2021-12-12, 02:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja han er det. Men jeg tenker at et familiebånd ikke alene er nok for å bli med på denne galskapen.

Det er i hvert fall et sterkere motiv enn innleide ukjente kidnappere.

Kanskje han ble lovet å få overta selskapet etter TH?

Det skulle vel først og fremst gått til et av hans barn, eldstedatteren kanskje, heller enn hans nevø.
Citera
2021-12-12, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og hvor lenge etter 09.30, hvis vi skal gå ut i fra det som tidspunktet for overfallet, skal vi anta at AE var i live?

Og hvorfor tok det så lang tid å drepe henne?

Jeg tror hun var i live til mannen som drepte henne ankom boligen. Det gir også svar på ditt andre spørsmål.
Citera
2021-12-12, 02:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg tror hun var i live til mannen som drepte henne ankom boligen. Det gir også svar på ditt andre spørsmål.

Hvis du nå skal begynne å snakke om "hettemannen" så kommer jeg til å fike deg opp..
Citera
2021-12-12, 02:36
Medlem
Citat:
Det er i hvert fall et sterkere motiv enn innleide ukjente kidnappere.

Kanskje han ble lovet å få overta selskapet etter TH?

Det skulle vel først og fremst gått til et av hans barn, eldstedatteren kanskje, heller enn hans nevø.

Det er klart TH kan ha lurt VE inn i noe, men jeg klarer ikke se for meg dialogen de må ha hatt når TH eventuelt lanserte dette. Står disse hverandre nær på noen måte? Jeg tenker at den som ble med på dette må ha vært en fortrolig. Dette er ikke et tema man tar opp under en lunsj akkurat.
Citera
2021-12-12, 02:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg tenker at en person som til slutt tar livet av sin kone/eventuelt får henne drept etter mange år med et konfliktfylt ekteskap, må ha blitt gitt en avgjørende grunn til at nå må det skje. Altså at det tilkom noe som gjorde det nær sagt umulig å fortsette i det. Og jeg lurer på hva det kan ha vært om så.

Det er vel at han skjønte at hun kom til å skille seg når hun fikk en varig inntekt. Alderspensjonen. Trenger ikke være mer komplisert enn det.
Med de konsekvenser det måtte få. Tap av opptil halvparten av sin formue. Tap av sitt psykopat-offer, som han ikke lengre kunne straffe og hakke og herse på. Da hadde han ikke lengre noen han kunne trykke ned. Og heller ikke henne som kunne varte han opp hele tiden.
Kan også være at hun visste noe.
Citera
2021-12-12, 02:38
Medlem
Citat:
Hvis du nå skal begynne å snakke om "hettemannen" så kommer jeg til å fike deg opp..

Hettemannen må med.
Citera
2021-12-12, 02:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er klart TH kan ha lurt VE inn i noe, men jeg klarer ikke se for meg dialogen de må ha hatt når TH eventuelt lanserte dette. Står disse hverandre nær på noen måte? Jeg tenker at den som ble med på dette må ha vært en fortrolig. Dette er ikke et tema man tar opp under en lunsj akkurat.

Han jobber kun med to personer på Futurum, MB og VE, Ve er sønnen til søsteren hans, og tok over som TH's "høyre hånd" etter GHH.

Selvfølgelig står VE nær TH, både som nær familie, og som godt innsauset i selskapet og mulig arvtager.
Citera
2021-12-12, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er vel at han skjønte at hun kom til å skille seg når hun fikk en varig inntekt. Alderspensjonen. Trenger ikke være mer komplisert enn det.
Med de konsekvenser det måtte få. Tap av opptil halvparten av sin formue. Tap av sitt psykopat-offer, som han ikke lengre kunne straffe og hakke og herse på. Da hadde han ikke lengre noen han kunne trykke ned. Og heller ikke henne som kunne varte han opp hele tiden.
Kan også være at hun visste noe.

Nei det trenger ikke være mer komplisert, men det kan være at det er det. Tenker da spesielt på at også medhjelper må ha hatt et motiv.
Citera
2021-12-12, 02:42
Medlem
Citat:
Han jobber kun med to personer på Futurum, MB og VE, Ve er sønnen til søsteren hans, og tok over som TH's "høyre hånd" etter GHH.

Selvfølgelig står VE nær TH, både som nær familie, og som godt innsauset i selskapet og mulig arvtager.

Jaja, du får holde en knapp på VE, mens jeg foreløpig holder en knapp på hettemannen med følge.
Citera
2021-12-12, 02:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nei det trenger ikke være mer komplisert, men det kan være at det er det. Tenker da spesielt på at også medhjelper må ha hatt et motiv.

"Halve kongeriket", minus prinsessa, burde være et godt motiv.
Citera
2021-12-12, 02:48
Medlem
Citat:
"Halve kongeriket", minus prinsessa, burde være et godt motiv.

Kanskje en annen var motivert av tanken på halve kongeriket inkludert prinsessa? Ble ikke hun ledig på markedet etterhvert?
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-12 kl. 02:50. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-12, 02:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Kanskje en annen var motivert av både halve kongeriket inkludert prinsessa? Ble ikke hun ledig på markedet etterhvert?

Å?

Har hun fått seg ny type, etter at mannen fikk nok av hele familiedramaet og dro hjem til Australia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in