2020-01-25, 02:00
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis det er slik, og hvis han har et kameratnettverk som innehar så mye makt, ville ikke disse ev kameratene også kunne ha greid å få stoppet etterforskningen av saken (for lenge siden) på en eller annen måte, før det ev kommer så langt som til arrestasjon?
Jo, det kunne vel være...... men kanskje nettverket ikke har innflytelse direkte i politiet men i domstolene?
Citera
2020-01-25, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Jeg tenker på nytt her.....
Kanskje plan B, om han blir arrestert, er at han har etterlatt så lite bevismateriale for et drap at det ikke holder til tiltale, eller at et kamerat-nettverk sørger for at det ikke blir tatt ut tiltale?

Tror kamerat-nettverk oppløser seg og forvitrer når det blir kjent at mannen har planlagt og forsettlig drept sin kone.

Ved drap i affekt ville nok en eller to gamle venner latt være å vende han ryggen.

Men med denne forferdelige fakede kidnappingshistorien? Nei, her forsvinner venner og bekjente og forretningspartnere som dugg for solen. Han har nok merket det allerede.
Citera
2020-01-25, 02:03
Medlem
Citat:
Bare fordi jeg er nysgjerrig: hvorfor tror du det? Har du plukket opp på noe som tyder på dette?
Jeg har ikke lest noe som direkte antyder dette. Men jeg har det på følelsen, grunnet hva Brøske har sagt i det siste, måten han sier ting på, og det at politiet for flere uker siden fortalte at de skulle søke aktivt etter AEs lik, og etter at jeg leste om de hundene fra artikler om krim-saker postet tidligere på fredag kveld.
Citera
2020-01-25, 02:04
Medlem
Citat:
Men hvorfor lykkes han ikke i dette da? Var det for oppkonstruert og sært, eller var det timingen.... at "kidnapperne" drøyde altfor lenge med å høre fra seg?

Politiet luktet lunten og skjønte tegningen.

For oppkonstruert pluss total mangel på spor etter ekte kidnappere.
Citera
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Jeg har ikke lest noe som direkte antyder dette. Men jeg har det på følelsen, grunnet hva Brøske har sagt i det siste, måten han sier ting på, og det at politiet for flere uker siden fortalte at de skulle søke aktivt etter AEs lik, og etter at jeg leste om de hundene fra artikler om krim-saker postet tidligere på fredag kveld.
Ok, da kjører vi på den.
Citera
Medlem
Citat:
Jo, det kunne vel være...... men kanskje nettverket ikke har innflytelse direkte i politiet men i domstolene?
Det er klart! Det tenkte jeg ikke på.
Citera
2020-01-25, 02:08
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Det er klart! Det tenkte jeg ikke på.
Det var bare en tanke, men jeg tror nok at denne forsvinningsaken har fått mye mer oppmerksomhet enn hva han drømte om.
Citera
2020-01-25, 02:11
Medlem
Citat:

Har de hatt hunder og sniffet i kjelleren i Sloraveien igjen?

Eller mener du at politiet har sporet AEHs levninger, uten å offentliggjøre hva de har funnet?
Citera
2020-01-25, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Har de hatt hunder og sniffet i kjelleren i Sloraveien igjen?

Eller mener du at politiet har sporet AEHs levninger, uten å offentliggjøre hva de har funnet?

Til det fetade: Ja, det mener jeg at de kan ha gjort. De er vel ikke pliktig til å offentliggjøre et slikt funn med en gang, dersom det fremdeles gjenstår enkelte etterforskningsoppgaver (som prøvetaking og analysering av disse og sammenligning av prøver fra funnstedet og prøver fra den mistenktes bil, klær osv)?
Jeg har forstått det slik at de visste hvor de skulle lete.

En ting er at spesialtrente hunder kan finne lik. Men jeg leste også om spesialtrente hunder som kunne finne blod på klær som ikke bare var vasket en gang men flere ganger. Slike hunder kan nok også finne blod på feks andre flater som har vært vasket grundig.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-25 kl. 02:38.
Citera
2020-01-25, 06:46
Bannlyst
Citat:
Hvis han er skyldig og det nærmer seg arrestasjon, hva kan da være en plan B? Reise utenlands og skjule seg?

I dagens samfunn er det vanskelig å skjule seg siden flere og flere har internett og får tilgang til interpols etterlysning av TH. Men kanskje han har en plan B fluktplan. Kanskje han har et lite hus på landsbygda i et eller annet u-land, Romania f.eks, kjøpt i et annet navn, og så har han en safe støpt ned i sementgulvet som inneholder flere millioner kroner i Dollar, Euro, rumenske Lei + noen gullbarer.
Det må jo være et land som han kan komme seg til uten å måtte bruke pass eller fly.
Citera
2020-01-25, 07:02
Bannlyst
Citat:
Til det fetade: Ja, det mener jeg at de kan ha gjort. De er vel ikke pliktig til å offentliggjøre et slikt funn med en gang, dersom det fremdeles gjenstår enkelte etterforskningsoppgaver (som prøvetaking og analysering av disse og sammenligning av prøver fra funnstedet og prøver fra den mistenktes bil, klær osv)?
Jeg har forstått det slik at de visste hvor de skulle lete.

En ting er at spesialtrente hunder kan finne lik. Men jeg leste også om spesialtrente hunder som kunne finne blod på klær som ikke bare var vasket en gang men flere ganger. Slike hunder kan nok også finne blod på feks andre flater som har vært vasket grundig.

Med alt hemmeligholdet som vi har tidligere har sett i saken, så ville jeg ikke blitt overrsaket om dem holdt det skjult en stund om dem hadde funnet liket.
Saken er så spesiell siden politiet har så veldig lite å gå på bevismessig, at her er det viktig å holde ting hemmelig slik at TH ikke kan tilpasse sine forklaringer, og øve seg underveis på hva han skal si.
Det gjelder å sørge for at ikke GM er et skritt forran hele tiden.
Citera
2020-01-25, 08:17
Medlem
Jeg fikk et klart syn i natt med frysninger og varmestråling. Jeg har aldri trodd på snåsamannen eller lignende, men dette var creepy. Gravrøysene i Fjellhamar bør det letes. Jeg har tidligere pekt ut skogområdet nord for huset. Men var ikke klar over hva som var der bortsett fra et tjern. Nå oppdaget jeg gravrøysene. Om man leser skiltet på google images fra gravrøysene kan de tidligere brukt av de gjenlevende til å markere sin makt og posisjon i samfunnet.
Dette strider mot min tidligere teori om at det er noen andre utenforstående. Det kan det fortsatt være også, men at skylden skal plasseres hos noen svært bevist og planlagt. Kan plasen ha en symbolisk verdi? Kam det være noen andre i familien? Er dette et turområde rett i nærheten som ofte er besøkt.

Gravere, grav i dette. Her tror jeg svaret ligger fremfor hemmelige bunkersanlegg støpt i en kjeller som er gravd ut for hånd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in