Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-11-09, 13:18
  #13
Medlem
Isnatts avatar
Hm, var och testade flera Rav4 idag. Modell 2015-senaste. Dom som var äldre satt jag bra i men modell 2019 så tog min keps nääästan i taket! Dom äldre hade jag flera centimeter till godo.
Har Toyota gjort bilen mindre? Kanske bara var att den var mindre nedsutten
Citera
2019-12-11, 21:59
  #14
Medlem
#1 Pyrotechnicss avatar
Bara för att uppdatera lite hur det gick för mitt bilköp. Slog till på en RAV4 från
2009 med 20000mil på mätaren. Det första som gick sönder var radion, som efter lite googling visade sig vara ett ganska vanligt problem. Jag bytte ut den till en vanlig billig stereo/radio från BRL och sen dess har det fungerat felfritt.

För någon vecka sedan började tankröret läcka bensin när man tankade fullt. Detta pga Toyotas idiotiska design att ha tankröret bakom en plastskiva i hjulhuset där all saltad snöslask och annan gegga samlas när man kör och är svårt att spola bort.

Bortsett från dessa två fel så rullar bilen på bra och gick nyligen igenom besiktningen utan anmärkning.
Citera
2019-12-11, 22:04
  #15
Medlem
Har haft 2 RAV-4,2003 och 2005 modellerna.Hade dem i sammanlagt 12 år.Inte ett enda fel!
Citera
2020-01-25, 23:51
  #16
Medlem
Isnatts avatar
Hur är rav4 hybrid?
Citera
2020-01-26, 10:24
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Hur är rav4 hybrid?

Spontant Jag "Äger" 2 såna just nu :Mkt trevliga att köra om inte annat.. Toyotas berömda kvalitet är faktist inte bara skitsnack..
Citera
2020-01-26, 14:01
  #18
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Spontant Jag "Äger" 2 såna just nu :Mkt trevliga att köra om inte annat.. Toyotas berömda kvalitet är faktist inte bara skitsnack..
Hur fungerar hybriden? När går den på bensin/el? vad drar den per mil? Pigg? Nåt som strular? Måste den underhållas på nåt vis med laddning och skit (jag har ingen praktiskt möjlighet till det)?
Citera
2020-01-26, 15:23
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Hur fungerar hybriden? När går den på bensin/el? vad drar den per mil? Pigg? Nåt som strular? Måste den underhållas på nåt vis med laddning och skit (jag har ingen praktiskt möjlighet till det)?

Hmm. Hur mkt den drar har jag tyvärr noll på.. Såvitt jag vet så kan du själv ställa in på vad den ska drivas av Via färddatorn
Citera
2020-12-07, 08:42
  #20
Medlem
Limma skinkbits avatar
Väcker denna tråden då jag har blivit lite intresserad av Rav4. Hybriden verkar vara ganska bränslesnål (långt ifrån NEDC förstås men ändå). https://www.spritmonitor.de/de/ueber...10&powerunit=2

Jag är lite drygt en och åttio, sitter man bra som förare? 360-kamera finns tydligen i vissa utrustningspaket, behövs den eller hur är sikten runt om?
Citera
2020-12-11, 09:15
  #21
Medlem
RAV4 är de homosexuellas förstaval när det skall handlas liten SUV. Skall tydligen vara nåt med just dessa stolar eller om det var något med växelväljaren om jag inte missförstått.
Citera
2020-12-11, 12:53
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparrisochbollar
RAV4 är de homosexuellas förstaval när det skall handlas liten SUV. Skall tydligen vara nåt med just dessa stolar eller om det var något med växelväljaren om jag inte missförstått.

Bra att du nämner detta, jag funderade nämligen på att köpa en RAV4, men nu när jag hör att det är korvryttarnas bil nr 1 så ändrar jag mig illa kvickt till något annat.
Citera
2020-12-11, 12:55
  #23
Medlem
Carl Serungs avatar
Fortfarande stora problem i det så kallade älgtestet:

https://teknikensvarld.se/test-provk...g-i-algtestet/
Citera
2020-12-11, 13:23
  #24
Medlem
Toyota är bra bilar om dom underhålls, men av någon anledning så verkar 90% av alla Toyotaköpare inte bry sig ett skit om sina bilar.
Har varit och kollat på några exemplar runt 10 år gamla då min bror var ute efter en och de flesta var helt slutkörda och är dom inte det så är dom extremt övervärderade. Verkar finnas väldigt få mellanting.

Alla bilar går sönder. Och även om vissa Toyotamodeller är något bättre än genomsnittet så har jag mest hört skräckhistorier om deras märkesverkstäder.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback