Citat:
Ursprungligen postat av
Extremadura
Tipper du vil fram til at TH kan ha leid inn assassins
Glem dette om psykopati, det er ikke relevant, verken du eller jeg er de rette til og stille en diagnose på noen vi ikke kjenner og kun basert på antagelser og hva slarv sier . Og det viktigste er jo at ingen av oss har dette som profesjon, vil jeg tro. Har han svekkede skjelsevner (som det heter) vil evt. komme fram i en rettsak, men det gjør ikke noen nødvendigvis til en drapsmann.
Svein Torgersen, professor i psykologi og ekspert på personlighetsforstyrrelser, mener at det er ca. 10.000 personer i Norge, hovedsakelig menn, som oppfyller kriteriene for diagnosen psykopati. Ti ganger så mange har klare psykopatiske personlighetstrekk
Vil ikke fram til noe som helst, men det virker som at du mener at TH ikke kan være psykopat siden han tydeligvis (ifølge deg) har hatt medhjelpere, eller at det er andre som står bak.
Men jeg mener at han kan ha drept henne selv, eller han kan ha leid inn folk. Han kan jo like fullt være en psykopat. Klar folk kan være med, hvis de er skruppelløse nok, og summen er høy nok, eller at de er manipulerte/truet. Har aldri landet på noe spesifikt. Kanskje har familien hjulpet han, kanskje har han leid inn hardbarkede kriminelle, eller at han har gjort alt selv.
Familie kan ha vært med på deler av opplegget uten at de engang skjønner hva de har vært med på, f.eks. dette med telefoneringen den morgenen.
Jeg har ikke stilt noen diagnose, jeg bare mener at TH er psykopat, og det blir ikke det samme som fjerndiagnostisering. Diagnose er det bare leger, psykiatere og psykologer som kan stille.
Men det at han er psykopat (som jeg mener han er) forklarer hvorfor han drap henne. Jeg kommer ikke til å gå inn på hva jeg mener med det siden jeg har skrevet det tidligere og seinest for en time siden. Jeg ser at også en rekke andre her inne også mener det samme som meg, at han er psykopat, og det ser jeg i grupper på Facebook også.