Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-05, 21:04
  #1
Medlem
#1 Pyrotechnicss avatar
Tjo

Funderar på att köpa en begagnad Rav4 från 2006. Den har ungefär 12000mil på mätaren och ser bra ut på bilderna, har inte möjlighet att åka och titta på den själv.

Någon som har erfarenhet av dessa? Så som jag har förstått så ska man iaf undvika dieselmotorerna men har inte hört något om bensinarna.
Citera
2019-01-05, 21:11
  #2
Avstängd
bajssmakarskitbras avatar
Det brukar vara en jättebra bil men se noga efter rost. Annars borde det inte bli problem.
Citera
2019-01-05, 21:17
  #3
Medlem
Toyota är skottsäkra bilar, sällan fel på motor eller drivlina. Det enda du bör tänka på är att vid byte av däck på vår och höst kolla dom flytande oken på bromsarna att dom inte kärvar, lätt att smörja upp.
Citera
2019-01-05, 22:20
  #4
Medlem
Jofs avatar
Köpa bil utan att titta på den?
E-handel och leverens via PostNord till Konsum?

Man måste provköra, träffa ägaren, lukta, testa, se pappren etc.
Citera
2019-01-05, 23:25
  #5
Medlem
#1 Pyrotechnicss avatar
Tack för tipsen!

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Köpa bil utan att titta på den?
E-handel och leverens via PostNord till Konsum?

Man måste provköra, träffa ägaren, lukta, testa, se pappren etc.

Bor man i obygden utan någon bil till salu inom rimligt avstånd så har man inte så mycket till val Har köpt bilar förr utan att kolla på dem. Har fungerat utmärkt!
Citera
2019-01-06, 00:01
  #6
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #1 Pyrotechnics
Tack för tipsen!



Bor man i obygden utan någon bil till salu inom rimligt avstånd så har man inte så mycket till val Har köpt bilar förr utan att kolla på dem. Har fungerat utmärkt!
Å fan😀 På kvd får man köpa så OCH får rätt objektiv bedömning av bilarna.
Citera
2019-02-05, 15:19
  #7
Medlem
droolers avatar
Köp inte från Västkusten. Om du har otur bilen blir en riktigt rostigt skrotfärdigt. Ännu värre kan hända att bilen falerar hos Bilprovningen. Motorn fungerar men bilens chassi är bara skrot.

Detta har hänt min granne.
Citera
2019-02-06, 12:09
  #8
Medlem
morkfromorks avatar
Jag har en gen1 och känner en som har en generation3 som du kollar på, de är ganska odramatiska bilar, inga fartåk direkt, extremt lättkörda iallafall med automat som min, såvida man inte lastar dem skumt uppför de sig precis som man förväntar, inga överraskningar. mekaniskt och elektriskt skapligt pålitliga.
Min är helt rostfri eftersom rullat i torrt klimat men man bör kolla upp sådant noga.
Citera
2019-02-06, 14:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #1 Pyrotechnics
Tjo

Funderar på att köpa en begagnad Rav4 från 2006. Den har ungefär 12000mil på mätaren och ser bra ut på bilderna, har inte möjlighet att åka och titta på den själv.

Någon som har erfarenhet av dessa? Så som jag har förstått så ska man iaf undvika dieselmotorerna men har inte hört något om bensinarna.


dieselmotorerna är inga vidare. fick problem med min bil redan efter några månader. Annars en mycket bra bil
Citera
2019-02-11, 13:19
  #10
Medlem
brottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #1 Pyrotechnics
Tjo

Funderar på att köpa en begagnad Rav4 från 2006. Den har ungefär 12000mil på mätaren och ser bra ut på bilderna, har inte möjlighet att åka och titta på den själv.

Någon som har erfarenhet av dessa? Så som jag har förstått så ska man iaf undvika dieselmotorerna men har inte hört något om bensinarna.

Tänk på att nya rav4an kommer ut snart, har ägt flera gen 2. Bästa stadsjeepen. Kolla gärna så du får en 4x4 då vissa e bara tvåhjulsdrivna.
Citera
2019-10-28, 18:09
  #11
Medlem
Isnatts avatar
Håller på att rangordna bilar vid ett bilköp. Rav4 är med i min topplista (Hyundai Santa Fe är också med i toppen), undrar om nån ägare har lite mer åsikter om bilen att bjuda på? Vet inte om det blir helt ny eller beg ännu.
Vad ska man inte missa att välja till när man köper en? Nån årsmodell jag bör undvika?
Jag är ute efter ett långsiktigt ägande.
Citera
2019-11-04, 20:52
  #12
Medlem
Jag tröttnade på mina lite sportiga varianter av bilar som bara strulade och gick sönder (peugoet etc) och köpte idag en rav4 på kvd till fast pris. Jag tyckte att objektet var för lockande och hade läst mkt om modellen innan. 2003-7800mil-55000kr. 2.0. 4x4. En enda ägare, en äldre dam. Inga fel på något på bilen enligt kvd förutom lite skrapmärken.

Ok köp tror ni?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback