2020-06-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja,enig-tilgang til arkivet er bra!
Generelt er jeg ikke imponert over journalistene i noen av avisene om denne saken.
Mye skurrer også vedr. politiet,da de er konsekvente på å ikke gi detaljer i intervjuer som er i videoer/offentlig -men samtidig så legges det ut drypp av detaljer mange gng.pr mnd. som pressen gir videre.
Det er jo opplagt at etterforskerne gir detaljer på bakrommet til noen journalister.
Detaljer som virker som bagateller,og ikke sterke beviser. Sånn at det lå igjen en bukse,håndkle osv.

Mitt inntrykk er at det lekker hele tida - men aldri noe som er i THs favør. Ta denne ektepakten. Den fremstår svært urimelig. Samtidig opplyses det om at TH er "grillet" om denne avtalen. Gjennom flere avhør. Men hvorfor får vi da ikke høre THs versjon? Spør ikke media politiet om dette? Har media spurt og fått svaret: "Politiet kan ikke kommentere dette av hensyn til etterforskningen".
Citera
2020-06-12, 17:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror det handler om å manipulere barna i årevis til å se på mor som en felles fiende. Det er vanskelig, men har gjennom historien vist seg mulig. Saken i seg selv er historisk, trolig også på verdensbasis, så det er absolutt ikke en umulig tanke.
Mye som taler i mot. Flere av barna har fått egne barn og virker som de har gått videre i sine liv. Deres samlende motiv er vanskelig å se. Passer heller ikke med noen form for statistikk eller logikk. Å basere en hypotese på et mulig kallenavn virker tynt.

Så lenge man ikke vet noe mere om familieforholdene synes jeg det er vanskelig å si.
Men som sagt, man får se etterhvert hva som kan komme frem.
Citera
2020-06-12, 17:04
Medlem
Citat:
Jeg tror alle fire, de samtykket tydeligvis tidlig til telefonavlytting, så de gikk ikke på en smell på den måten heller.

Alle annen kommunikasjon mellom TH og evt. medhjelper enn noen innad i familien tror jeg ville blitt avslørt.

Ja det er sant.... Håper den teorien ikke stemmer og at de rett og slett bare ikke har sosiale antenner. At det er derfor de sier og gjør så mye mistenkelig/dumt/ødeleggende
Citera
2020-06-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Tja, en vilkårlig noldus med kryptokompetanse og frekkhetens nådegave ville ganske sikkert ha gjort hva han kunne for å holde seg unna politiet med millionbelønningen sin.

Det kan ha kostet TH dyrt om han har overført penger til seg selv, til Monero-kontoen nevnt i trusselbrevet.

Om politiet greier å knytte TH til trusselbrevet, så er han ferdig. Eller, om politiet finner dataenheten TH har brukt til å administrere Monero-kontoen, så er det rett i arresten og 21 års fengsel.

Da kan du lolle da.

Du burde kanskje også registrere at TH stilte spørsmål ved påstander om hvilke objekter som lå igjen i huset før pengene ble overført.

Uansett så er det jo relativt enkelt, ift å konstruere en kidnappingshistorie så er det null nada nix behov for å overføre pengene til en vilkårlig tosk som utgir seg for å være delaktig etter mediastorm rundt historien, tvert imot vil det gjøre ting vanskeligere. Din evne til å tenke logisk er som vanlig ikke-eksisterende.
Citera
2020-06-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Apropos, et indisium i saken påtalemyndighetene bygger er vel at når TH forklarer dette (utfetad) til politiet, vet han ikke at rett etter at han reiste på jobb, sendte SMS til datter om at hytteturen av avlyst.

Så de satt neppe og snakket om hvordan de gledet seg turen.

Hvorfor lyver TH her?

Forutsatt at AEH sendte SMS-en, noe jeg tror hun gjorde.

