2019-01-05, 01:40
Medlem
Ville bara höra mig för och se om någon annan råkat ut för samma elände som jag.

Here goes:
Lade upp en auktion på en brandvägg men råkade skriva fel modellbeteckning på den i rubriken men texten stämde överens med varan som skickades till köparen.
Senare hör köparen av sig och vill göra en retur, jag går med på detta förutsatt att han står för returfrakten vilket han inte vill göra.

Senare startar han en tvist och får samma svar av Tradera, att betala frakten och returnera eller behålla varan och släppa det. Det går en tid, ca 14 dagar och jag vinner tvisten hos Tradera då han väljer att inte returnera varan.

Två dagar efter detta får jag mejl av Tradera att PayPal nu inlett en tvist och att kunden måste få pengarna tillbaka gentemot att han skickar tillbaka det som skickats till honom. Så med andra ord samma lösning som jag erbjöd fick han också av Tradera och PayPal.

Nu när paketet kommit så har den j*veln bytt ut det jag skickade mot något annat.

Så då är mina frågar om
a) Någon här har råkat ut för något liknande?
b) Vad gör man förutom en polisanmälan och ja jag har fullständiga personuppgifter på honom.

Uppskattar all hjälp som går att få!
Citera
2019-01-05, 01:54
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag tycker du i första hand skall göra en Polisanmälning. Han är möjligtvis kunnig inom bedrägeriområdet och med störst sannolikhet gjort detta förut. Men sedan tycker jag att du tar kontakt med Tradera för att rapportera honom.
Citera
2019-01-05, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Jag tycker du i första hand skall göra en Polisanmälning. Han är möjligtvis kunnig inom bedrägeriområdet och med störst sannolikhet gjort detta förut. Men sedan tycker jag att du tar kontakt med Tradera för att rapportera honom.

Jag har gjort bägge men de j*vlarna är helt omöjliga då de hänvisar till PayPal som i sin tur hänvisar till Tradera.. Jäkla bollande fram och tillbaka.

Väldigt synd för han jobbar inom IT där en polisanmälan skulle kunna åstadkomma väldigt stor skada om de fäller honom.
Citera
2019-01-05, 02:11
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewarako
Jag har gjort bägge men de j*vlarna är helt omöjliga då de hänvisar till PayPal som i sin tur hänvisar till Tradera.. Jäkla bollande fram och tillbaka.

Väldigt synd för han jobbar inom IT där en polisanmälan skulle kunna åstadkomma väldigt stor skada om de fäller honom.

Ring till honom och framför att du kommer vidtaga polisiära åtgärder, om inte han skickar tillbaka din vara.

Du kan röja samtlig information (telefonummer, hemadress, jobb, etc etc) med personnumret.
Citera
2019-01-05, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Ring till honom och framför att du kommer vidtaga polisiära åtgärder, om inte han skickar tillbaka din vara.

Du kan röja samtlig information (telefonummer, hemadress, jobb, etc etc) med personnumret.

Jag har smsat, mejlat och ringt men fegisen vågar inte svara. Polisanmälan är redan gjord. Dumstruten trodde att man kan ta bort sina uppgifter från tradera genom att inaktivera sitt konto.. Man tycker ju att någon som jobbar inom IT borde veta bättre än så men icke.
Citera
2019-01-05, 15:19
Moderator
MondoBizarros avatar
(FB) Paypal - Samlingstråden och (FB) Ebay och Tradera (Sammanfogad)

Länktips: övrigt --> Papperskorgen
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in