Citat:
Ursprungligen postat av
Noem
Halloj!
Jag har nyligen haft ett förhållande med en tjej som för en stund sen valt bort mig i sitt liv, hon ville ha tid att tänka och efter det totalt ignonerat mig. Vi hade alla möjliga planer och skulle fira nyår ihop (blev såklart aldrig av). Misstänkte snabbt att hon valt att köra no contact och jag gjorde detsamma. Förstod att även jag var tvungen att tänka på hur förhållandet hade sett ut och vad som ledde till uppbrottet.
Mycket har jag insett och att jag varit mer dömande än vad jag tidigare förstått. Detta gjorde att jag var ganska pushy och i hennes ögon oförstående. Anser mig förstå mer om min omgivning nu än tidigare. I efterhand inser jag att det fanns några red flags..
MEN! Något som fick mig att sjunka rakt ner genom golvet var när jag bevittna hur hon (10 år äldre) pussade sin tonåriga bror (byxmyndig) på munnen. Allt hade känts riktigt bra fram tills då, blev helt paff och visste inte hur jag skulle reagera. Blev irriterad och försökte hejda mig, lyckades konfrontera henne med en någorlunda lugn ton om beteendet då jag hade svårt att identifiera mig med det.
Hennes svar var att hon varit som en extra mamma åt honom (trots att dom delar biologisk mamma som är närvarande) men att hon inte skulle sluta pussa honom på munnen förän han själv så önska.
Jag är delad i frågan då jag inte riktigt vet vart min egen gräns går. Är det ett vettigt beteende av en vuxen syster att pussa sin tonåriga bror???
Ja det är det. Att pussa någon inom familjen på munnen är just inget konstigt alls.
Att kyssa någon eller att långsamt och lidelsefullt ”pussa” är däremot något annat.
Släpp det och gå vidare. Hur kan du ens skriva denna långa uppsats innna din korta fråga om pussar på ett syskon?