Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilket stall vinner konstruktörs-VM?
Ferrari
37,88%
25 röster
Mercedes
37,88%
25 röster
Red Bull
7,58%
5 röster
Alfa Romeo
7,58%
5 röster
Renault
3,03%
2 röster
McLaren
0%
0 röster
Toro Rosso
0%
0 röster
Haas
0%
0 röster
Force India
1,52%
1 röster
Williams
4,55%
3 röster
2019-12-07, 12:40
  #613
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
I tysk media kan man läsa att efter nästa säsong så ryktas Hamilton till Ferrari och då utan Vettel.

Finns det något öht i det ryktet tror ni?

edit länk: https://www.bild.de/sport/motorsport...9798.bild.html
Nu har jag läst artikeln.
Det verkar mest vara lösa spekulationer, typ Hamilton kör hellre en Ferrari sportbil privat än en Mercedes kombi privat. Alltså vill Hamilton köra för Ferraristallet
Det enda som stämmer i artikeln är att Vettels kontrakt går ut 2020. Och blir han inte världsmästare är han historia i stallet.
Hamilton är inte problem för Vettel snarare något bra. Att bli ersätt av en sjufaldig världsmästare är ju en ära.
Vettels problem är snarare att han kan bli ersätt Sains eller liknade och tvingas sluta stämplad som han som är för dålig för att något toppstall vill ha honom. Eller får han förnedra sig i något bottenstall som Kimi eller Alonso var tvungen att göra.
Citera
2019-12-18, 22:38
  #614
Medlem
Generalanderssons avatar
Ngn som minns vilken förare det var som pratade om viktigheten att bajsa före varje GP tävling? var en botten/medioker förare som för en 7-8 år sedan pratade öppet om detta till media, kan dock inte minnas vem det var.
Citera
2020-04-14, 19:31
  #615
Medlem
Tjena, har även jag dragits in i simracing-hypen... Någon som har tips på setup för max 4000kr? Mvh
Citera
2020-05-25, 14:11
  #616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFF-Fanet1999
Tjena, har även jag dragits in i simracing-hypen... Någon som har tips på setup för max 4000kr? Mvh

Har du tänkt köra på pc eller konsol?

Själv har jag ps4, köpte Logitechs G29 (ratt, pedaler) och tillhörande växelspak (totalt cirka 2500). Byggde en ställning av trä för cirka 200kr i virke och skruvkostnader, en fåtölj som jag hittade hos farföräldrarna.

Totala kostnaden (exklusive ps4 och tv) landade på under 3000 spänn, med lite eget bygge. Om du inte är ute efter hyper-realism rekommenderar jag att använda konsol. Fördelen med att använda en fåtölj är att det inte ser förfärligt ut när det inte används, och blir billigare.
Citera
2020-05-25, 14:14
  #617
Medlem
Finns det en tråd för formel 1 2020?

Skulle vara intressant att diskutera hur corona påverkar sporten, samt förartransfers och liknande.
Citera
2020-05-25, 15:10
  #618
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khimiya
Finns det en tråd för formel 1 2020?

Skulle vara intressant att diskutera hur corona påverkar sporten, samt förartransfers och liknande.

(FB) F1 2020
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback