Citat:
Ye, har lst trden ca 2-3 gnger (lmao), men kanske br ge den ett frsk till om du tror jag missat ngot vettigt. Gr den stressen ni skriver om att koppla till arbetslivet eller r det helt enkelt omjligt att undvika stressen i Japan? Om jag vljer att stanna s r det lngsiktiga mlet att jobba enligt egna regler och inte under japanska frhllanden, fr det frstr jag att man blir helt trasig av tillslut.
Knns rtt synd att ni som faktiskt har lng erfarenhet av landet nd inte rekommenderar det (maybe I should take the hint). Men lyssna som du sger, det gr jag absolut. Uppskattar feedback som fan
Waaaaahahahahahahahahahhaaaaaaahahahahaa. Mooahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaahhhhhh!Ye, har lst trden ca 2-3 gnger (lmao), men kanske br ge den ett frsk till om du tror jag missat ngot vettigt. Gr den stressen ni skriver om att koppla till arbetslivet eller r det helt enkelt omjligt att undvika stressen i Japan? Om jag vljer att stanna s r det lngsiktiga mlet att jobba enligt egna regler och inte under japanska frhllanden, fr det frstr jag att man blir helt trasig av tillslut.
Knns rtt synd att ni som faktiskt har lng erfarenhet av landet nd inte rekommenderar det (maybe I should take the hint). Men lyssna som du sger, det gr jag absolut. Uppskattar feedback som fan

Ja, du blir fuckad. Kan man sga. Lite som att dom fick bra solbrnna i Hiroshima. Tyck grna att jag r chockerande oknslig men man blir sdan efter ett tag.
Om du inte redan sett filmen s se fr guds skull Apocalypse Now. Den dr otroliga scenen dr Colonel Kurtz filosoferar p radio "I saw a snail crawling along the edge of a straight razor.....without hurting itself. That's when I understood they are stronger" kommer fram ur minnet. En svensk slutar som Col Kurtz om man inte drar sig ur i tid.
ALLA Japaner drmmer om det du skriver och precis lika mnga vet att den r en omjlighet i Japan. Ju frr du inser att ditt liv slutar i bitterhet, desto enklare blir steget att kasta dig frn ett hustak. Kolla bara s det inte str barn nedanfr. Och fr fan, nr du gr ett sdant offer s be kompisar och lokal TV att filma och skrik utav helvete s det blir bra dramatik. En gaijin som hoppar kommer att bli ett talesmne, jag lovar.
I brjan av 70-talet snde SVT ett reportage frn Japan dr man intrevjuade barn i en frort som alla hade sett slutprodukten av en sdan Japan nr polisen kommer fr att moppa upp. De beskrev att deras frldrar hade varnat dom fr att g nra hustaken "fr man kan f dom i huvudet".
Nu kanske en del andra tycker jag verdramatiserar och r negativ. Fine, det kanske stmmer men Japan r ett land jag aldrig glmmer. Dock ker jag grna dit p semester, gillar i princip landet och mnniskorna, men jag fr alltid vibbar nr jag vandrar runt i Tokyo.