2022-10-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ok, men du påstår fremdeles hardnakket at TH er hettemannen, selv om både politiet og diverse vitner har gått god for at hettemannen var en tilfeldig forbipasserende. Høyden ser heller ikke ut til å stemme, noe du krampaktig avfeier som sprøyt.
Noen får « hang-ups» , eller tunnelsyn og det mener jeg er grunnleggende feil i en diskusjon. Jeg har fulgt denne saken i fire år og forsøker seriøst å sette meg inn i all ny informasjon som kommer via denne tråden. Det er heldigvis også mange gode innlegg her, som fremdeles gjør det interessant å lese/ bidra.
Jeg tror det finnes grunner for at den nye siktede med nær krets er mer involvert, men det er kun min oppfatning.

Ja det gjør jeg. Påstår fremdeles hardnakket at TH er hettemannen. Jeg har også forklart hvorfor jeg ikke kjøper politiets historie om at denne mannen kan ha meldt seg og så ble skrevet ut tidlig dagen etter. Uten at jeg er i behov av å repetere alt rundt det.

Hang-ups meg her og tunnelsyn der. Grunnleggende feil i en diskusjon også faktisk, i følge deg. Humrer.
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-10 kl. 19:32. Anledning: Rette
Citera
2022-10-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Solgt Idpakke med kontantkortnummeret.

Solgt Idpakke med kontantkortnummeret. Hva mener du med dette?
Citera
2022-10-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Solgt Idpakke med kontantkortnummeret. Hva mener du med dette?

Det jeg skriver. Solgt noen en kopi av passet til OHG. mulig inkludert kontantkortet og litt generelle opplysninger om fyren.
Citera
2022-10-10, 19:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Du har selv vært svært aktiv i å omtale henne og tydelig brukt mye tid de siste dagene på å oppsøke det meste av tilgjengelig informasjon om henne for så å dele med deg her på forumet.

Du mener det ikke et dyneløfting og heksejakt, jeg mener det er nettopp det. Hun er i likhet med GHH ikke siktet i denne saken. Og hun er vel heller ikke blitt bedt om å stille seg tilgjengelig for politiet i denne saken.

Dette har da vært gjort med alle kjente og ukjente personer som har dukket opp i periferien
av denne saken. Nesten samtlige familiemedlemmer i Hagen-slekta er endevendt, i tillegg til ansatte
i THs firmaer. Naboer også. Ingen har sluppet unna hoobydetektivene på flashback.
Hvorfor får du sånn "knee jerk"-reaksjon på MV, men ikke de andre som omtales?

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Menes det til og med den 31.10.2018?

Vanskelig å si så lenge vi ikke kjenner detaljer i siktelsen.
Citera
2022-10-10, 19:33
Medlem
Citat:
Solgt Idpakke med kontantkortnummeret. Kanskje også laget deler av kryptorigget, men tror ikke noen ville stolt på denne fyren i forhold til det. At denne fyren skal ha bidratt i å skjule liket, neppe hvis TH står bak dette. Den delen er nok da eventuelt tildelt noen som har utvist stor lojalitet ovenfor TH det meste av livet. En person han virkelig vet han kan stole på.
Har du en teori om at den nye siktede er den som skaffet kontantkortnummeret og som stjal passkopien (1. gang) eller at den nye siktede kun videresolgte passkopien og kontantkortnummeret som noen andre enn han hadde skaffet?

Det er kanskje ganske lett å få tilgang til å fotografere noens pass, hvis eieren av passet sover på toget eller deler rom med noen el.l.
De fleste bærer vel ikke med seg passet i Norge uten at de er på vei til eller fra Norge?
Kanskje noen som Golf reiste med eller møtte i Norge rett etter en utenlandsreise, fotograferte hans pass?
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-10 kl. 19:38.
Citera
2022-10-10, 19:36
Medlem
Citat:
Det jeg skriver. Solgt noen en kopi av passet til OHG. mulig inkludert kontantkortet og litt generelle opplysninger om fyren.

