2026-09-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det har jeg ikke påstått. Selv om liket blir fjernet med en gang, vil det avsettes spor etter drapshandlingen i boligen. Jeg tviler også på om du kunne lurt en likhund ved å pakke et lik inn i byggplast i 0 grader, dersom det ble liggende en stund. Likhunder kan reagere på svært små mengder luktmolekyler.

Det spiller ingen rolle hvilke spor som er avsatt når du selv har en plausibel forklaring på funn av for eksempel ditt eget dna på et drapsåsted. Og et solid alibi.

Når du ikke har det etter for eksempel blodvask hvor du har vært i kontakt med både klut og bøtte du ikke kan gi plausibel forklaring på fjerner du klut og bøtte.

At bøtta og kluten er fjernet fra SV4 forteller derfor at personen som angrep henne ikke har den tilknytningen som fordres for å ta i bruk dette i SV4 og med det ikke kunne gi en plausibel forklaring på slike funn om kluten og bøtta ble i boligen.
Citera
2026-09-07, 16:13
Medlem
Citat:
Når opplyste politiet om at hun var død da hun ble fraktet vekk? (Eller "sten død" som du har skrevet utallige ganger i tråden)

De har opplyst hauger av ganger at de mener hun ble drept i sitt eget hjem. Alle siktelser i saken, sett bort fra RU sin, lyder på drap eller medvirkning til drap. Også den siste siktelsen, hvor halvt sovende GHH valgte å gi en forklaring på hvorfor siktelsen lyder som den gjør. Vi etterforsker et drap.

Så må jo du gjerne, selv om det ikke sies, tro at de mener hun ble fraktet bort i live. Jeg legger sammen to pluss to lett.
Citera
2026-09-07, 17:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg er enig i at det er litt spesielt å være "1000% sikker" på at gjerningspersonene ikke gikk opp trappen. Det har han ingen grunn til å være, selv om han var overbevist om at sporene på toalettet i 1.etasje var fra bortføringen. Men trusselbrevet ga TH muligheten til å utsette å kontakte politiet, dersom han hadde hatt behov for det, og han trengte heller ikke mase på politiet om at de skulle sette i gang med åstedsundersøkelser.

Det er ikke bare spesielt i seg selv. Det er enda mer mistenkelig i lys av sønnens påståtte "uhell", og det faktum at TH unnlot helt å fortelle om det helt til han ble informert om funn av glassbiter, over tre måneder senere. Man skulle tro politiet ganske tidlig i etterforskningen ba om detaljerte opplysninger om tiden i forkant av forsvinningen. Inntrykket mitt er at de gjorde dette, ikke bare fra TH, men også fra de andre i familien.

Min foreløpige konklusjon her er at TH ikke ønsket at politiet skulle finne ut at noe hadde foregått på badet i andre etasje, og at han ikke nølte med å lyve da han ble spurt om det.
Citera
2026-09-07, 18:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hun ble nok fraktet bort minutter etter hun var tatt av dage.

Ja, det er bare så merkelig. At ingen har sett noe. Fugletitteren som la merke til en BMW eller Amarok som kjørte over plenen. Nabo Skansen som la merke til at en varebil hadde hvite skilter når den egentlig skulle hatt grønne. Barndomsvenn til sønnen, som hørte høylytt bråk uker før jul. Men noe lik båret ut er det ingen som har sett.
Citera
2026-09-07, 18:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det har jeg ikke påstått. Selv om liket blir fjernet med en gang, vil det avsettes spor etter drapshandlingen i boligen. Jeg tviler også på om du kunne lurt en likhund ved å pakke et lik inn i byggplast i 0 grader, dersom det ble liggende en stund. Likhunder kan reagere på svært små mengder luktmolekyler.

Forråtnelsesprosessen starter ikke når det er så kaldt.
Det er nok for og imot når det gjelder drept i S4 på oppdrag fra TH. Det er for og imot når det gjelder kidnapping for løsepenger, og det er for og imot det å frakte henne til fjellet for å drepe henne der eller på vei opp dit. Selv tenker jeg nok som de fleste andre at det er TH som står bak. Om han enten har drept henne selv og fått hjelp av sønnen, eller om han har leid inn folk. Det er dette med motiv, løgner osv. Det er rett og slett ingen ting som tyder på en kidnapping.
Senast redigerad av Skaanseth 2026-09-07 kl. 18:43.
Citera
2026-09-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er rett og slett ingen ting som tyder på en kidnapping.

Og at TH likevel betaler løsepenger viser bare at han desperat ønsket å holde politiet på kidnappingssporet videre. Men mulig han måtte betale også, det var tide å gjøre opp for "bistanden"
Citera
2026-09-07, 22:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Og at TH likevel betaler løsepenger viser bare at han desperat ønsket å holde politiet på kidnappingssporet videre. Men mulig han måtte betale også, det var tide å gjøre opp for "bistanden"

For ikke å glemme pressekonferansene fra Holden på sensommeren og høsten 2019, der han fremholdt
et håp om at AE var i live etter ti måneder, samtidig som politiet erklærte at de etterforsket et drap
forsøkt kamuflert som kidnapping.

Slik jeg ser det, gikk han der ut som noe mer enn kun bistandsadvokat.
Han kontradikterte politiet. Det er primært en forsvarers oppgave.
Citera
2026-09-08, 03:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Han betaler løsepenger for å få livsbevis, noe som uteble. Og så rett før han skal avhøres av kripos (der Haris Hrenovica kaller han pjusk), så sender han beskjeden "jeg vill betala" til de såkalte kidnapperne. Han vil liksom betale enda mer når det nærmer seg avhør, og der han har status som siktet.
Citera
2026-09-08, 03:28
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
For ikke å glemme pressekonferansene fra Holden på sensommeren og høsten 2019, der han fremholdt
et håp om at AE var i live etter ti måneder, samtidig som politiet erklærte at de etterforsket et drap
forsøkt kamuflert som kidnapping.

Slik jeg ser det, gikk han der ut som noe mer enn kun bistandsadvokat.
Han kontradikterte politiet. Det er primært en forsvarers oppgave.

Holden skjønte nok tidlig at TH var den som sto bak. Han er jo tidligere politiadvokat.
Han fremsto som familiens bistandsadvokat, men på papiret var han kun THs advokat (slik han sa det selv).
Han skjønte at TH kom til å bli siktet, og at det da ville bli et dilemma om han skulle være familiens bistandsadvokat. Når politiet gikk ut og skiftet status til "drept i Sloraveien", så satte Holden seg på bakbeina. Dette var han ikke enig i, selv om han ikke har noe innsyn direkte i teknisk etterforskningsmateriale. Han sa noe slikt som "jeg skal gå inn til dem etterpå og ta meg en prat med dem".
Klart, er hun drept i Sloraveien, så peker jo alt mot TH. Så han tok denne forsvarsposisjonen allerede fra første stund. Så, selv THs advokat har helt fra starten av forstått at det ikke er noen kidnapping, men at det er TH som står bak.
Citera
2026-09-08, 11:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Holden skjønte nok tidlig at TH var den som sto bak. Han er jo tidligere politiadvokat.
Han fremsto som familiens bistandsadvokat, men på papiret var han kun THs advokat (slik han sa det selv).
Han skjønte at TH kom til å bli siktet, og at det da ville bli et dilemma om han skulle være familiens bistandsadvokat. Når politiet gikk ut og skiftet status til "drept i Sloraveien", så satte Holden seg på bakbeina. Dette var han ikke enig i, selv om han ikke har noe innsyn direkte i teknisk etterforskningsmateriale. Han sa noe slikt som "jeg skal gå inn til dem etterpå og ta meg en prat med dem".
Klart, er hun drept i Sloraveien, så peker jo alt mot TH. Så han tok denne forsvarsposisjonen allerede fra første stund. Så, selv THs advokat har helt fra starten av forstått at det ikke er noen kidnapping, men at det er TH som står bak.

Da politiet første gang offentliggjorde hypoteseskiftet, 26. juni 2019, sa de ingenting konkret om at de mente Sloraveien 4 var åsted for drapet. Like fullt gikk Holden rett i forsvarsposisjon like etter pressekonferansen og erklærte seg uenig med politiet. Nå er det vel fullt lov for ham å mene at politiet tar feil, men neppe særlig smart å flagge det synspunktet umiddelbart.

Jeg har skrevet det før, og mener fremdeles han gjorde sin klient en bjørnetjeneste ved å innta en slik holdning utad. En langt mer profesjonell vri ville vært å si at han tok politiets uttalelser til etterretning, og samtidig unnlot å kommentere saken utover det. Han burde spart skyttergravsmentaliteten til det faktisk var bruk for den, altså ikke før siktelsen mot TH ble offentlig kjent. Da gjorde han jo ganske rent bord i lagmannsretten og fikk TH ut av kasjotten. All fektingen det foregående året var bortkastet, og hadde attpåtil gjort livet langt surere for både TH og hans nærmeste familie.
Citera
2026-09-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
De har opplyst hauger av ganger at de mener hun ble drept i sitt eget hjem. Alle siktelser i saken, sett bort fra RU sin, lyder på drap eller medvirkning til drap. Også den siste siktelsen, hvor halvt sovende GHH valgte å gi en forklaring på hvorfor siktelsen lyder som den gjør. Vi etterforsker et drap.

Så må jo du gjerne, selv om det ikke sies, tro at de mener hun ble fraktet bort i live. Jeg legger sammen to pluss to lett.
Det må du gjerne dokumentere.
Citera
2026-09-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er ikke bare spesielt i seg selv. Det er enda mer mistenkelig i lys av sønnens påståtte "uhell", og det faktum at TH unnlot helt å fortelle om det helt til han ble informert om funn av glassbiter, over tre måneder senere. Man skulle tro politiet ganske tidlig i etterforskningen ba om detaljerte opplysninger om tiden i forkant av forsvinningen. Inntrykket mitt er at de gjorde dette, ikke bare fra TH, men også fra de andre i familien.

Min foreløpige konklusjon her er at TH ikke ønsket at politiet skulle finne ut at noe hadde foregått på badet i andre etasje, og at han ikke nølte med å lyve da han ble spurt om det.
Basert på kokainsporene, blodspor, forklaringen til TEH, THs alibi og utsjekking fra saken, tyder alt på at TEH er den som har hovedrollen i badekarhistorien. Om historien er sann eller ikke er det store spørsmålet. Kanskje SMSen enkelte hevder å vite om blir publisert og kan bekrefte at historien er sann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in