2023-07-23, 03:26
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vart i Göteborg var den konserten?

Frihamnen.
Citera
2023-07-24, 14:29
Medlem
Geomeisters avatar
Oväntat med John Norums nya fjärde singel från skivan Gone To Stay från förra året. Här är den.
NORMA: https://www.youtube.com/watch?v=xfxxwvRFCH0

Ovanligt med singlar så sent i dessa tider.
Citera
2023-07-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag har försökt gilla Europe men dom berör mig inte alls tyvärr. Tycker inte de sticker ut så värst mycket som band heller.

Så länge du gett dem ett riktigt försök så är det ju inget av klaga på, även om jag älskar bandet, men hatar Carrie, The Final Countdown är väl en okej låt men tillhör nedersta skiktet i deras katalog o då blir den ett hat objekt när den överspelas som faan, Wings Of Tomorrow är deras bästa album med hästlängder, älskar varenda spår!
Citera
2023-09-27, 15:48
Avslutad
Strage pratade på teve på morgonen om att bandet tidigare hade en dyr ljusrigg. Finns den med på video någonstans?
Citera
2023-09-28, 15:37
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Strage pratade på teve på morgonen om att bandet tidigare hade en dyr ljusrigg. Finns den med på video någonstans?

Var det den som hamnade på skroten i London?
Citera
2023-09-28, 18:50
Medlem
Geomeisters avatar
Alldeles ny video för fristående (?) singeln Hold Your Head Up: https://www.youtube.com/watch?v=x39QVa85kLI

Finns även en Queen-inspirerad bild som gjorts för promotion av det hela.
Citera
2023-10-01, 11:50
Medlem
Geomeisters avatar
Holy Goly Batman!

Gillar nya singeln. Hold Your Head Up. Det låter inte som "gamla Europe", men bra mix mellan det nyare och det gamla. Förra skivan har jag inte återvänt till mycket. Tycker de grävde in sig för mycket i ett sound som inte skapade mycket till låtar (med undantag). Det här känns mer min stil.

Tummen upp!
Citera
2023-10-01, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Var det den som hamnade på skroten i London?

Så mycket vet jag inte om riggen. Strage sade att den fraktades över Atlanten flera gånger och var jättedyr.

Varför hamnade den på skroten? Sådana går väl att restaurera?
Citera
2023-10-01, 21:50
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Så mycket vet jag inte om riggen. Strage sade att den fraktades över Atlanten flera gånger och var jättedyr.

Varför hamnade den på skroten? Sådana går väl att restaurera?

Enligt Thomas Erdtman så ville dom köpa ny istället, han kanske inte är den mest pålitliga personen i detta vad vet jag
Citera
2023-10-01, 22:34
Medlem
Vem0ths avatar
Man kan kritisera Europes simpla låtstrukturer men tonen på gitarrerna och basen var väldigt thrashigt. Någonstans ville bandet låta som amerikanska thrashmetalband men spela hair metal, det fick bandet att sticka ut i massan.
Citera
2023-10-04, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Enligt Thomas Erdtman så ville dom köpa ny istället, han kanske inte är den mest pålitliga personen i detta vad vet jag

Han var väl bandets manager? Vad jag minns gick det inte så bra med bandets ekonomi. Intresset för rockgenren dalade också rätt hårt i början av 1990-talet.
Citera
2023-10-04, 16:59
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Han var väl bandets manager? Vad jag minns gick det inte så bra med bandets ekonomi. Intresset för rockgenren dalade också rätt hårt i början av 1990-talet.

Han påstår i alla fall att han inte har förskingrat pengar från dom, jag vet inte, de har inga skulder i alla fall, det var länge sen de löste det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in