Citat:
Ursprungligen postat av
Annieluuv
Jag håller med Strode att spelreklam automatiskt tar bort respekten för en person jag tidigare respekterat, spelar ingen roll om de är stora ikoner. Tycker till och med det är värre när redan rika personer/stora ikoner gör det än Cluee som var desperat efter att försörja sin familj.
Varför har han sparkat Arman? Vet nån?
Jag tycker att om man tillåter de här spelformerna - vilket jag tycker är fel - så får man acceptera att de gör reklam. Jag håller med dig om att det är värre när stora ikoner med mycket pengar gör reklam än när det handlar om människor som är i behov av pengarna. Däremot tycker jag inte det är någon större skillnad på reklam och reklam. Det handlar alltid om att locka folk till köp av saker som de egentligen inte behöver.
Han har inte sagt att han sparkat Arman, utan att de avslutat samarbetet för att han själv ville göra Cluee och att Arman hade andra projekt. Om det handlar om pengar, en intressekonflikt eller om de bara "vuxit i från" varandra har han inte berättat. Det spelar väl ingen roll heller egentligen - det är ju ett val han/de är fria att göra.