2022-10-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
om han skulle ta med seg noen så er det heller ikke usannsynlig at det måtte bli noen med dommer bak seg, da det i hovedsak er kriminelle som tar på seg slike oppdrag, forøvrig ser jeg uansett ingen kobling til PSS, men det er heller ikke en fyr som gjør mye ut av seg på nettet, ved google søk av navnet hans kommer det imidlertid opp en voldtekstanklage av egne barn under 14 år, uten at navnet er nevt i den, hva slags metadata gjør denne koblingen, jeg har ikke så peiling på google søk men antar det finnes en kobling der da

voldtekt av egne barn? har praveen egne barn? jeg har kun fått med meg at han har voldtatt en jente for mange år siden,
Citera
2022-10-01, 00:25
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
voldtekt av egne barn? har praveen egne barn? jeg har kun fått med meg at han har voldtatt en jente for mange år siden,
Hvis du ikke kan google,så kast din pc i dass
Citera
2022-10-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Alle som vil lese dommen (som ikke har tilgang direkte til domsregisteret kan bestille en utskrift i sak: 22-047999MED-TOSL/05 fra Oslo Tingrett når dommen er klar. Utskrift kan bestilles på epost obyrpost@domstol.no - At dommer i Norge er offentlige betyr ikke automatisk at privatpersoner kan distribuere dommer fritt. Det fikk vi et greit eksempel på i "nabovarsel" saken der folk spredde overgrepsdommer.

man får vel ikke greie på identiteten i alle straffesaker? hva med incest, pedofili- og voldtekter/overgrep? har aldri hatt interesse av å bestille slikt, men må innrømme at jeg har hørt om en pedofilisak der et større nettverk var involvert og da lurer man på identiteten
Citera
2022-10-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Ingen krimsak kan løses som et puslespill. Tilfeldighetene råder. Hvordan kan du være så sikker i din sak?

Det er motivet.

Det økonomiske motivet som kommer så tydelig til uttrykk i ektepakten av 1987, der AE ble fralurt sin halvpart av felleseiet opptjent gjennom 18 års ekteskap, verdier for flere titalls millioner kroner, allerede dengang, tilbake i 1987.

Uansett når en skilsmisse kunne ha blitt aktuell, så ville bedrageriet ha blitt oppdaget. Desto nærmere i tid til 1987, desto verre for TH og BB.

Det var tydeligvis aktuelt med skilsmisse igjen i 1993, og TH og BB skrev en ny ektepakt, der AE ble fratatt sin halvpart av felles bolig også. For å hindre AE i å ta ut skilsmisse, ble AE lurt til å tro at hun var fullstendig rettsløs i ekteskapet.

Og AE var i praksis fullstendig rettsløs, fordi hun ikke visste at ektepaktene er lovstridige og ugyldige. De må ha sett tilsynelatende lovlige ut, ektepaktene som tok fra henne alle økonomiske rettigheter, ut fra hennes ståsted.

Så lenge AE ikke greide å ta ut skilsmisse, var pengene og formuen til TH trygg.

Jeg synes det er forferdende å lese om den økonomiske mishandlingen og overgrepene AE, og også barna hennes, ble utsatt for. At slikt kan skje i Norge i dag.

