2024-06-17, 12:15
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag syftar inte på någon utpekad "andra", utan på fenomenet "reklam" och sponsring - vilket du tycks ha missuppfattat totalt.

Det som Cluee gör reklam för finns ju - så vad menar du? Han sitter där och spelar så det kan du ju inte förneka.
Nej det kvittar givetvis inte eftersom ditt krav är att de använder varan - då måste de göra mer än att prova den för en bild om de inte skall vara fake.

Glöm inte Zlatan, Peter Forsberg, Henke Larsson, Sarah Sjöström och många många fler ... Horungar allihop förstås för att de förstår vad reklam går ut på och vilka pengar det kan generera.

Så Cluee är ju i mycket gott sällskap tillsammans med flera av våra stora ikoner i Sverige

Zlatan, Henke Larsson, Foppa och Sarah är horungar också ja. Där trodde du att du fick mig eller? Jag hade sagt upp kontakten med min egen mamma om hon gjorde spelreklam, så jag vet inte vad du försökte vinna för poäng med att namedroppa dessa iKoNeR.
Citera
2024-06-17, 12:19
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
ClueeNews har gjort mycket fel genom åren, det vet alla som följt hans kanal. Det senaste exemplet är samarbetet med BC Game. Cluee förtjänade definitivt kritik för det samarbetet, precis som jag tycker Anjo och Danjal förtjänar kritik för samarbetet med AnalysHasse.

Det jag framförallt ogillar är hur Jockes sekt gaddar ihop sig mot en enskild kreatör på det här sättet. Det påminner lite om det Verz var utsatt för av Cluee, Anjo och Jocke tidigare, även det var vidrigt. Men jag ser mycket hellre att man går på Cluee personligen än att göra som Anjo gjorde tidigare och ge sig på Cluees helt oskyldiga barn.

Rask har startat ännu en ny nyhetskanal, kommer Jockes sekt vara helt förskonande från negativa nyheter där? Rask har ju varit allt annat än opartisk tidigare, massa kritik riktas ständigt mot Chrippa och Cluee.

Vinnaren på det svenska Youtube-communityt måste vara Verz som lämnat allt drama bakom sig.

Det var väl ändå Cluee som pappa han gick på? Om man dissar någon för att den skämmer ut sitt barn så att barnet börjar gråta och sen postar det på youtube, då är det inte barnet man ger sig på bara för att barnet syns på bilden.
Citera
2024-06-17, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Det var väl ändå Cluee som pappa han gick på? Om man dissar någon för att den skämmer ut sitt barn så att barnet börjar gråta och sen postar det på youtube, då är det inte barnet man ger sig på bara för att barnet syns på bilden.

Han trycker upp en tröja med Cluees barn, använder Cluees barn som profilbild/banner på Youtube, en kanal med typ 100-200k följare. Han gör hånfulla låtar/klipp med Cluees barn. Nej, han ger sig på Cluees barn, det är han som syns på tröjan/banner/profilbild etc. Vad har hans barn gjort för att bli uthängd på det sättet?
Citera
2024-06-17, 12:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, han hängde ut barnet - gav sig på barnet - men syftet var så klart att slå mot Cluee som pappa.
Det förtar inte att det vare en uthängning och dumheter mot barnet.
Citera
2024-06-17, 12:25
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han hängde ut barnet - gav sig på barnet - men syftet var så klart att slå mot Cluee som pappa.
Det förtar inte att det vare en uthängning och dumheter mot barnet.
Hängde ut hur? Genom att visa upp honom precis som Cluee gör?
Citera
2024-06-17, 12:26
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Han trycker upp en tröja med Cluees barn, använder Cluees barn som profilbild/banner på Youtube, en kanal med typ 100-200k följare. Han gör hånfulla låtar/klipp med Cluees barn. Nej, han ger sig på Cluees barn, det är han som syns på tröjan/banner/profilbild etc. Vad har hans barn gjort för att bli uthängd på det sättet?
Ja, det är ju Cluees värdelösa faderskap som kritiseras. Han hade ju inte tryckt upp det om det var en glad unge som inte förnedras av sin egen pappa som hade postats av Cluee.
Sen tycker jag inte det var snyggt gjort bör tilläggas, men jag står fast vid att det som kritiserades var Cluee som pappa.
Citera
2024-06-17, 12:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hängde ut hur? Genom att visa upp honom precis som Cluee gör?
Det gjorde han inte - och varför du försöker förringa när Anjo går på barnen är helt obegripligt.
Är du lika sjuk som honom?