Nå var det med å glede seg til hytteturen bare et eksempel på en vanlig konversasjon. Ser nå at at det var ett "uheldig" eksempel. Poenget var at så vidt jeg vet har det ikke kommet ut noe som helst som indikerer at de har sett hverandre eller snakket sammen den morgenen. Er ikke det sånn klisje mediene pleier å komme med som jeg diktet opp?
Omstendighetene rundt hytteturen er suspekte i seg selv ja. Gir lite mening, som resten av saken.
Citera
2020-06-12, 17:17
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Mitt inntrykk er at det lekker hele tida - men aldri noe som er i THs favør. Ta denne ektepakten. Den fremstår svært urimelig. Samtidig opplyses det om at TH er "grillet" om denne avtalen. Gjennom flere avhør. Men hvorfor får vi da ikke høre THs versjon? Spør ikke media politiet om dette? Har media spurt og fått svaret: "Politiet kan ikke kommentere dette av hensyn til etterforskningen".

Blir vanskelig når TH nekter avhør?
Citera
2020-06-12, 17:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Mye som taler i mot. Flere av barna har fått egne barn og virker som de har gått videre i sine liv. Deres samlende motiv er vanskelig å se. Passer heller ikke med noen form for statistikk eller logikk. Å basere en hypotese på et mulig kallenavn virker tynt.

Så lenge man ikke vet noe mere om familieforholdene synes jeg det er vanskelig å si.
Men som sagt, man får se etterhvert hva som kan komme frem.
Hypotesen baserer seg ikke på kallenavnet, det gjør bare det utenkelige mer tenkelig. Hvis man legger sammen hva vi her inne har av hva som skjedde 31.10.20 er det den mest sannsynlige hypotesen.

Hva politiet har, er garantert mye annet, så jeg kan selvfølgelig ikke vite om denne hypotesen holder vann, men ingen her inne har greid å rokke ved den uten at det eneste argumentet er: «ulogisk, uvirkelig, spinnvilt» osv.

Sånne argumenter holder ikke for å knuse en hypotese, da oppnår de skyldige bare akkurat det de regnet med.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-12 kl. 17:23. Anledning: Retting
Citera
2020-06-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Dersom TH står bak synes jeg ex-bryteren GHH er den som utpeker seg som sannsynlig partner hvis jeg skulle valgt hvem som burde ses på med lupe. Han ble ikke intervjuet før i januar 2019, og fram til da visste han ikke om saken sa han. Han hadde altså tydeligvis ikke pratet med politi (avhør).
Men om han kan ha noe med saken å gjøre, det har jeg absolutt ingen forutsetning om å si noe om, hverken om det er mulig eller om han er typen til det, eller om han har alibi eller noen ting. Men det er klart at med 25 år som TH sin aller nærmeste partner så er det naturligvis grunn nok til at han sikkert har vært i søkelyset.

Hvis TH står bak må det være lojalitet i bildet. Og det må være noen som har møtt ansikt til ansikt hele tiden, på naturlig måte. Da er isåfall GHH en av kanidatene som TH sin høyre hånd i en hel levetid omtrent, og har vel vært med TH i alt som er bygd opp gjennom de 25 årene. Der er det isåfall sterke bånd av lojalitet. Kjenner vel alt om både motgang og medgang og alt av hendelser under veis. Det sier jo sitt sånn sett, uttrykket "høyre hånd", som var hans egen omtale om seg selv.
Edit: Det forutsetter at GM2 har samme motiv antar jeg. Hun måtte fjernes.

Så møttes de i huset rett før hendelsen, og de har også møttes i Sloraveien i etterkant iflg hva han sa. De har hatt kontakt på trening osv iflg GHH sitt intervju. Han har også sagt mye som mange synes skurrer i sine intervju, sier mye rart og ulogisk.

At de skal ha møttes for å diskutere eierskap i Kondis Lørenskog i tidene etter hendelsen, og at han sier at de IKKE HAR SNAKKET OM SAKEN, synes jeg virker veldig merkelig også. To så nærstående må da ha snakket om saken? Med mindre GHH faktisk selv er usikker på om TH har gjort det, for da vil han jo ligge lavt ifht å nevne saken.

Angående Kondis treningssenter. De har vel bare små eierandeler der(25% hver), og dette er et lite treningsenter og en fillesak for TH ifht hva annet han står i. Skal noe diskuteres rundt det treningsenteret er det vel isåfall naturlig med hele styret til stede for å ta en seriøs prosess om det? Sånne ting synes jeg virker merkelig. Kondis Lørenskog kan umulig være noe viktig case for TH. Sånn tenker jeg ihvertfall.

