• 1
  • 2
2019-01-03, 19:12
Medlem
Har kommit över en halvmeter gamla vinylskivor som jag inte har något behov av då det modernaste är sena 70-talsskivor.
Har inte hunnit kolla igenom vad det är på dem men vet att inget är något jag kommer lyssna på.
Tänkte behålla några st av nostalgiska skäl.
Däremot så vore det rent vansinne att skänka dem till någon loppis innan man fått dem värderade då det kan finnas något av riktigt värde.
Frågan är då vart man ska vända sig?
Eftersom det inte brinner så kan de ligga till jag får tid o lust att åka. Därför söker jag någon specifik person eller firma som kan detta o jag är så flexibel att vi kan dra ett streck på kartan från Mora till Gävle o allt där under är ok att åka till.
Citera
2019-01-03, 19:25
Medlem
flesh-flutes avatar
”Alla tiders skivhandel” finns i Gävle. Ring och hör om de kan värdera åt dig. De vill förmodligen köpa också. Om du orkar kan du googla runt på diverse köp- och säljsajter och söka på titlarna.
Senast redigerad av flesh-flute 2019-01-03 kl. 19:29.
Citera
2019-01-03, 19:29
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag slängde mina LP skivor för 10 år sen på tippen, det var nog flera hundra.Men det bjuder jag på.
Citera
2019-01-03, 19:31
Medlem
Skivbörsen i Stockholm !
Citera
2019-01-03, 19:32
Medlem
Pamams avatar
Kolla med http://www.roadhouze.se
Citera
2019-01-03, 20:18
Medlem
Ett förtydligande.
Jag har inte tänkt sälja. Jag tänker behålla några st pga affektionsvärde. Resten går gratis till loppis.
Är bara ute efter att inte ge bort något som kan ha ett högt värde.
Citera
2019-01-03, 21:41
Medlem
W.Irvings avatar
Övrig hemelektronik --> Musik: allmänt
/Moderator
Senast redigerad av W.Irving 2019-01-03 kl. 21:53. Anledning: Oklart varför korgning utfördes när Musik: allmänt valdes som destination. Korrigeras..
Citera
2019-01-03, 23:13
Medlem
Du kan ju skaffa discogs-appen och få dina skivor värderade i den genom att antingen söka på numret i hörnet eller skanna koden i deras app.
Citera
2019-01-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckligtmisstag
Du kan ju skaffa discogs-appen och få dina skivor värderade i den genom att antingen söka på numret i hörnet eller skanna koden i deras app.

Där kan du välja att se försäljningshistoriken för skivan och därefter kan du ju sätta ett ungefärligt värde
Citera
2019-01-03, 23:23
Medlem
burialhexs avatar
Kolla på discogs, sök på katalognummer, är etsat i vinylskivan.

antagligen så är det inget märkvärdigt du fått tag på.
Citera
2019-01-03, 23:37
Medlem
Åk till någon som handlar med gamla LP så lär du få ett bud. Är du inte nöjd åk till nästa. Vad de är värda går inte att säga rent generellt då det beror på så många faktorer. Men varför inte sätta dig ner och lyssna på dem så får du dig en upplevelse i vad man/någon lyssnade på i en tidigare generation. Vem vet du kanske gillar någon skiva fastän du inte tror det idag!
Citera
2019-01-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Åk till någon som handlar med gamla LP så lär du få ett bud. Är du inte nöjd åk till nästa. Vad de är värda går inte att säga rent generellt då det beror på så många faktorer. Men varför inte sätta dig ner och lyssna på dem så får du dig en upplevelse i vad man/någon lyssnade på i en tidigare generation. Vem vet du kanske gillar någon skiva fastän du inte tror det idag!
Jag har vuxit upp med de där skivorna så jag kan de äldre utantill.
Men jag är inte ute efter några hundringar utan rariteter som dyker upp då o då.
Ska ge den där appen ett försök även om det inte är riktigt vad jag eftersöker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in