I tillegg kommer alt det andre. Den fingerte kidnappingen. At det var blitt vasket på åstedet, rundt omkring dette slepesporet, som tydeligvis skulle ligge igjen. Alle små og større uoverensstemmelser som får tidslinjen til å skurre kraftig. Manglende spor etter ukjente GM i S4. Osv osv osv.
Citera
2022-10-01, 10:34
Medlem
Citat:
Jeg trodde man måtte være helt ren for å være advokat, men har skjønt at det er ting man kan godta, men hva har vedkommende gjort og hvorfor kan advokater ha ting på rullebladet? jeg forstår ikke hva som er lov og ikke lov, men dette sier jo mye om vedkommende. Det er utrolig at noen gidder å utdanne seg til å kunne bli jurist og jobbe som advokat for så å gjøre simple ting på fritiden. De tjener jo godt.
hederlig vandel, ikke plettfri. Kommer også ann på hvor lenge det er siden forholdet og at nye forhold ikke har kommet i mellomtiden.
Citera
2022-10-01, 10:39
Medlem
Citat:
Fre*drik Snev* er vel ikke mistenkt i Lørenskog-saken? jeg har bare lest veldig bra ting om han. Har ikke orket å følge med her på en stund, men fikk med meg dagens nyhet som de fleste andre.
problemet med innleid er at th kan ha brukt en betrodd som stråmann mot en kriminell. I prinsippet kan da den betrodde og gm dømmes mens th går fri. Th kan lyge hele veien til frihet om stråmannen ikke kan eller vil bevise at th er oppdragsgiver.
Citera
2022-10-01, 10:53
Medlem
Når en er 70 år, og har 2000 millioner på konto, en skilsmisse er på trappene og du står i fare for å betale ut kona 1000 millioner... TH har fremdeles 1000 millioner igjen etter skilsmisse oppgjøret, og kansje 20 år igjen å leve.. Det kan jo diskuteres hvor vidt TH har ett "penge motiv", værtfall i 2018.. I 1993 kunne dette motivet være sterkere.

I tilegg har TH og AE tre felles barn, og ingen særkullsbarn (såvidt vi vet). Pengene ville uansett etter TH og AEs død endt opp hos de tre barna. Dette pengemotivet syns jeg er "så som så", værtfall i 2018, som er det året ugjerningen mot AE fant sted.
Citera
2022-10-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Når en er 70 år, og har 2000 millioner på konto, en skilsmisse er på trappene og du står i fare for å betale ut kona 1000 millioner... TH har fremdeles 1000 millioner igjen etter skilsmisse oppgjøret, og kansje 20 år igjen å leve.. Det kan jo diskuteres hvor vidt TH har ett "penge motiv", værtfall i 2018.. I 1993 kunne dette motivet være sterkere.

I tilegg har TH og AE tre felles barn, og ingen særkullsbarn (såvidt vi vet). Pengene ville uansett etter TH og AEs død endt opp hos de tre barna. Dette pengemotivet syns jeg er "så som så", værtfall i 2018, som er det året ugjerningen mot AE fant sted.

Du har forstått lite av hvordan mennesker som TH fungerer
Citera
2022-10-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Han har ikke pengene på konto. Pengene er i verdien på selskapene han driver, et skillsmisseoppgjør med krav fra AE på halvparten av beløpet ville endt med at et eller flere firmaer (livsverk) ville blitt tvangssolgt.
Citera
2022-10-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Du har forstått lite av hvordan mennesker som TH fungerer

Kjenner du han? Eller har du bare lest i tråden her?
Citera
2022-10-01, 11:21
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Jeg trodde man måtte være helt ren for å være advokat, men har skjønt at det er ting man kan godta, men hva har vedkommende gjort og hvorfor kan advokater ha ting på rullebladet? jeg forstår ikke hva som er lov og ikke lov, men dette sier jo mye om vedkommende. Det er utrolig at noen gidder å utdanne seg til å kunne bli jurist og jobbe som advokat for så å gjøre simple ting på fritiden. De tjener jo godt.

hvorfor spammer du ned tråden med meningsløse spørsmål og refleksjoner?

rart denne tråden er snart 8000 sider lang, nok med zzz og legokatt
Citera
2022-10-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Han har ikke pengene på konto. Pengene er i verdien på selskapene han driver, et skillsmisseoppgjør med krav fra AE på halvparten av beløpet ville endt med at et eller flere firmaer (livsverk) ville blitt tvangssolgt.

Nejda, men jeg er sikker på at AE ville ha godtatt en mindre sum, som var tilgjengelig for TH uten at han måtte selge noe som helst. F.eks 100 mill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in