Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Det er nettopp det. Ut fra det vi kjenner til mener jeg det logiske svaret må være at TH drepte AE og skjulte levningene i løpet av natten.
TH iscenesatte så en fingert kidnapping, med fake telefonaktiviteter for å forskyve drapstidspunktet, og manipulerte sporene etter drap i huset, såkalt villedning.
Jeg greier ikke å se det annerledes.
Jeg tenker at dersom TH har drept AE og fraktet henne vekk om natten, har han også stått for det andre - kryptorigg, trusselbrev, rengjøring etc. Da er SE sin tilstedeværelse sannsynligvis en ren tilfeldighet.
Hva er det egentlig politiet mener når de sier de ikke tror SE har utført selve drapet, men at han likevel er involvert? Jeg tenker jo han er den så langt beste kandidaten til å ha fraktet henne vekk. Rett og slett fordi det ville frita TH for den mest kummerlige og risikable oppgaven det tross alt er å "kvittes med kropp". Ville det ikke vært temmelig risikabelt for ham å håndtere et lik i et sånt omfang?
Det var snakk om at politiet av ukjente grunner unnlot å finkjemme TH for spor, og at de straks burde kledd ham i en slags vernedress for å unngå sporsmitte. Det hadde vært skjebnesvangert for ham hvis han var full av død hvis politiet sjekket klær osv.