2020-10-10, 19:34
Medlem
Hva med denne jakken fra Helly hansen?
https://ibb.co/bvWH7Wg
Citera
2020-10-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Hva med denne jakken fra Helly hansen?
https://ibb.co/bvWH7Wg

Den er det ikke, det er den Fenvatnet postet her.
Citera
2020-10-10, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Du mangler tydelig kunnskap i saken. Da hadde du visst at plattform for kommunikasjon ikke ga rom for spørsmål/ frågor.

Les deg opp før du kommer med slike usaklige kommentarer.

Fetad: Kanskje du er den som må lese? Politiet greide å sende "CEE FACE AE" den 14.12.2018. Så politiet kunne også ha greid å skrive andre beskjeder tidligere hvis de hadde ønsket det.
Jeg synes at det er mer interessant om vedkommende som påsto at det ikke var mulig å forhandle med kidnapperne, begrunner påstanden sin, enn at så mange bombanderer z-z-z med brukerangrep.
Jeg mistenker at årsaken er mangel på argumenter.

Og når det gjelder den døra, er det ikke ryddigere å si; "Sorry, jeg tok feil - trodde det sto dørkarmen i artikkelen".

Med den lille informasjonen vi har, så må vi klare å sitere rett.
Citera
2020-10-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Av mig har Z-z-z inte begärt länkar - och jag har sällan länkar, har svårt att hålla reda på allt jag läst - och var jag läst.

Jag upplever att Z-z-z har en grundkänsla av att TH är oskyldig och försöker verifiera med olika länkar för att understödja sin uppfattning.
Jag förstår inte felet med det, så vi alla är olika och skriver olika, vilket kan vara bra ...
Några har kritiserat Z-z-z men jag kan inte läsa någonstans att Z-z-z har mobbat någon,
bara svarat så detaljerat som möjligt på olika klagomål.
Takk! :-) Du har rett i at jeg har en grundkänsla av at TH er uskyldig. Jeg mener at det er mer sannsynlig at TH er uskyldig enn at han er skyldig. Det er også veldig negativt at noen forhåndsdømmer mennesker som kan være uskyldige. Jeg er glad for at dere er mange som bidrar med kloke og gode innlegg som kan motvirke forhåndsdømming av mennesker.
Grunnen til at jeg noen ganger spør om link er stort sett pga at den som jeg spør har skrevet en påstand som jeg ikke har lest i noen avisartikler. Jeg forsøkte å sende PM, men det gikk ikke.
Citera
2020-10-10, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes at det er mer interessant om vedkommende som påsto at det ikke var mulig å forhandle med kidnapperne, begrunner påstanden sin, enn at så mange bombanderer z-z-z med brukerangrep.
Jeg mistenker at årsaken er mangel på argumenter.

Og når det gjelder den døra, er det ikke ryddigere å si; "Sorry, jeg tok feil - trodde det sto dørkarmen i artikkelen".

Med den lille informasjonen vi har, så må vi klare å sitere rett.

Hvorfor må hun si sorry tok feil, når det ikke er noe å henge seg opp i? z-z-z vet jo dette.
z-z-z ville jo aldri påpekt det på en slik måte hvis det kom ifra deg f.eks.
Spiller jo ingen rolle om hun sier dørkarm, døra eller dørbladet, når alle vet hva det dreier seg om.
Blir som det med tøflene. Noen sier tøfler, noen sier slippers, andre sier sandaler, men det spiller jo ingen rolle.
Citera
2020-10-10, 19:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Dette er en spenstig tanke: Hvis TH blir dømt kan han måtte ta hele regninga for etterforskninga på sikkert mer enn 100 millioner.

https://www.nrk.no/norge/tidligere-polititopp-lanserer-mulig-soksmal-i-hagen-saken-1.15002827

Edit: Han som er så god på investering bør snart vurdere å tilstå for å ta ned risiko.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-10 kl. 20:01.
Citera
2020-10-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-) Du har rett i at jeg har en grundkänsla av at TH er uskyldig. Jeg mener at det er mer sannsynlig at TH er uskyldig enn at han er skyldig. Det er også veldig negativt at noen forhåndsdømmer mennesker som kan være uskyldige. Jeg er glad for at dere er mange som bidrar med kloke og gode innlegg som kan motvirke forhåndsdømming av mennesker.
Grunnen til at jeg noen ganger spør om link er stort sett pga at den som jeg spør har skrevet en påstand som jeg ikke har lest i noen avisartikler. Jeg forsøkte å sende PM, men det gikk ikke.