Hade jag varit Cluee så hade jag sjunkit till Anjos nivå och gjort likadant med Anjos barn. Tror du han hade nöjt sig med att knapra chips och nicka då?
Citera
2024-06-17, 12:34
Avslutad
Citat:
Ja, det är ju Cluees värdelösa faderskap som kritiseras. Han hade ju inte tryckt upp det om det var en glad unge som inte förnedras av sin egen pappa som hade postats av Cluee.
Sen tycker jag inte det var snyggt gjort bör tilläggas, men jag står fast vid att det som kritiserades var Cluee som pappa.

Mycket märklig tolkning av hela den händelsen. Hur tror du att det känns för Cluees barn? Och vad har Cluees barn gjort för fel för att bli tryckt på en tröja?

Anjo är väldigt beskyddande när folk har gett sig på hans barn, men han tvekar inte att trycka en tröja med någon annans unge för att kritisera farsan.
Senast redigerad av Brottslig 2024-06-17 kl. 12:38.
Citera
2024-06-17, 12:58
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Mycket märklig tolkning av hela den händelsen. Hur tror du att det känns för Cluees barn? Och vad har Cluees barn gjort för fel för att bli tryckt på en tröja?

Anjo är väldigt beskyddande när folk har gett sig på hans barn, men han tvekar inte att trycka en tröja med någon annans unge för att kritisera farsan.

Som sagt, tycker lika illa om alla i den där youtubefalangen så tänker inte försvara Anjo. Men jag förstår att det är Cluee han ville trycka till och inte barnet. Ungefär som när Crome hade en tshirt med Allyawans flickvän på sin tshirt under en battle. Det var Allyawan han förnedrade men flickvännen som hamnade på tshirten.
Citera
2024-06-17, 13:13
Avslutad
Citat:
Som sagt, tycker lika illa om alla i den där youtubefalangen så tänker inte försvara Anjo. Men jag förstår att det är Cluee han ville trycka till och inte barnet. Ungefär som när Crome hade en tshirt med Allyawans flickvän på sin tshirt under en battle. Det var Allyawan han förnedrade men flickvännen som hamnade på tshirten.

Du försvarar ju Anjo och ignorerar alla mina frågor. Jag lämnar det här med att vi inte är överens.
Citera
2024-06-17, 14:55
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Du försvarar ju Anjo och ignorerar alla mina frågor. Jag lämnar det här med att vi inte är överens.
Att säga att jag förstår att det är Cluees klandervärda beteende som pappa som hängs ut snarare än barnet, är inte att försvara Anjo. Jag tycker det Anjo gjorde var fel. Inget snack om saken. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Det var ju inte som att Anjo försökte framhäva sonen som klandervärd.
Citera
2024-06-17, 20:35
Avslutad
Citat:
Att säga att jag förstår att det är Cluees klandervärda beteende som pappa som hängs ut snarare än barnet, är inte att försvara Anjo. Jag tycker det Anjo gjorde var fel. Inget snack om saken. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Det var ju inte som att Anjo försökte framhäva sonen som klandervärd.

Vi kan väl vända på det, varför tror du Cluee blev förbannad på Anjo? För att han framstod som en dålig farsa eller för att Anjo ger sig på hans barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in