2022-10-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er ingen utenfor denne tråden som tror at PSS har noen med Lørenskogsaken å gjøre. Derfor er han kun siktet for forhold frem til forsvinningen.
Nå klarte jeg ikke å følge tankerekken din, men kanskje du kan forklare hva du mener.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/domt-for-voldtekt-og-bedragerier-dette-vet-vi-om-lorenskog-siktede/15151136/
Citera
2022-10-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
både kokadu og troverdig har en forenklet forståelse av saken. Derfor sliter de i motbakke når nye opplysninger og siktelser dukker opp.

Her slites det ikke, bare sånn til info. Kokadu forstår at noen har kjøpt en idpakke av noen for å benytte i et kryptorigg, men bryr inntil videre ikke hue sitt med hva som ligger til grunn for den nye siktelsen. For det svaret dukker først opp når de som vet meddeler det.

Jeg er helt sikker på at svaret på hva som skjedde Fru Hagen, hvorfor og hvem som utsatte henne for dette vil få de fleste til å tenke var det virkelig så enkelt?
Citera
2022-10-11, 14:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Enig i at TH ikke har lagt sin skjebne i PSS hender. Derfor vil man ikke finne noen kobling mellom han og den nye siktede. Tenker TH la noen andres skjebne i dennes eller andres hender. Hva har man medhjelpere til om det ikke er for å hjelpe til?
Ja, hvis TH er skyldig og "ansatte svindlere" må han vel selv nesten ha blitt svindlet og lurt av dem og forklarer hvorfor han ble siktet
Citera
2022-10-11, 14:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Dæven så mye som skjer i den filmen som er likt med TH saken. Jeg får gåsehud.
Ja, og manipulerende svindler GM kan passe bra inn i hypotesen - noe jeg har spekulert i for lenge siden. Nå ble plutselig svindlere aktuelt her igjen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Når hun er villig til å forfalske både dokumentasjon og bildebevis på utspekulert vis i en alvorlig straffesak for å gi sin kjæreste alibi, kan man jo lure på om han som er dømt for bedrageri har gjort noen gjengjeldelsestjenester.
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"Kvinne uten autorisasjon ble ansatt som lege, kommunen sjekket ikke referansene"
.
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
kanskje PSS som har dokumentforfalsket legevitnemålet hennes, kjøpt på dark web? lol
Får skyte inn at dette ligner på en filmen "Catch Me If You Can" med Leonardo DiCaprio. Her utgir hovedpersonen seg for å være lege og får jobb på et sykehus - men vitnemålet ble forfalsket.

Hmmm, har man å gjøre med svindlere som har blitt inspirert av filmplott🤔

(Er selvsagt kun en teori og HVIS de utførte en svindel i forbindelse med lege-ansettelsen)
Senast redigerad av Legokatt 2022-10-11 kl. 14:56.
Citera
2022-10-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja, hvis TH er skyldig og "ansatte svindlere" må han vel selv nesten ha blitt svindlet og lurt av dem og forklarer hvorfor han ble siktet

Interessant ordlyd. Og jeg ser i hvilken retning det er ønsket at dette skal bære.
Citera
2022-10-11, 14:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Interessant ordlyd. Og jeg ser i hvilken retning det er ønsket at dette skal bære.
Her skjønte jeg desverre ikke hva du mente eller om dette var et spørsmål. Er uansett enig i tankegangen i innlegget ditt - at det ikke er sannsynlig at TH skulle legge skjebnen i noen andres hender👍 Virker risikabelt
Citera
2022-10-11, 14:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg er helt sikker på at svaret på hva som skjedde Fru Hagen, hvorfor og hvem som utsatte henne for dette vil få de fleste til å tenke var det virkelig så enkelt?

