Till att börja med är det fiffigt att ändra bildstorleken till en storlek de flesta kan se på sin skärm. Jag brukar göra om bilderna till ex 900 x 600 el liknande så de får plats i browserfönstret för de flesta användare.
Sedan har Du ju fått förslag kring blixt och fokus. En bild kan bli skitbra just av oskärpa, om idén bakom bilden passar till det. Flugsvampen skall egetligen ha krispig skärpa för att komma till sin rätt. De flesta som fotar digital skärper upp bilderna i efterhand med sk "oskarp mask" som finns som filter i ex photoshop. Lämnar man in bilderna till ett vanligt fotolabb brukar de göra just det automatiskt innan utskriften.
Dina bilder ser ut som nybörjarbilder. Inget att visa upp direkt men å andra sidan får man ju ingen konstruktiv kritik om man inte frågar.
Jag tycker också att fotosidan.se är en bra resurs som förutom möjligheten till bildkritik också innehåller massa guider om digitalfoto.
Så småningom kanske Du vill ha ett litet galleri på nätet. Då kan jag rekommendera Simplewiever som är gratis. Det använder jag på min sida
www.loungepuppy.com