Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
For ikke å glemme pressekonferansene fra Holden på sensommeren og høsten 2019, der han fremholdt
et håp om at AE var i live etter ti måneder, samtidig som politiet erklærte at de etterforsket et drap
forsøkt kamuflert som kidnapping.
Slik jeg ser det, gikk han der ut som noe mer enn kun bistandsadvokat.
Han kontradikterte politiet. Det er primært en forsvarers oppgave.
Holden skjønte nok tidlig at TH var den som sto bak. Han er jo tidligere politiadvokat.
Han fremsto som familiens bistandsadvokat, men på papiret var han kun THs advokat (slik han sa det selv).
Han skjønte at TH kom til å bli siktet, og at det da ville bli et dilemma om han skulle være familiens bistandsadvokat. Når politiet gikk ut og skiftet status til "drept i Sloraveien", så satte Holden seg på bakbeina. Dette var han ikke enig i, selv om han ikke har noe innsyn direkte i teknisk etterforskningsmateriale. Han sa noe slikt som "jeg skal gå inn til dem etterpå og ta meg en prat med dem".
Klart, er hun drept i Sloraveien, så peker jo alt mot TH. Så han tok denne forsvarsposisjonen allerede fra første stund. Så, selv THs advokat har helt fra starten av forstått at det ikke er noen kidnapping, men at det er TH som står bak.