Kan være så enkelt som at TH skrev manus (eller dreiebok, for å bruke hans egne ord) og
ga en person rollen med lovnad om penger på bok hvis vedkommende gjennomførte.
Ingen sporbar kommunikasjon da manus ble utdelt, GM sto dermed alene med risiko, men
med muligheten til å tjene store penger.
Citera
2022-10-11, 14:57
Medlem
Citat:
Her skjønte jeg desverre ikke hva du mente eller om dette var et spørsmål. Er uansett enig i tankegangen i innlegget ditt - at det ikke er sannsynlig at TH skulle legge skjebnen i noen andres hender👍 Virker risikabelt

Han har tilsynelatende lagt alt i politiets hender han. Og assistert dem litt da.

Men om TH står bak, ville det ikke vært særs viktig å følge opp dette kidnappingsgreiene man har styrt med? Mye står og faller på at dette ser ut som en ekte kidnapping, også for han eller?
Citera
2022-10-11, 15:03
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan være så enkelt som at TH skrev manus (eller dreiebok, for å bruke hans egne ord) og
ga en person rollen med lovnad om penger på bok hvis vedkommende gjennomførte.
Ingen sporbar kommunikasjon da manus ble utdelt, GM sto dermed alene med risiko, men
med muligheten til å tjene store penger.
Hvorfor ringte TH hjem sett gjennom teorien din. Fikk han Esther til å fortelle om en hyttetur samtidig som "svindlere" utsatte den i SMS kl 09.10 fordi de ville skape ekstra spenning i saken?
Får bare ikke dette regnestykket om hytteturen til å gå opp🤔
Citera
2022-10-11, 15:53
Medlem
Jeg leste ett eller annet sted at TH hadde nevnt en eller annen person som hadde sviktet han, om det ikke bare har foregått i mitt hue. Om ikke i mitt hue, hvem kan dette ha vært snakk om?

Tenker ikke på Fru Hagen i dette tilfelle.
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-11 kl. 16:12. Anledning: Tillegg
Citera
2022-10-11, 16:07
Medlem
Citat:
Hvorfor ringte TH hjem sett gjennom teorien din. Fikk han Esther til å fortelle om en hyttetur samtidig som "svindlere" utsatte den i SMS kl 09.10 fordi de ville skape ekstra spenning i saken?
Får bare ikke dette regnestykket om hytteturen til å gå opp🤔

Man må skrive inn han alle mener er skrevet ut for å få dette til å gå opp. TH ringte hjem for å få visshet i hvorvidt personen/medhjelper i huset hadde fått has på Fru Hagen eller ikke slik at han selv kunne gå hjem og avslutte det hele.

Var det slik at TH inntil de anropene ikke ble besvart var usikker på om medhjelper faktisk kom til å gjennomføre? Altså at personen i huset var et «svakt ledd» i opplegget som kunne snudd i døra den dagen og ikke klarte eller bestemte seg for ikke gjennomføre dette? Ja slik kan det også ha vært.

Selvfølgelig kan det også ha vært at med i vurderingen var det slik at de involverte har hatt med seg i bakhue at dette ikke nødvendigvis gikk veien og den i huset når TH ringte aldri hadde kommet til og med det fått has på Fru Hagen.

Da er det kjekt å ta ett par telefoner for å få vite hvordan det hele ligger til, være seg det ene eller andre av det ovenfor.

Tror Fru Hagen selv sendte sms etter at TH hadde fortalt henne rett før han gikk at hytteturen antagelig var utsatt til dagen etter. Kanskje han trykket litt på noen knapper i samme slengen slik at hun straks kastet seg over telefonen for å tilby barnepass. Og med den manøveren var hun fortsatt i live etter han forlot SV4.
Citera
2022-10-11, 16:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg leste ett eller annet sted at TH hadde nevnt en eller annen person som hadde sviktet han, om det ikke bare har foregått i mitt hue. Om ikke i mitt hue, hvem kan dette ha vært snakk om?

Tenker ikke på Fru Hagen i dette tilfelle.

Han sa noe i avhør om at en person hadde gått fra å være THs "beste venn" til å bli hans "verste fiende".
Har vel blitt antydet at dette kunne vær MN eller evt. GHH. En kollega, ihvertfall, ikke noen i familien tror jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in