2021-04-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Så du mener at det var TH som kjørte opp grusveien bak huset og gikk inn i huset med Sprox sko ? At han ikke var på jobben ?
Jeg linket det fordi du skrev at hunden ikke ble undersøkt. Jeg tar ikke for gitt at hunden ikke er undersøkt. Og politiet sier ikke noe om den saken.
Ang den bilen, synes jeg du stiller et veldig interessant spørsmål. Han kan ha vært den som kjørte den opp til bak huset.
Det utelukker ikke at hans bil er fanget på kamera når han ankommer jobb.
Citera
2021-04-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
I mitt hode er saken uoppklart!!
Du mener ørsmå bloddråper som politiet skulle undersøke om var forsøkt vasket, som de uansett ikke kunne datere, - som i ditt hode blir prosessert til å bli "spor etter nedvask".

Jeg tror ikke ditt hode har så stor kapasitet som du innbiller deg så når du kommer med "fakta" om fattige russeres IQ som du har fablet om i tråden, så tror jeg at det er kunnskap du innbiller deg.

Du må gjerne komme med link til nedvask av S4 og fattige russeres IQ
Du har nettopp fått skryt, men gir deg ikke. Jeg aksepterer å være verdens dummeste menneske og du den kloke og vise. Ferdig med dette tøyset nå. Ta en pust i bakken. Lær av th og se hvordan man ikke oppfører seg mot andre mennesker.
Citera
2021-04-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du har nettopp fått skryt, men gir deg ikke. Jeg aksepterer å være verdens dummeste menneske og du den kloke og vise. Ferdig med dette tøyset nå. Ta en pust i bakken. Lær av th og se hvordan man ikke oppfører seg mot andre mennesker.
Var det din måte å si at faktaene du kom med var påfunn fra deg og at det ikke finnes noen link?
Citera
2021-04-26, 19:09
Medlem
Legokatts avatar
VG - 09.07.2020
"Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.
VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje.
Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?"

Fra filmen er svaret på dette spørsmålet:
Fordi ektemannen skal tro det er kidnapping, mens politiet ved nærmere politietterforskning skal avdekke sporene og tro at ektefellen er drept. Politiet vil tro at ektemannen har kamuflert et drap som kidnapping.
Citera
2021-04-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
VG - 09.07.2020
"Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.
VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje.
Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?"

Fra filmen er svaret på dette spørsmålet:
Fordi ektemannen skal tro det er kidnapping, mens politiet ved nærmere politietterforskning skal avdekke sporene og tro at ektefellen er drept. Politiet vil tro at ektemannen har kamuflert et drap som kidnapping.
Å omskrive det der til nedvask av åsted er mildt sagt drøyt.
Flere her som driver slik, skaper sannheter for å gi seg selv rett - i at TH har kverket kona - selv om sakens fakta er kjent for alle og bevisene for hva som har skjedd mangler, vi vet ikke, noen av oss hva som egentlig har skjedd og hvem som har gjort det.
Citera
2021-04-26, 20:28
Medlem
Hvorfor er det at TH og AEH vasker hjemmet sitt, mistenkelig ? Alle gjør vel det ? Gjorde det nettopp selv. Betyr ikke at jeg dekker over spor, kun at jeg vil ha det rent rundt meg.
Citera
2021-04-26, 20:50
Medlem
Citat:
Hvorfor er det at TH og AEH vasker hjemmet sitt, mistenkelig ? Alle gjør vel det ? Gjorde det nettopp selv. Betyr ikke at jeg dekker over spor, kun at jeg vil ha det rent rundt meg.
Det er et retorisk spørsmål som likevel omgår problemstillingen fullstendig. THs skoavtrykk mangler. Andre skoavtrykk mangler ikke. Han sier han har gått inne med sko da han søkte.
Jeg går ut ifra at du har fått med deg det. Så hvorfor spør du?
Citera
2021-04-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er et retorisk spørsmål som likevel omgår problemstillingen fullstendig. THs skoavtrykk mangler. Andre skoavtrykk mangler ikke. Han sier han har gått inne med sko da han søkte.
Jeg går ut ifra at du har fått med deg det. Så hvorfor spør du?

Så har jo spesialister på slikt for lengst sagt at man ikke nødvendigvis avsetter spor når man går med sko inne i bygninger.
Citera
2021-04-26, 20:56
Medlem
Citat:

Hvis det er mye renere i områdene politiet omtaler som "det sentrale åstedet" vil det tyde på at det har vært vasket etter at AE ble utsatt for grov voldsforbrytelse.

Altså, hvis det er mye mindre smuss og støv der, enn på andre steder i huset.
Citera
2021-04-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Så har jo spesialister på slikt for lengst sagt at man ikke nødvendigvis avsetter spor når man går med sko inne i bygninger.
Det var en dag med sørpe ute.
Citera
2021-04-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman

Kommer man utenfra avsetter man spor inne, selv når det er tørt. Kanskje ikke man lett ser med det blotte øyet, men politiets teknikere har nok brukte mer avansert metoder enn det..

Ser ut til å være en glipp fra TH, han burde sagt han tok av seg på beina.
Senast redigerad av Alsagio 2021-04-26 kl. 21:25.
Citera
2021-04-26, 21:52
Medlem
Legokatts avatar
Er vel også "gammelt nytt" at vaskebøtta var borte. Tror ikke den ble tatt med av GM fordi han ønsket å stjele en vaskebøtte i samme slengen
Tyder på at spor ble vasket.

Hvem hadde tid og mulighet til å fjerne vaskebøtta? Hva var hensikten og hvorfor skulle noen ta seg tid til å vaske på åstedet?

Siste kjente livstegn kl 09.14 og telefonen lagt i ro kl 10.06 like etter at TH ringte hjem første gangen.

Er som kjent beskrevet i filmen hvorfor spor måtte vaskes. Heller ingen problemer for GM å ta med seg vaskebøtta fra S4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in