Det har nok blitt solgt hver for seg tenker jeg.
Citera
2022-10-10, 19:41
Medlem
Citat:
Har du en teori om at den nye siktede er den som skaffet kontantkortnummeret og som stjal passkopien (1. gang) eller at den nye siktede kun videresolgte passkopien og kontantkortnummeret som noen andre enn han hadde skaffet?

Jeg forsøkte få klarhet i hvorvidt personen hadde en passkopi eller ikke på PCen i og med at det ble skrevet at han hadde bilde av et stjålet pass på PCen, da i følge VG. Jeg tror han kan ha anskaffet kontantkortnummeret. Om han har tatt bildet av passet i en annen sammenheng og videresolgt det eller om han har kjøpt en kopi av passet bryr jeg ikke hue med. Vi får nok svar på hva han har bidratt med og ikke etterhvert.
Citera
2022-10-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det har nok blitt solgt hver for seg tenker jeg.

Det skal du få lov til å tenke. Selv tror jeg han kan ha fått en «spesialbestilling» på OHGs pass, kontantkort og litt annen info om han.

Altså at dette tilgjengelige passet har fanget noens interesse hos en som solgte det, men denne var også i behov av et kontantkort som ikke selgeren av passet tilbød. Og at denne da har kontaktet den nye siktede med sine ønsker, gitt opplysninger om hvor passet kunne kjøpes og spurt om denne også kunne anskaffe et kontantkort som del av en pakke. Flere ledd for politiet å måtte surre rundt i. Sånt er bra!
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-10 kl. 19:52.
Citera
2022-10-10, 19:48
Medlem
Citat:
Jeg forsøkte få klarhet i hvorvidt personen hadde en passkopi eller ikke på PCen i og med at det ble skrevet at han hadde bilde av et stjålet pass på PCen, da i følge VG. Jeg tror han kan ha anskaffet kontantkortnummeret. Om han har tatt bildet av passet i en annen sammenheng og videresolgt det eller om han har kjøpt en kopi av passet bryr jeg ikke hue med. Vi får nok svar på hva han har bidratt med og ikke etterhvert.
Takk! Det hadde vært interessant å vite om politiet finner en link mellom han og eventuelt noen som arbeidet på eller som var fast kunde på et av utsalgsstedene for de kontantkortene eller en link mellom han og noen som hadde tilgang på kontantkortene før de ble levert til utsalgsstedene.
Citera
2022-10-10, 19:54
Medlem
Citat:
Takk! Det hadde vært interessant å vite om politiet finner en link mellom han og eventuelt noen som arbeidet på eller som var fast kunde på et av utsalgsstedene for de kontantkortene eller en link mellom han og noen som hadde tilgang på kontantkortene før de ble levert til utsalgsstedene.

Inntil videre vet vi lite. Annet enn at fyren er siktet i saken. Men det er klart politiet har gjort det de kan for å finne ut av. Hva de har funnet og hva som førte til siktelsen vet jeg ikke.
Citera
2022-10-10, 19:55
Medlem
Citat:
Det skal du få lov til å tenke. Selv tror jeg han kan ha fått en «spesialbestilling» på OHGs pass, kontantkort og litt annen info om han.

En passkopi skal oppbevares i trygge hender og ikke være ute på vift.
Citera
2022-10-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Da blir det jo litt rart at du drar frem eldre innlegg om henne og poster det på nytt.
For min del har jeg ikke deltatt i denne diskusjonen i dag så dette blir litt skivebom.
Ja, jeg er nok rar. Tenkte ikke over at innlegget var en dag eller noe sånn gammelt. Angående heksejakt var det mere generelt ment, ikke specifikt mot deg, og det beklager jeg. Jeg synes du har hatt mange gode innlegg i disse årene.
Det er mulig jeg er dum som holder det åpent at hun er blitt lurt trill rundt, og at det er mye her vi ikke vet.
Vet ikke hvem som kommenterte det med merkevesker og -klær, det var sikkert ikke deg, men slike ting kan man få kjøpt brukt og så klart fake. Ikke gjennom dine kommentarer fikk jeg inntrykk av at hun var blitt den nye syndebukken og femme fatale som hvitvasker.
Hun er smellvakker, og det fikk jeg også inntrykk av ble bensin på bålet.
Kall meg gjerne dum, jeg tåler det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in