Men kan hende at GHHer utelukket fra saken pga alibi osv for lenge siden. Politi hadde nok hanket han inn hvis de fant noe som skurret på han.

Ja det var det jeg tenkte, men ville ikke kaste ut navn jeg ikke kjenner🙂 Det beste for TH, om han er GM, er jo å gi en kort beskjed, (kanskje på et kaffebesøk) så tar GM2 all videre kontakt med forskjellige aktører. Og TH er da så distansert som overhode mulig fra alt som har foregått, og den eneste som kan avsløre ham er like skyldig.

Edit: Det forutsetter at GM2 har samme motiv antar jeg. Hun måtte bort.
Senast redigerad av Lurenskog 2020-06-12 kl. 17:29.
Citera
2020-06-12, 17:31
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hypotesen baserer seg ikke på kallenavnet, det gjør bare det utenkelige mer tenkelig. Hvis man legger sammen hva vi her inne har av hva som skjedde 31.10.20 er det den mest sannsynlige hypotesen.

Hva politiet har, er garantert mye annet, så jeg kan selvfølgelig ikke vite om denne hypotesen holder vann, men ingen her inne har greid å rokke ved den uten at det eneste argumentet er: «ulogisk, uvirkelig, spinnvilt» osv.

Sånne argumenter holder ikke for å knuse en hypotese, da oppnår de skyldige bare akkurat det de regnet med.
Det jeg mener ikke er logisk, eller "ikke rokker ved den" er det jeg nevnte i forrige post.
Tror ingen ønsker å "knuse" en hypotese. Dette er ingen konkurranse.
Citera
2020-06-12, 17:41
Medlem
Heisann! Første post, men har lest til og fra her en stund. Veldig interessant tråd å følge. Har sikkert blitt nevnt, men angående GHH som mulig medhjelper:

Han står oppført som leder i et firma som har adresse praktisk talt i Østmarka. Kort vei dit fra Sloraveien. Kanskje derfor man ikke har fått særlig informasjon om evt. biler i området fra kameraovervåkning, eller bomringer etc.

Tenker Østmarka (også uavhengig av GHH) er et ideelt område å operere i når det gjelder å kvitte seg med lik og beviser. Direkte adgang, ingen reagerer på bålrøyk, dype myrer, etc. Man kan gå med stort utstyr og store sekker under dekke av friluftsliv o.l.

PS:Noen skrev at ekteskapsproblemer for 30 år siden ikke er relevant? Neivel, og kanskje ikke konfliktene i seg selv er det. Mener likevel det kan fortelle en del om reaksjonsmønster og adferd hos folk ved konflikt, som kan ha relevans til konflikter seinere.
Citera
2020-06-12, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Heh, jeg trodde faktisk dette var allmennkunnskap blant de som er noe som helst interessert i kriminologi og rettsmedisin😄 tror du må bruke en større hammer...😇

Citera
2020-06-12, 18:22
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus

Det svaret som er standar hver gang det er videointervjuer,er ikke standarsvar ellers -hvordan skulle det ellers ha lekket så mye? Det er en strategi om å grave etter alt som er i TH disfavør,og ingen detaljer som er i hans favør -Det er dette som er fakta.
De er forpliktet til å søke både for å finne tegn på uskyld og skyld.
Det går ikke begge veier i lekkasjer nei.
Er ikke dette da litt som forhånds prosedering?
De detaljene som er lekket (Selv om politiet bestemt sier de ikke kan lekke?) ...
virker bare som ubetydeligheter f.eks. hvilken side av et bord mobilen pleide å ligge,2 utgående anrop borte fra en eldre Nokia (som har lav lagring på alt) osv.
Meget lite som lukter virkelige beviser å komme med.

Annet: Undrer meg stadig over at ikke TH sammen med barna,eller barna alene gikk ut med en kraftig Appell på TV i fjor -til Gjerningsmennene (Bring mamma/mormor tilbake o.lign.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in