2022-10-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja det gjør jeg. Påstår fremdeles hardnakket at TH er hettemannen. Jeg har også forklart hvorfor jeg ikke kjøper politiets historie om at denne mannen kan ha meldt seg og så ble skrevet ut tidlig dagen etter. Uten at jeg er i behov av å repetere alt rundt det.

Hang-ups meg her og tunnelsyn der. Grunnleggende feil i en diskusjon også faktisk, i følge deg. Humrer.
Her ga du meg en veldig god grunn til å ikke ta deg seriøst. Scroller
Citera
2022-10-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Her ga du meg en veldig god grunn til å ikke ta deg seriøst. Scroller

Du har vel aldri tatt meg seriøst i og med at jeg lenge har stått hardnakket på at hettemannen er TH. Ikke at jeg var i behov av å vite at du scroller, men nå fikk du meddelt alle at du gjør det. Humrer.
Citera
2022-10-10, 20:14
Medlem
Citat:
Det skal du få lov til å tenke. Selv tror jeg han kan ha fått en «spesialbestilling» på OHGs pass, kontantkort og litt annen info om han.

Altså at dette tilgjengelige passet har fanget noens interesse hos en som solgte det, men denne var også i behov av et kontantkort som ikke selgeren av passet tilbød. Og at denne da har kontaktet den nye siktede med sine ønsker, gitt opplysninger om hvor passet kunne kjøpes og spurt om denne også kunne anskaffe et kontantkort som del av en pakke. Flere ledd for politiet å måtte surre rundt i. Sånt er bra!

Vi får se.
Citera
2022-10-10, 20:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er mulig jeg er dum som holder det åpent at hun er blitt lurt trill rundt, og at det er mye her vi ikke vet.

Manipulert og eventuelt truet til å forfalske alibiet ser jeg ikke bort fra at hun kan ha blitt.
Men hun må ha visst at det hun gjorde var galt. Det vi vet er at PSS gjennomførte et
veldig grovt overgrep. Jeg har ingen grunn til å tro at han har skrupler overhodet.

Citat:
fikk jeg inntrykk av at hun var blitt den nye syndebukken og femme fatale som hvitvasker.

Hun fikk passet sitt påskrevet for å ha forsøkt å hjelpe en overgriper ved å begå mened.
Uavhengig av kjønn er det noe jeg ikke anser som forenlig med tilliten man bør ha som lege.
Der ligger vel også kjernen i diskusjonen. Men at hun attpåtil er kvinne og valgte å gifte seg
med denne overgriperen, synes jeg er hårreisende. Hun pisset på rettsvernet til et voldtektsoffer.

Citat:
Hun er smellvakker, og det fikk jeg også inntrykk av ble bensin på bålet.

Utseende betyr nada for meg, og påvirker svært sjelden mitt inntrykk av andre mennesker.
Man kan være så vakker man bare vil, det som betyr noe er integritet.
Senast redigerad av Svartediket 2022-10-10 kl. 20:17.
Citera
2022-10-10, 20:23
Medlem
Diskusjonen rundt Medisindamen er definitivt berettiget.

Aftenposten 13. oktober 2015
Medisinstudent dømt for å ha løyet i grov voldtektssak
Manipulerte fotografi og forfalsket dagbok for å gi voldtektsdømt kjæreste alibi, ifølge dom.

Den kvinnelige medisinstudenten i tyveårene er dømt til 120 dagers fengsel, hvorav 75 dager gjøres betinget med en prøvetid på to år.

Bakgrunnen er at hun har løyet i en sak der hennes kjæreste er dømt for en overfallsvoldtekt i Oslo for fem år siden.
Var det ikke noen som nevnte at hun solgte sine dyre vesker på nettet.
Tre år senere fikk politiet DNA-treff på mannen i forbindelse med at han ble tatt for tyveri av veske og mobiltelefon på et utested i Oslo.
Det ser ut som om Medisindamen har sonet 45 dager i fengsel, for forsøket på å skaffe PaSSmannen falskt alibi i voldtektssaken mot han. Til tross for dna-bevisene mot ham! Spenstig.

Det er muligens forfalsket alibi(er) i Hagen-saken også. Og det florerer med dagbøker.

PaSSmannen er foreløpig siktet for medvirkning til drap i perioden juni 2018 til 31. oktober 2018. En alvorligere siktelse enn den mot RU.

Diskusjonen rundt disse to er så absolutt berettiget her i tråden.

Men, det rare er at TT ser ut til å ha tatt høstferie på ubestemt tid. Lite å se til de for tiden. De burde jo bejuble en ny siktelse. Med mindre de frykter, eller vet, at PaSSmannen har en eller annen forbindelse med Tom Hagen. At siktelsen mot PaSSmannen på en eller annen måte egentlig er dårlig nytt for Hagen.
Citera
2022-10-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har den nye siktede forbindelser til en eller flere som er nevnt i diskusjonen tidligere, og i så fall hvem?

House of renhold?
Citera
2022-10-10, 20:25
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Manipulert og eventuelt truet til å forfalske alibiet ser jeg ikke bort fra at hun kan ha blitt.
Men hun må ha visst at det hun gjorde var galt. Det vi vet er at PSS gjennomførte et
veldig grovt overgrep. Jeg har ingen grunn til å tro at han har skrupler overhodet.