Så har jag också uppfattat dig här i tråden.
Citera
2020-10-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Brevet er et følelsesutbrudd fra HHB2, yngste datter, angivelig skrevet høsten 2019 til avgående riksadvokat, og aldri sendt til hverken avgående eller påtroppende riksadvokat, men plutselig offentliggjort i Dagbladet i juni 2020. Det later til at barnas bistandsadvokat Ståle Kihle har tatt initiativ til offentliggjøringen.

Brevet later ikke til å være hverken redigert for å klargjøre budskapet, eller korrigert for logiske brister.

Den mest spesielle feilslutningen er at kommunikasjon via bitcoins ville sette AEHs liv i større fare enn å ikke respondere på den måten angivelige kidnappere krevde. Samtidig skriver HHB2 også at bitcoin-kommunikasjon satte hennes eget liv og barnas og ektemannens liv i større fare enn om man trosset angivelige kidnapperes kommunikasjonskrav, og forholdt seg helt taus.

Videre hevder HHB2 at å i det hele tatt svare via bitcoins ville skape mistanke hos angivelige kidnappere om at familien hadde kontaktet politiet og fikk hjelp fra politiet. Som om en rik mann som TH ikke kunne ha kjøpt seg private tjenester for å håndtere kryptovaluta-kommunikasjon.

Og så hevder HHB2 at å kommunisere med angivelige kidnappere via bitcoins = å bekrefte at TH ville innfri løsepengekravet. Mens hensikten med kommunikasjon var å flytte videre kommunikasjon over til for eksempel Monero, som ville gi bedre muligheter for å avtale livsbevis, eller avtale å flytte videre kommunikasjon over på en bedre egnet kommunikasjonsplattform. Dette ville vise at TH hadde både evne og vilje til å forhandle med angivelige kidnappere for å få AEH løslatt. Hva kunne være galt med en slik fremgangsmåte i de første dagene etter forsvinningen? Jeg må bare riste på hodet.

Dette er absurditeter presentert som logikk. Men henger ikke på greip. HHB2 snur saken helt på hodet, når hun baserer seg på vurderinger og råd fra Tom.

Det er så mange absurditeter presentert som logikk i brevet, at det ikke går an å gå igjennom alle i et kort innlegg her.

Her er lenke til hele brevet slik det er gjengitt i Dagbladet 11. juni 2020.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199

Vel, jeg kom på at det var noen skriverier i avisene om alvorlige mangler ved bygningene TH leide ut, og at TH som byggeier og utleier nektet å overholde sine forpliktelser med vedlikehold, brannsikring osv. Det hadde vært mange klager, uten at byggeier responderte, og klagerne hadde gått til avisen med misforholdene.

Det kan hende at GHH ikke ville være med på disse uansvarlighetene lenger?

Det er det eneste jeg kommer på som det har vært skrevet noe om.

Jada. Jeg leste brevet da det ble offentliggjort, og min umiddelbare reaksjon var at brevet til fulle viste at politiet var ukoordinerte, uprofesjonelle og fordomsfulle.

Du skrev at brevet var skandaløst, og jeg må ærlig talt innrømme at så langt jeg kan se det, peker du ikke på en eneste skandale i ditt svar.
Citera
2020-10-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg antar du mener at jeg skriver som om jeg er høyt hevet over andre?

Eller var det andre ting du hadde i tankene?

Siden du vet bedre enn politiet så må du ha unike kunnskaper eller et oppblåst selvbilde.

Så hvordan føles det å være bedreviter ?
Citera
2020-10-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Siden du vet bedre enn politiet så må du ha unike kunnskaper eller et oppblåst selvbilde.

Så hvordan føles det å være bedreviter ?

Jeg vet selvfølgelig ikke bedre enn politiet, jeg bare påpeker at vi ikke har grunn til å stole på dem.
Citera
2020-10-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg vet selvfølgelig ikke bedre enn politiet, jeg bare påpeker at vi ikke har grunn til å stole på dem.

De fleste gjør nok det, og kanskje spesielt i denne saken.
Citera
2020-10-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette er en spenstig tanke: Hvis TH blir dømt kan han måtte ta hele regninga for etterforskninga på sikkert mer enn 100 millioner.

https://www.nrk.no/norge/tidligere-polititopp-lanserer-mulig-soksmal-i-hagen-saken-1.15002827

Edit: Han som er så god på investering bør snart vurdere å tilstå for å ta ned risiko.

Nei, Rohde er fullstendig blåst som vanlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in