering. Diagnose er det bare leger, psykiatere og psykologer som kan stille.
Men det at han er psykopat (som jeg mener han er) forklarer hvorfor han drap henne. Jeg kommer ikke til å gå inn på hva jeg mener med det siden jeg har skrevet det tidligere og seinest for en time siden. Jeg ser at også en rekke andre her inne også mener det samme som meg, at han er psykopat, og det ser jeg i grupper på Facebook også.
Citera
2024-02-20, 17:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Er du sikker på at hun ville skilles? Det eneste hun nok ønsket var at de skulle flytte til kanskje en enetasjes bolig eller leilighet, men det ville nok ikke TH for da skulle alt han hadde gjort angående ektepakten fra desember 1993 komme ut og da så han nei annen utvei enn AEH må bort for enhver pris. Og det måtte gjøre eller bryte så lenge hun kom bort, ville TH få fred og glede for det han hadde gjort angående ektepakten fra desember 1993.

Det er nok på det rene at hun ville skilles. Vet ikke hva du mener med som kommer ut hvis de flytter til Gjøvik? Hva er det i ektepakten som skulle komme ut som måtte koste Anne livet? Vel, hvem vet, vi får vel se ektepakten i sin helhet en dag. Jeg vet at jeg kan kjøpe den hos B.reg. men..... Mange som snoker litt for nært denne saken, kan få ubehagelige opplevelser etterpå.
Citera
2024-02-20, 17:48
Avslutad
Citat:
Vil ikke fram til noe som helst, men det virker som at du mener at TH ikke kan være psykopat siden han tydeligvis (ifølge deg) har hatt medhjelpere, eller at det er andre som står bak.
Men jeg mener at han kan ha drept henne selv, eller han kan ha leid inn folk. Han kan jo like fullt være en psykopat. Klar folk kan være med, hvis de er skruppelløse nok, og summen er høy nok, eller at de er manipulerte/truet. Har aldri landet på noe spesifikt. Kanskje har familien hjulpet han, kanskje har han leid inn hardbarkede kriminelle, eller at han har gjort alt selv.
Familie kan ha vært med på deler av opplegget uten at de engang skjønner hva de har vært med på, f.eks. dette med telefoneringen den morgenen.

Jeg har ikke stilt noen diagnose, jeg bare mener at TH er psykopat, og det blir ikke det samme som fjerndiagnostisering. Diagnose er det bare leger, psykiatere og psykologer som kan stille.
Men det at han er psykopat (som jeg mener han er) forklarer hvorfor han drap henne. Jeg kommer ikke til å gå inn på hva jeg mener med det siden jeg har skrevet det tidligere og seinest for en time siden. Jeg ser at også en rekke andre her inne også mener det samme som meg, at han er psykopat, og det ser jeg i grupper på Facebook også.

Bryr meg ikke så mye om han er psykopat eller ei , du kan helt sikkert ha rett i dine antagelser, forresten føles det at de fleste sjefer jeg har hatt opp gjennom livet i alle fall har hatt snev av det ,haha. Med psykopat mener du sikkert en person med mangelfull utviklende sjelsevner som kan gå over "lik" for og få viljen sin eller i verste fall drepe. Det er ikke uvanlig for og lykkes i næringslivet og ha et snev av psykopati, i alle fall kjenner jeg til flere, men ingen har fysisk tatt livet av noen, så vidt jeg kjenner til
Senast redigerad av Extremadura 2024-02-20 kl. 17:59.
Citera
2024-02-20, 18:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Bryr meg ikke så mye om han er psykopat eller ei , du kan helt sikkert ha rett i dine antagelser, forresten føles det at de fleste sjefer jeg har hatt opp gjennom livet i alle fall har hatt snev av det ,haha. Med psykopat mener du sikkert en person med mangelfull utviklende sjelsevner som kan gå over "lik" for og få viljen sin eller i verste fall drepe. Det er ikke uvanlig for og lykkes i næringslivet og ha et snev av psykopati, i alle fall kjenner jeg til flere, men ingen har fysisk tatt livet av noen, så vidt jeg kjenner til

Det har du nok rett i, at mange sjefer er psykopater, eller ihvertfall langt på vei det. Men det er nok ikke slik at man enten er psykopat eller ikke. Psykopater er forskjellige akkurat som folk flest. Noen kan ha enkelte trekk av disse kriteriene. Det er nok ikke slik at alle psykopater nødvendigvis er konemordere, men at de som er konemordere som oftest er psykopater, hvis det gir mening.
Alle diagnoser har forskjellige alvorlighetsgrader, og slik er det nok med psykopati også.

Kanskje du kan forklare hva det er som er så ille med at jeg mener at TH er en psykopat?
Det virker nesten som at det er mer ille hvis jeg kaller han en psykopat enn hvis jeg kaller han en drapsmann.
Citera
2024-02-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Tidslinje Lørenskogsaken:
2018:
28.jun: Noen oppretter (...)

Har tatt med hva jeg mener er relevant.

Bra med tidslinjer, men ser du har droppet hele 2017, bl.a. Monero-samtalene TH hadde med RU i 2017, allerede i første møte.

Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
30.okt natt: Klokken stilles tilbake

I 2018 ble klokken stilt tilbake 2 dager tidligere, dvs ikke 30. oktober, men søndag 28. oktober 2018 fra kl. 03.00 til 02.00.
Citera
2024-02-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Bra med tidslinjer, men ser du har droppet hele 2017, bl.a. Monero-samtalene TH hadde med RU i 2017, allerede i første møte.

Hevder RU at han snakket med TH om Monero allerede i 2017?
Citera
2024-02-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hevder RU at han snakket med TH om Monero allerede i 2017?
Vanskelig å tolke den "audiensen" på noen annen måte enn at det skjedde i 2017. Kort tid etter båtturen som jeg antar var midt på sommeren:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nA89vB/kryptomannen
Citera
2024-02-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Hun ville skilles, det er det overhodet ingen tvil om🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in