Hun fikk passet sitt påskrevet for å ha forsøkt å hjelpe en overgriper ved å begå mened.
Uavhengig av kjønn er det noe jeg ikke anser som forenlig med tilliten man bør ha som lege.
Der ligger vel også kjernen i diskusjonen. Men at hun attpåtil er kvinne og valgte å gifte seg
med denne overgriperen, synes jeg er hårreisende. Hun pisset på rettsvernet til et voldtektsoffer.

Utseende betyr nada for meg, og påvirker svært sjelden mitt inntrykk av andre mennesker.
Man kan være så vakker man bare vil, det som betyr noe er integritet.
"Smellvakker" ,ja den satt i sikringsboksen. Skjønnhet kommer innenfra hilsen en på 40++ Her snakker vi ondskapens hotell
Citera
2022-10-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Men, det rare er at TT ser ut til å ha tatt høstferie på ubestemt tid. Lite å se til de for tiden. De burde jo bejuble en ny siktelse. Med mindre de frykter, eller vet, at PaSSmannen har en eller annen forbindelse med Tom Hagen. At siktelsen mot PaSSmannen på en eller annen måte egentlig er dårlig nytt for Hagen.
Jeg er ikke TT selv om flere liker å kalle meg det.
Det er selvfølgelig flott at politiet har greid å nøste seg frem til vedkommende.
Jeg er som de fleste andre interessert i at saken skal bli løst uansett om TH er skyldig eller uskyldig.
Citera
2022-10-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ny teori:
GM2 som kom med bil, trodde at han skulle hente et uskadet og bevisstløst menneske.
GM2 visste ikke at :
AE enten var utsatt for dødelig vold før han hentet henne eller at noen hadde planlagt å drepe henne etter at han hadde fraktet henne bort i bil.

GM2 kan kanskje ha blitt presset av noen til å gjøre dette?

I min hypotese er det mulig tre gjerningspersoner. Og jeg ser ikke bort fra at en av de ikke var helt frivillig med på dette. Tenker da på personen som overfalt henne i boligen. Som kjent, tror jeg ikke denne var den som kvalte Fru Hagen. Det vitner en annens DNA på åstedet og hennes personlige eiendeler om.

Så jeg stiller meg spørsmål ved hvorfor noen skulle ha gått frivillig med på å overfalle henne for å «servere» henne til den som kom og kvalte henne. Virker jo helt unødvendig om det var frivillighet i dette. Da hadde vel den allerede «inne» like gjerne kunnet gjøre hele jobben?
Med mindre denne da helt frivillig var med på dette for å bistå TH med alibi. Og ønsket oppfylle hans ønske om å komme hjem å få avslutte det hele.

Sitter med en to mot en følelse i dette.
Citera
2022-10-10, 20:32
Medlem
Ingen offentliggjorte signalement på de "madrass-mennene"?
Citera
2022-10-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Diskusjonen rundt Medisindamen er definitivt berettiget.

Aftenposten 13. oktober 2015
Medisinstudent dømt for å ha løyet i grov voldtektssak
Manipulerte fotografi og forfalsket dagbok for å gi voldtektsdømt kjæreste alibi, ifølge dom.

Den kvinnelige medisinstudenten i tyveårene er dømt til 120 dagers fengsel, hvorav 75 dager gjøres betinget med en prøvetid på to år.

Bakgrunnen er at hun har løyet i en sak der hennes kjæreste er dømt for en overfallsvoldtekt i Oslo for fem år siden.
Var det ikke noen som nevnte at hun solgte sine dyre vesker på nettet.
Tre år senere fikk politiet DNA-treff på mannen i forbindelse med at han ble tatt for tyveri av veske og mobiltelefon på et utested i Oslo.
Det ser ut som om Medisindamen har sonet 45 dager i fengsel, for forsøket på å skaffe PaSSmannen falskt alibi i voldtektssaken mot han. Til tross for dna-bevisene mot ham! Spenstig.

Det er muligens forfalsket alibi(er) i Hagen-saken også. Og det florerer med dagbøker.

PaSSmannen er foreløpig siktet for medvirkning til drap i perioden juni 2018 til 31. oktober 2018. En alvorligere siktelse enn den mot RU.

Diskusjonen rundt disse to er så absolutt berettiget her i tråden.

Selger hun vesker som PSS har stjålet da tro?
Citera
2022-10-10, 20:35
Medlem
Citat:
I min hypotese er det mulig tre gjerningspersoner. Og jeg ser ikke bort fra at en av de ikke var helt frivillig med på dette. Tenker da på personen som overfalt henne i boligen. Som kjent, tror jeg ikke denne var den som kvalte Fru Hagen. Det vitner en annens DNA på åstedet og hennes personlige eiendeler om.

Så jeg stiller meg spørsmål ved hvorfor noen skulle ha gått frivillig med på å overfalle henne for å «servere» henne til den som kom og kvalte henne. Virker jo helt unødvendig om det var frivillighet i dette. Da hadde vel den allerede «inne» like gjerne kunnet gjøre hele jobben?
Med mindre denne da helt frivillig var med på dette for å bistå TH med alibi. Og ønsket oppfylle hans ønske om å komme hjem å få avslutte det hele.

Sitter med en to mot en følelse i dette.
At to personer tvang en tredje person til å overfalle AE? Hvis det var slik at overfallsmannen ble tvunget til det så burde den som overfalt AE fortelle alt til politiet.
Har du noen teori om hvem de to personene kan være?

Kanskje overfallsmannen hadde stor pengegjeld til GM/hjernen bak forbrytelsen og at han hadde fått alvorlige trusler mot seg?
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-10 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in