2023-05-03, 13:59
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Ny soloplatta av Norum på väg. Med Glenn Hughes, göran edman, Kelly keeling, åge sten nilsen och Leif Sundin på sång

Ännu ny skiva? Förra året kom ju Gone to Stay. Därefter snack om Europe-skiva inom snar framtid. Denna också? Någon mer info kring skivan?
Citera
2023-05-05, 21:55
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Ännu ny skiva? Förra året kom ju Gone to Stay. Därefter snack om Europe-skiva inom snar framtid. Denna också? Någon mer info kring skivan?

Den skivan, "Gone To Stay", hade John Norum klar eller nästan klar redan 2015, fick jag för mig via nån intervju. Men Europe-aktivieter kom emellan... så det är inte förvånande att han redan är på gång med nytt.
Citera
2023-05-06, 02:09
Medlem
Citat:

Japp blev lite förvånad själv då den senaste släpptes väldigt nyligen. Blir kul att se ett nytt sammarbete mellan John och Glenn Hughes. Göran Edman på sång också gjorde mig glad. Europe-skivan kommer förmodligen spelas in rätt snart också Iaf under 2023.
Citera
2023-05-06, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Den skivan, "Gone To Stay", hade John Norum klar eller nästan klar redan 2015, fick jag för mig via nån intervju. Men Europe-aktivieter kom emellan... så det är inte förvånande att han redan är på gång med nytt.

Ja "gone To stay" var klar flera år innan den släpptes. Redan 2018 så skrev John på Facebook att den skulle släppas "snart"
Citera
2023-05-06, 23:33
Medlem
Geomeisters avatar
Tack CtrlAltDelThis och IndjansoldatHerkko för info.

Det känns som kommande plattan kan vara en Face the Truth, del 2! Glenn Hughes kan ju fortfarande prestera. Kan Göran Edman också det?
Citera
2023-05-08, 02:50
Medlem
Citat:
Tack CtrlAltDelThis och IndjansoldatHerkko för info.

Det känns som kommande plattan kan vara en Face the Truth, del 2! Glenn Hughes kan ju fortfarande prestera. Kan Göran Edman också det?

Glenn Hughes presterar verkligen både live och på skiva än idag blir intressant att höra vad dom kokar ihop. Och Göran edman är bra även han. Låten han spelade in med den där dansken häromåret var riktigt bra.
Citera
2023-06-05, 19:48
Medlem
Craiggs avatar
Göteborg är det som gäller ikväll! Gratis inträde dessutom.
Citera
2023-06-06, 00:12
Medlem
Craiggs avatar
Grym spelning i Göteborg ikväll! Särskilt kul när Joey sa "Vilket välkomnande vi får trots att vi är från Stockholm!" och så buade halva publiken.
Citera
2023-07-01, 11:15
Medlem
Geomeisters avatar
Verkar som en dokumentär om bandet är i görningen: https://blabbermouth.net/news/europe-documentary-in-the-works

Då folk mest verkar hålla sig till streamingtjänster idag skulle jag råda att kontakta Netflix eller så om samarbete. Att göra en dokumentär till något album som bara når begränsade fans känns förlegat. Vill man komma ifrån ständiga "Final Countdown"-frågor så bör man öka intresset för hela bandet hos fler.
Citera
2023-07-17, 17:44
Medlem
Äntligen lite nyheter. 15 september i år släpper Europe en singel vid namn "Hold your head up"

https://www.rocknytt.net/nyheter/151102-europe-spelar-in-ny-musik-slapper-dokumentarfilm
Senast redigerad av IndjansoldatHerkko 2023-07-17 kl. 17:46.
Citera
2023-07-19, 16:25
Medlem
Geomeisters avatar
Det ska bli intressant att höra hur pass mycket mot sitt gamla sound Europe gått på framtida singel och skiva. Är det nyanser av det gamla eller stora förändringar?
Citera
2023-07-22, 22:18
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Grym spelning i Göteborg ikväll! Särskilt kul när Joey sa "Vilket välkomnande vi får trots att vi är från Stockholm!" och så buade halva publiken.

Vart i Göteborg var den konserten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in